2

بجای نگرانی از واردات، باید برای رونق صادرات برنامه‌ریزی کرد

  • کد خبر : 168487
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بجای نگرانی از واردات، باید برای رونق صادرات برنامه‌ریزی کرد که البته ایران با مجموعه‌ی منابع و به ویژه نیروی انسانی کارآمد ظرفیت این کار را دارد.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (یکشنبه)در دیدار رئیس کل، معاونین و مدیران گمرک جمهوری اسلامی، با تأکید بر اهمیت تجارت در رونق تولید و افزایش ضریب امنیت روانی جامعه برای تأمین با کیفیت کالاهای مورد نیاز، گفت: تجارت دو پایه یعنی صادرات و واردات دارد که رونق قانونی آنها نشانه‌ی سلامت اقتصادی کشور است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ابراز خرسندی از طرح جامع الکترونیکی کردن گمرکات کشور، گفت: همیشه امیدوار بودم که گمرک ما مثل کندوهای زنبور عسل عمل کند که چیزی بی‌مورد وارد یا خارج نشود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، همکاری دانشگاه‌ها و دانشجویان برای ساماندهی به امور مربوط به گمرک را سرمایه‌ ارزشمند برای جامعه خواند و گفت: البته آموزش نیروها و فرهنگ‌سازی در جامعه برای استفاده درست از تکنولوژی روز ضروری است که الحمدلله در گمرک جمهوری اسلامی آموزش‌های علمی و عملی جدی گرفته شده است.

وی جلوگیری از قاچاق کالا و به ویژه ورود کالاهای بی‌کیفیت و بعضاً از تاریخ مصرف گذشته را یکی از دستاوردهای مهم به روز بودن گمرک توصیف کرد و گفت: این حق مردم ایران است که با اطمینان خاطر از بهترین کالاهای دنیا استفاده کنند.

آیت‌الله رفسنجانی استفاده مردم از تولیدات به روز دنیا را مغایر با رونق تولید در کشور ندانست و گفت: بجای نگرانی از واردات، باید برای رونق صادرات برنامه‌ریزی کرد که البته ایران با مجموعه‌ی منابع و به ویژه نیروی انسانی کارآمد ظرفیت این کار را دارد.

فارس/در آغاز این دیدار مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران و همچنین نادری معاون فنی امور گمرکی گزارشی کامل از عملکرد «اجرای سامانه‌ی جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی» ارائه کردند.

کرباسیان در گزارش خویش آماری مقایسه‌ای از وضعیت گمرک و نیروهای انسانی آن در فاصله‌ زمانی دو دوره مدیریت خویش در سال‌های قبل از ۱۳۸۴ و بعد از ۱۳۹۲ ارائه کرد و گفت: به عنوان نمونه وقتی که می‌رفتم، شش هزار نفر در گمرک مشغول بودند، و وقتی که برگشتم، نیروهای شاغل در گمرک ۹ هزار نفر بودند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=168487

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر