10

قیمت محصولات صادراتی سایپا اعلام شد

  • کد خبر : 16854
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶

‌قیمت این خودرو در مصر هشت هزار و ۵۰۰ دلار و در الجزایر هشت هزار و ۷۰۰ دلار است؛ آن هم در شرایطی که آپشن‌های آن کمتر از محصول عرضه شده در داخل کشور است

به گزارش افق، محسن جوان – معاون صادرات سایپا، با رد اظهاراتی مبنی بر زیان‌ده بودن صادرات خودروسازان، اظهار کرد:‌ صادرات با برند ایرانی و صرفه اقتصادی دو مولفه اصلی سایپا در حوزه صادرات بوده است.

وی با بیان قیمت فروش محصولات سایپا در خارج از کشور بیشتر از قیمت‌های داخلی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت خودرو سایپا ۱۳۱ در بازار سوریه ۱۰هزار دلار بوده و این محصول در کشور سودان نیز با قیمت ۱۴ هزار دلار عرضه می‌شود.

او ادامه داد: ‌قیمت این خودرو در مصر هشت هزار و ۵۰۰ دلار و در الجزایر هشت هزار و ۷۰۰ دلار است؛ آن هم در شرایطی که آپشن‌های آن کمتر از محصول عرضه شده در داخل کشور است.

معاون صادرات سایپا با اشاره به اینکه برخی از کشورهای هدف صادراتی سایپا استانداردهای کمتری در حوزه خودرو اعمال می‌کنند، خاطرنشان کرد: بنابراین در شرایطی قیمت فروش صادراتی محصولات بیشتر از قیمت‌های داخلی است که آپشن محصولات صادراتی نیز بعضا کمتر از محصولات عرضه شده در بازار داخل است.

وی افزود: در حال حاضر حاشیه سود صادرات محصولات سایپا به طور میانگین سه درصد است و نوع محصول نیز با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان خارجی تولید می‌شود.

جوان با بیان این‌که سایت ونزوئلا یکی از سودآورترین سایت‌های تولیدی خارج از کشور سایپاست، تصریح کرد: در حال مذاکره با آذربایجان، ارمنستان، غنا، ساحل‌عاج و کامرون برای صادرات به این کشورها هستیم.

وی ادامه داد: صادرات خارجی تیبا نیز آغاز شده و امسال پنج هزار دستگاه از این محصول به عراق و سوریه صادر خواهد شد؛ ضمن آن‌که از دو سال گذشته مذاکراتی با روسیه، بلاروس، اوکراین و ترکیه برای صادرات محصول تیبا با استاندارد یورو ۴ صورت گرفته است.

جوان تصریح کرد:‌ در حال حاضر محصولات سایپا در خاورمیانه، ‌آسیای میانه و مرکزی، شمال، غرب و شرق آفریقا و آمریکای لاتین عرضه می‌شود./ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=16854

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر