1

دیپلماسی آموزشی در کنار دیپلماسی سیاسی از سوی نظام اسلامی پیگیری می‎شود

  • کد خبر : 169325
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷

وزیر آموزش و پرورش گفت: در کنار دیپلماسی سیاسی، دیپلماسی آموزشی را آغاز کرده و دستاوردهای آموزشی را در اختیار سایر کشورها قرار می‎دهیم.

علی اصغر فانی ظهر امروز در سخنران پیش از خطبه‎های نماز جمعه این هفته زنجان با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوهای معلمی و مدیریت در آموزش و پرورش، اظهار داشت: خوشحالم در هفته دولت در استان زنجان و در جمع مردم نمازگذار هستم.‌

وی ادامه داد: در بدو استقرار دولت تدبیر و امید با مشکلات بسیاری در عرصه‎های داخلی و خارجی مواجه بودیم و امروز شاهد تحولات، اقدامات و توفیقاتی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به به تورم بیش از ۴۰ درصدی در دو سال قبل، افزود: بی‎ثباتی و رشد روز افزون قیمت‎ها از نتایج تورم در کشور بود.

فانی تورم امروز کشور را ۱۳٫۸ درصد عنوان کرد و گفت: کاهش ۲۵ درصدی تورم خدمت بسیار بزرگی از سوی دولت به کشور محسوب می‎شود که تلاش می‎شود این تورم تا آخر فعالیت دولت تک رقمی شود.

وی گفت: در همین دو سال از رشد منفی ۶٫۸ درصدی به رشد سه درصد رسیده‏‌ایم که در واقع با برنامه‎ریزی و نظارت دولت از حالت رکود در اقتصاد خارج شده‎ایم اما راه طولانی برای عبور از مشکلات اقتصادی در پیش داریم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: قیمت هر بشکه نفت در حال حاضر ۴۰ دلار است که موجب کاهش درآمد دولت شده در حالی که رشد اقتصادی در کشور مثبت است که این امر نشان دهنده تدبیر دولت است.

فانی افزود: در بعد سیاست خارجی توفیقات دولت بالا بوده و جو ایران و اسلام ستیزی امروز به جو مثبت به نفع نظام اسلامی تغییر یافته و بسیاری از کشورهای دنیا تلاش دارند تا به ایران نزدیک شوند که هئیت‎های مختلفی در دو ماه اخیر به کشور آمده‎اند.

وی یادآور شد: موفقیت مذاکره‎کنندگان هسته‎ای در راس توفیقات است که پس از سال‎ها تلاش موضوع هسته‎ای به نتیجه رسیده و نظام با حفظ اقتدار و قدرت توانست از این گردنه عبور کند و فشارهای ناشی از تحریم به تدریج از کشور ما برداشته می‏شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توفیقات بخش بهداشت و درمان از جمله کاهش هزینه‎های بیمارستانی است که ۱۰ میلیون دفترچه خدمات درمانی صادر و در اختیار مردم قرار گرفته است و خدمات درمانی در این دولت را شاهد هستیم.

فانی سیاست داخلی ایران را نیز موفقیت‎آمیز دانست و گفت: امروز ایران امن‎ترین کشور منطقه است و با وجود اینکه همسایه‎ها دارای مشکلات امنیتی هستند، در امنیت کامل بوده و مردم به آینده امیدوار هستند.

وی گفت: در زمینه فرهنگ و آموزش نیز توفقیات خوبی به دست آمده است و در حال حاضر برای آغاز سال تحصیلی جدید، بیش از ۱۳ میلیون دانش‎آموز در ۱۰۵ مدرسه کشور با یک میلیون فرهنگی و معلم آماده می‎شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۱۳۰ میلیون جلد کتاب آماده توزیع است، گفت: برای مهر سال جاری در زمینه مدارس با مشکل جدی مواجه نیستیم.

فانی تصریح کرد: امسال تیم نجوم و اختر – فیزیک جمهوری اسلامی در بخش دانش‎آموزی رتبه نخست جهانی را به خود اختصاص داد.

وی موفقیت‎های المپیادهای شیمی، فیزیک، کامپیوتر را یادآور شد و گفت: دانش‎آموزان امسال رتبه‎های تک رقمی جهان را کسب کردند و تیم المپیاد تیم ریاضی امسال رتبه هفتم را به خود اختصاص داد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۶۵۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شدند تا این قشر یاد و خاطره شهدا و رزمندگان را گرامی بدارند و این اردوها اقدام موثری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

فانی با اشاره به اجرای طرح آیات منتخب قرآن کریم گفت: با برگزاری این طرح دانش‎آموزان با قرآن بیشتر انس می‎یابند.

وی گفت: طرح امام شناسی از دیگر طرح‎های وزارتخانه بود تا دانش‎آموزان با سیره و زندگی ائمه اطهار (ع) آشنا شوند.

وی گفت: برای نخستین بار طرح المپیاد درون مدرسه‎ای برای ۳٫۵ میلیون دانش‎آموز با هدف ایجاد شادابی و تندرستی در دانش‎آموزان برگزار شد و سال آینده برای ۴ میلیون دانش‎آموز برگزار می‎شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال گذشته ۱۱۰ مدرسه با یک دانش‎آموزان و یک معلم فعالیت می‎کرد تا عدالت آموزشی محقق شود، افزود: ۴ هزار و ۸۰۰ مدرسه نیز با کمتر از پنج دانش‎آموز فعالیت داشت.

فانی گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۴۰۶ هزار دانش‎آموز در مراکز شبانه روزی حضور داشتند که این امر موجب شد تا ایران به عنوان یکی از کشورهای موفق معرفی شود.

وی افزود: ۳۶۰ هزار دانش‎آموز اتباع بیگانه در سال گذشته از دستاوردهای آموزش و پرورش کشور استفاده کردند و پیش‌‏بینی می‎شود امسال ۵۰ هزار نفر اضافه شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=169325

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر