1

آخرین خبر درباره حاشیه سازی یک موسسه اعتباری

  • کد خبر : 169350
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۵

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی پس از بررسی گزارش حسابرسان، در مورد چگونگی ادامه فعالیت تعاونی اعتباری ثامن‌الحجج تصمیم‌گیری خواهد کرد.

به گزارش ایسنا،حمید تهرانفر در ارتباط با مطالب نقل شده از قول یک مقام مطلع درباره موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج گفت: نکات منعکس شده از طرف یک مقام مسئول تقریبا صحیح است. تعاونی اعتباری ثامن الحجج در حال حاضر تحت حسابرسی یک موسسه حسابرسی معتبر قرار دارد که نهایتا این گزارش حسابرسی می تواند به شفافیت و ارائه تصویر دقیق از وضعیت مالی این تعاونی کمک کند.

پیش‌تر نیز وی در پاسخ به این سؤال که آیا موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج از بانک مرکزی مجوزی دارد یا خیر گفته بود که این موسسه مجوز ندارد.

تهرانفر اوایل امسال درباره مؤسسات مالی غیرمجاز گفته بود که تعداد زیادی از آنها را شناسایی کرده‌ایم که تا پایان سال ۱۳۹۴ کارشناسایی آنها به اتمام می رسد و برآورد من این است که تا اواسط سال ۱۳۹۵ موسسه غیر مجاز نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرده بود که برای اینکه مردم ما بدانند چه مؤسساتی مجاز هستند ما اسامی مؤسسات مالی مجاز را در رسانه‌ها و سایت بانک مرکزی اعلام می‌کنیم. لیست بانک‌ها و مؤسسات مالی مجاز هر از گاهی به روز می‌شود.

در این رابطه کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی نیز گفته که برنامه چهار مرحله‌ای ساماندهی موسسات غیر مجاز طراحی شده است و طی یک سال ونیم اخیر سیاست بانک مرکزی در ارتباط با موسسات غیر مجاز وسامان دهی آنها شفاف بیان شده است.

وی درخصوص موسسه ثامن الحجج اظهار کرده که درباره این موسسه در کار گروه ویژه بانک مرکزی اقداماتی انجام شده و بناست نتایج آن به زودی اعلام شود.

طبق تعریف بانک مرکزی، مؤسسه اعتباری موسسه‌ای است که از طریق جذب سپرده‌های مجاز بانکی (به استثناء سپرده قرض الحسنه جاری)، اخذ تسهیلات و استفاده از سایر ابزارهای مالی اقدام به به تجهیز منابع کرده و این منابع را به اعطای تسهیلات اعتباری اختصاص داده یا به هر نحو دیگری به تشخیص بانک مرکزی، واسطه بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان منابع مالی باشد.

بیشتر موسسات اعتباری بر خلاف بانک‌های خصوصی و دولتی، پیش از قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی مصوب سال ۱۳۸۳ و با اخذ مجوز از سایر نهادها ایجاد شده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=169350

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر