1

انگلیسی‌ها برای دستگیری نتانیاهو امضا جمع می‌کنند

  • کد خبر : 169409
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶

ده ها هزار شهروند انگلیسی با امضای تومار اینترنتی در سایت پارلمان انگلیس دستگیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به علت ارتکاب جنایت جنگی به محض ورود به خاک آن کشور خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ پیک بامدادی در آغازین روز هفته در بخشی از برنامه خود به بررسی اعتراضات مردم انگلیس در اعتراض به سفر قریب‌الوقوع نتانیاهو به کشورشان پرداخته است.

شمار امضاهای تومار درخواست دستگیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی به حدود ۹۰ هزار نفر رسیده که نتانیاهو قرار است این ماه به انگلیس سفر کند و اگر تعداد امضاها به ۱۰۰ هزار نفر برسد طبق مقررات، پارلمان باید به موضوع رسیدگی کند؛ این درحالی است که هنوز خیلی ها امکان ثبت امضا نداشتند از جمله لورن بوس خواهر همسر تونی بلر که در گفتگوی اختصاصی با پیک بامدادی می گوید به زودی او هم پای این تومار را امضا خواهد کرد.

وی می گوید‌: دولت انگلیس باید در دعوت نتانیاهو به این کشور تجدیدنظر کند و نتانیاهو نباید به کشور ما سفرکند، قتل ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از جمله ۵۰۰ کودک فلسطینی در حمله سال گذشته به غزه مدرکی است که امضا کنندگان آن را سند جنایت جنگی نتانیاهو می دانند؛ جنایتی که خون دبیر کل سازمان ملل را نیز اندکی به جوش آورد.

به گفته خبرنگار پیک بامدادی اگر امضاهای ثبت شده در تومار از ۹۰ به ۱۰۰ هزار امضا برسد آن وقت به گفته نماینده سابق پارلمان انگلیس، طبق مقررات موضوع باید به بحث گذاشته شود و اگر پارلمان از کنار این موضوع بی اعتنا بگذرد با مشکلات بسیاری روبرو خواهد شد.

وزارت خارجه انگلیس در واکنش به افزایش امضاها گفته است روابط لندن با رژیم صهیونیستی در سال های اخیر مستحکم تر شده است.

این نماینده پارلمان در واکنش به بیانیه وزارت خارجه می گوید: اگر انگلیس کشوری متمدن و دموکرات است چرا روابطش را با رژیم گانگستری و سرکش اسرائیل تقویت می کند،‌ چرا باید روابط‌مان را به گونه ای بی سابقه با اسرائیل تقویت کنیم، آیا ارتباط با رژیمی که به صورت غیر قانونی سلاح هسته ای نگهداری می کند و به سرزمین و مال همسایه اش دست اندازی می کند، طرفداری از دموکراسی است.

خواهر همسر تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس به پیک بامدادی می گوید: اگر دولت رابطه اش مستحکم تر شده ولی در بین مردم این رابطه در حال گسستگی است و عامل این تفاوت اقدامات اسرائیل است؛ به طور مثال دو کشور مستقل به گونه ای طراحی شده است که فلسطینی ها کمترین زمین و منابع را در اختیار خواهند داشت و باز هم با یک رژیم تجاوز گر روبرو خواهند بود.

لورن بوس می گوید: معتقدم امضای درخواست برای دستگیری نتانیاهو حتی اگر  نتیجه عملی هم نداشته باشد اما موضع برخی نمایندگان پارلمان را در مقابل دولت انگلیس برای نفت اسرائیل قوی تر خواهد کرد.

به گفته خبرنگار پیک بامدادی بر اساس جدیدترین نظر سنجی بیش از ۵۰ درصد مردم انگلیس نوعی احساس ضد یهودی در خود می بینند؛ احساساتی که آبشخورش جنایات غیر قابل توصیف رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=169409

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر