1

واردات خودرو همچنان کم می‌شود / انتظار بازار برای کاهش قیمت

  • کد خبر : 169454
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۷:۵۷

آمارهای گمرکی نشان می‌دهد که واردات خودرو در پنجمین ماه سال جاری همچنان روند کاهشی خود را ادامه داده و بر این اساس طی پنج ماهه نخست امسال واردات خودرو به لحاظ وزنی حدود ۵۰ درصد کم شده است و این در حالی است که رییس کل گمرک انتظار مردم برای کاهش قیمت خودروهای وارداتی را از جمله عوامل این امر می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آمارهای گمرک از واردات خودرو طی پنج ماه نخست امسال به بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه رسیده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال پیش این میزان معادل ۳۶ هزار و ۴۳۳ دستگاه بود.

این آمار نشان می‌دهد که واردات خودرو به لحاظ وزنی ۴۸ درصد کاهش داشته به این ترتیب آمارها نشان می‌دهد که واردات خودروهای سواری طبق روندی که از ابتدای سال جاری آغاز شده بود ادامه یافته به طوری که در چهار ماهه گذشته نیز واردات خودرو به لحاظ وزنی ۵۱ درصد کاهش را نشان می‌داد.

همچنین ارزش واردات خودرو طی پنج ماهه نخست امسال ارزشی معادل ۴۲۰ میلیون و ۳۲۵ هزار دلار داشته است که این میزان نیز نسبت به سال گذشته افتی حدود ۴۴ درصد را نشان می‌دهد.

اگر چه مدیرکل مرکز واردات گمرک معتقد است که دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر امکان واردات خودرو تنها برای نمایندگان مجاز باعث کاهش واردات شده است رییس کل گمرک معتقد است که علت این امر انتظار بازار برای کاهش قیمت است.

کرباسیان در این باره با اشاره به این‌که خرید خودرو پس از رفع تحریم‌ها به صورت مستقیم و بدون واسطه از تولید‌کننده باعث کاهش هزینه‌های واردات خودرو می‌شود، معتقد است همین امر باعث شده مردم در خرید خودرو دست نگه دارند و همچنین امیدوار باشند که خودروهای بهتری پس از برداشته شدن تحریم‌ها وارد کشور شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=169454

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر