2

سهامداران چه شرکت‌هایی سود می‌کنند؟

  • کد خبر : 169479
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

علی رغم روند نزولی بورس تهران از ابتدای سال تاکنون و کاهش شدید قیمت‌ها و افزایش ضرر سهامداران، برخی شرکت‌های بورسی و فرابورسی در این مدت سودهای چشمگیری نصیب سهامداران خود کردند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، با وجود روند رکودی بازار سرمایه از ابتدای سال تاکنون و نیز ریزش تمامی متغیرهای بازار، برخی سهامداران در بازار منفی سودهای سرشاری کسب کردند و در مقابل زیان هنگفت عده‌ای، با دست پر به خانه رفتند.

بررسی‌ها از پربازده‌ترین سهم‌های حاضر در بورس و فرابورس نشان می‌دهد که در ۶ ماه اول امسال سهامداران ۱۰ شرکت بازدهی قابل توجه ۷۵ تا ۲۶۸ درصدی کسب کرده و در مقابل افت شدید قیمت‌ها سودهای جالبی شناسایی کردند.

در این میان سهامداران شرکت‌های بازار پایه فرابورس همچون شیشه قزوین با کسب بازدهی ۲۶۸ درصدی بیشترین بازدهی را در بین سایر سهامداران کسب کرده و با اختلاف فاحشی در صدر جدول قرار گرفته است.شرکت‌های دیگر بازار پایه همچون تجهیزات سدید با ۱۰۵ درصد و شرکت ساختمانی بین‌المللی نام آوران مهندسی با ۱۰۰ درصد نیز از دیگر شرکتهای پربازده بازار سرمایه در ۶ ماه اول سال بودند.

علاوه بر این شرکتهای قند لرستان با بازدهی ۹۶ درصدی، شرکت بیمه تعاون با بازدهی ۹۰ درصدی، شرکت بورس انرژی با بازدهی ۸۹ درصدی، شرکت کشتیرانی با بازدهی ۸۸ درصدی و در کنار آن پاکوش با بازدهی ۸۶ درصدی ، پلی اکریل ایران با بازدهی ۸۳ درصدی و صنعتی پیام با بازدهی ۷۵ درصدی از شرکتهای پر بازده بورس و فرابورس در ۶ ماه ابتدایی امسال بودند که کارنامه قابل قبولی داشتند.

در میان شرکتهایی که با بازدهی مثبت سهامداران خود را خوشحال کردند، برخی صنایع نیز از بازدهی قابل قبولی در این مدت برخوردار شدند به طوری که صنعت حمل و نقل و انبارداری که از لغو تحریم‌ها بیشترین تاثیر را می‌پذیرد، از بیشترین اقبال سهامداران برخوردار شده و با کسب بازدهی ۶۷ درصدی در صدر جدول این گروه قرار گرفته است.

در این میان صنعت منسوجات و یارانه با ۳۰ درصد، استخراج سایر معادن با ۲۷ درصد، عرضه برق و گاز با ۲۱ درصد، صنعت دارویی با ۱۹ درصد، دستگاه‌های برقی با ۱۸ درصد، ابزار پزشکی با ۱۷ درصد، واسطه گری‌های مالی با ۱۴ درصد و فنی و مهندسی با ۱۳ درصد بازدهی از صنایع پر اقبال و مثبت بورس در این مدت بودند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=169479

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر