2

دوره های کاردانی به آموزشکده های سما واگذار شود

  • کد خبر : 169481
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

بودجه سال ۹۴ حوزه ستادی سازمان و آیین نامه شورای نظارت و هماهنگی استانها در بیست و دومین جلسه هیات رییسه و شورای سازمان سما با حضور دکتر میرزاده و دکتر زرهانی سرپرست جدید سازمان سما به تصویب اعضا رسید.

 

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، در این جلسه دکتر میرزاده با بیان اینکه سازمان سما یکی از مهمترین سازمان های وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی است، اظهار داشت: توسعه مدارس سما و آموزشکده های آن در تمامی کشور به ویژه مناطق محروم باید در اولویت قرار بگیرد تا این مناطق نیز از امکانات سما بیشتر بهره‌مند شوند.

وی ضمن ابراز خرسندی از قبول مسئولیت سازمان سما توسط دکتر زرهانی، افزود: امیدوارم حضور ایشان باعث تقویت رابطه میان سما و آموزش و پرورش و موجب اعتلای فعالیت های این سازمان شود.

تصویب کمیسیون دائمی شورای سازمان سما

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه جلسه پیشنهاد داد تا اعضای شورا با تصویب کمیسیون دائمی شورا و تفویض اختیارات به آن موجب بالا رفتن سرعت و دقت در امور سازمان سما شوند.

دکتر میرزاده با اشاره به کاهش جمعیت کشور و به تبع آن کاهش متقاضیان ورود به دانشگاه ها ، گفت: اعطای مجوز به بیش از ۲۶۳۰ موسسه آموزش عالی در دولت گذشته باعث شد تا دانشگاه آزاد اسلامی با چالش های جدی روبرو شود.

وی با بیان اینکه توسعه تحصیلات تکمیلی تا حدودی توانست مشکلات دانشگاه را حل کند، افزود: توسعه تحصیلات تکمیلی آثار مثبت اقتصادی و اجتماعی بسیاری را نیز برای کشور در پی داشت اما متاسفانه برخی مغرضان با جوسازی های خود این گونه القا کردند که افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی که هر ساله با مجوز وزارت علوم صورت می گیرد ناعادلانه است و این در حالی است که در شهر تهران مدارسی وجود دارند که شهریه آنها معادل شهریه دوره دکترای دانشگاه آزاد است.

دوره های کاردانی به آموزشکده های سما واگذار شود

وی همچنین پیشنهاد داد دوره های کاردانی در واحدهایی که در آنها تحصیلات تکمیلی وجود دارد، حذف و به آموزشکده های سما واگذار شود که مقرر شد این موضوع برای بررسی بیشتر در هیات رییسه دانشگاه مطرح شود.

دکتر طه هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه، با بیان اینکه میان دانشگاه و مدارس احساس انقطاع می شود، گفت: شخصیت جوانانی که وارد دانشگاه ها می شوند تقریبا شکل گرفته است، بنابراین اگر به دنبال ایجاد هنجارهای فرهنگی و اجتماعی در جوانان هستیم باید از مدارس این برنامه ها را اجرا کنیم.

دکتر زرهانی رئیس جدید سازمان سما نیز در سخنانی به ارائه برنامه های آتی خود در این حوزه پرداخت.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در این جلسه بودجه سال ۹۴ حوزه ستادی سازمان سما، اصلاحاتی در اساسنامه سازمان، تشکیل و تعیین شرح وظایف اعضای شورای اداری مالی و ترکیب آن، توسط اعضا مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

همچنین بررسی نحوه سرانه دریافتی از آموزشکده های فنی و حرفه ای سما برای تامین بودجه سازمان، آیین نامه شورای نظارت و هماهنگی استانها( با اصلاحاتی) و آیین نامه کمیته انتصابات سازمان سما از دیگر مواردی بود که عصر گذشته با حضور دکتر میرزاده به تصویب رسید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=169481

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر