3

عیش و نوش در اطراف پایتخت!!

  • کد خبر : 17003
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳

اکثر این رستوران ها مختص قشر خاصی شده است قشری که برای رهایی از قانون و خوش گذرانی های آخر هفته ای یشان جایی بهتر از قصران پیدا نخواهند کرد ، بس عجیب است ۱۵ تا ۳۵ کیلومتری پایتخت این چنین عیش و نوش باشد و مسئولان بی خبر !

در ابتدای جاده رودبار قصران گردو فروشان کولی و بلال فروشان خردسال به چشم می خورند که نگاه های حسرت آمیزشان را به ماشین های آنچنانی می دوزند و ملتمسانه اقدام به تبلیغ جنسشان می کنند و با خوش خدمتی به راننده انتظار انعام را نیز در سر می پرورانند.

به گزارش افکار نیوز ، جاده ای بسیار زیبا و کوهستانی که طبیعت سرسبز آن و هوای خنک و دلپذیر تابستانی آن جاذبه گردشگری رودبار قصران را فراهم اورده است.

رودبارقصران ! به راستی که چه اسم زیبا و درخوری برای این منطقه و روستاهای درون آن نهاده اند ، رودی که از کنار جاده می گذرد بر زیبایی و افسونگری جاده صدچندان افزوده است .

گردنه قوچک را که سرازیر می شوی و پیچ و خم اسرار آمیزه کوهستانی را پشت سر می گذاری به دو راهی ای می رسی که اولی با تابلویی بزرگ لواسان را نشان می دهد و جاده ی سمت چپ رودبار قصران را ، وارد رودبار قصران که می شوی در همان ابتدای مسیر ایست بازرسی ای با متوقف کردن ماشین های به نظر خودشان مشکوک و بازرسی کردن ماشین و سرنشینان آن سلامت و پاکی این منطقه را در همان ابتدای راه تضمین می کند!!!

همین چند روز گذشته بود که در تاکسی فشم-تهرانپارس نشسته ومنتظر تکمیل شدن سرنشینان بودم که پسری جوان از کلانتری فشم بیرون آمد و سوار تاکسی شد و در بین راه با راننده گرم گرفته و مشغول صحبت شدند.
پسرجوان علت حضورش در کلانتری را برای راننده بازگو کرد ؛ شب گذشته با چندی از دوستان مهمانی ای برپا کرده بودند که وی در ماشین شخصی خود مشروب و سور سات دیگر مهمانی را به همراه داشته و در ایست بازرسی شناسایی می شود!

پسر جوان ابراز پشیمانی می کرد که ای کاش پول نقد بیشتری به همراه داشت و با پرداخت نقدی هزینه حمل مشروب و رد کردن آن از ایست بازرسی پرداخت می کرد و از بازداشتگاه و دادگاهی شدن خلاص می شد! چندین بار هم تکرار کرد که اگر فقط پانصد هزارتومان همراه داشتم دیگر این همه مکافات نداشتم !!!

بازگشت به رژیم گذشته!
از زردبند که اولین روستای رودبار قصران است تا دیزین انواع و اقسام رستوران ها و کافی شاپ ها به چشم می خورد بدون اغراق می توان گفت هر ۲۰۰ متر یک رستوران یا کافی شاپ دیده می شود از رستوران های ساحلی کنار رودخانه ای گرفته تا رستوران های کوهپایه ای و قله ای کوه ها.

البته این هوای پاک و دل انگیز قصران و این طبیعت زیبا و الهام بخش که بسیار بسیار می تواند یاد خدا را در دل و جان تداعی کند و باعث شکرگزاری بیشتر بندگان شود دیگر با این فضای ایجاد شده توسط رستوران ها و مشتریان مترقی و بی بند و بارشان تداعی گر شکرگذاری و صفا و صمیمیت مردم روستا نیست بلکه زمینه ساز هرگونه فساد بی بند و باری شده.

رستوران هایی که برای مشتریان دائمی و شناخته شده ی خودشان به بهترین مکان دنیا لقب گرفته زیرا هیچ گونه محدودیت قانونی در آنها نیست از سرو انواع مشروبات همراه غذا گرفته تا قلیان هایی با مواد مخدر و حتی اجاره اتاق و وجود ألبوم های عکس دختران … برای مشتریانی خاص و دائمی !!!

اکثر این رستوران ها مختص قشر خاصی شده است قشری که برای رهایی از قانون و خوش گذرانی های آخر هفته ای جایی بهتر از قصران پیدا نخواهند کرد ، بس عجیب است ۱۵ تا ۳۵ کیلومتری پایتخت این چنین عیش و نوش باشد و مسئولان بی خبر !

بسیاری از این رستوران ها بارها و بارها توسط اماکن پلمپ شده ولی حدفاصل چند روز دوباره شروع به کار می کنند صاحبان این مکان های پر درآمد بستر ساز فساد اجازه نمی دهند مهر پلمپ بر سر در مغازهایشان خشک شود و این نشان از درآمدهای کلانشان است که به راحتی درهای تخته شده یشان را می گشاید.

چه تصادفاتی که مشتریان مست عیاش خوشگذران این رستوران ها در این جاده به بار آوردند و داغ بر دل اهالی بومی نهادند.

نکته ی قابل توجه اینکه در زمان رژیم سابق نیز رستوران های حاشیه ی جاده ای وجود داشته و محفل عیش و نوش درباریان و ثروتمندان آن دوره بوده که در آن زمان هم مردم روستایی این منطقه گلایه مند بوده اند و ناراضی از سوغات فرهنگی به ارمغان آورده شده برای فرزندان و بالاخص جوانان  که به برکت انقلاب اسلامی و با تلاش مردم بومی این منطقه این رستوران ها تا مدتی برچیده شدند و مایه ی خوشحالی و مسرت اهالی روستایی را فراهم آورده بودند.

تا سال ۷۶ که دوباره این اماکن گسترش پیدا کرده و رشد قارچ گونه ی خود را شروع کرده و خاک پاک شهید پرور قصران را آلوده کرده و موجبات نارضایتی اهالی را فراهم آورده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17003

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر