0

مسئولان با حرف های خود مردم را فریب ندهند

  • کد خبر : 170242
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳

امام جمعه مشهد با اشاره به سفر هیئت های اروپایی به ایران گفت: برخی از رسانه ها و مسئولان سعی می کنند تا اینگونه جلوه دهند که استکبار ستیزی پایان یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر با حضور زائران رضوی برگزار شد با اشاره به فضای موجود پس از توافق گفت: بعضی ها با قلم های مسموم و فعالیت های رسانه ای سعی در القای این موضوع دارند که استکبار ستیزی تمام شده است.

امام جمعه مشهد افزود: کنار آمدن با نظام بین المللی و بزک کردن آمریکا در کنار پایان دوره استکبار ستیزی، سه فعالیتی بود که عده ای بعد از مذاکرات سعی داشتند در بین مردم القا کنند.

وی با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه که معتقد است سفر هیئت های خارجی به ایران جنبه عذرخواهی از ملت ایران را دارد بیان کرد: باید بدانید که مردم با این جملات فریب نمی خورند.

اعتدال با نرمالیزاسیون تفاوت دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان کرد: مسئله اعتدال با مسئله «نرمالیزاسیون» تفاوت دارد، اعتدال یعنی نه در حد افراط احساسی و نه تفریط اصول و آرمان های انقلاب را زیر پا گذاریم بلکه عاقلانه راهی را برای مدیریت کشور برگزینیم.

وی گفت: معنای نورمالیزاسیون این است که مسیر انقلابی که در خط استکبار ستیزی است را کج کرده و با القای نظریات غلط تفکر انقلابی و شعار مرگ بر آمریکا از بین مردم و جامعه برود.

سفر اروپاییان به ایران بسیار خطرناک است

خطیب جمعه مشهد با اشاره به سفر هیئت های اروپایی طی هفته گذشته به کشورمان اذعان کرد: این ترافیک سفرهای اروپایی برای کشور خطرناک است، هرچند دولت محکم ایستاده و معتقد است که نخواهد گذاشت کشور بازار اجناس بنجل خارجی شود.

وی افزود: در یک روز وزیر امور خارجه، مشاوران اقتصادی و وزیران چهار کشور اروپایی به کشور ما سفر کردند، ما دو قرن جز دزدی و غارت از اروپاییان چیزی ندیده ایم و به همین  دلیل این سفرها مردم را وحشت زده می کند.

امام جمعه مشهد، دلیل وزیر امورخارجه درباره علت سفر اروپاییان به ایران را نوعی ساده انگاری دانست و افزود: ایشان با لبخند در مقابل دوربین می گویند، اروپاییان به علت اینکه ما را در تحریم ها اذیت می کردند آمده اند تا عذرخواهی کنند.

مسئولان با حرف های خود مردم را فریب ندهند

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: برخی از مسئولان قصد دارند تا جملات و توجیه سفر های مقامات خارجی استکبار ستیزی را کمرنگ نشان دهند و لذا بسیار روشن است که سفرهای هیئت های متعدد خارجی در راستای از بین بردن استکبار ستیزی در جامعه و همان نرمالیزاسیون است.

وی تاکید کرد: استکبار جهانی باید آگاه باشد تا زمانی که تا پرچم انقلاب را به دست مقدس امام زمان(عج) تحویل ندهیم آرام نخواهیم نشست حتی اگر تمام ما نیست و نابود شویم.

حرکت جامعه به سمت نرمالیزاسیون علت بیانات اخیر رهبری

امام جمعه مشهد با اشاره به بیانات اخیر رهبری نیز گفت: مقام معظم رهبری بزرگترین حرکت نرمالیزاسیون در جامعه را پاسخ دادند و فرمودند مسئولان باید جوانان انقلابی را گرامی بدارند و نباید به بهانه افراطی بودن آن ها را از صحنه حذف کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: روحیه انقلابی بسیجی ها با کوچترین احساس خطر همه چیز را فدا کرده و به صحنه می آید هیچ فردی نخواهد توانست با برچسب افراطی آن ها را نابود کند.

آیت الله علم الهدی گفت: رهبری با احساس اینکه اعتدال قصد دارد به سمت نرمالیزاسیون برود به خروش آمده و قاطعانه موضع خود را نشان دادند.

امام جمعه مشهد عنوان داشت: آدم هایی که در قالب جریان های سیاسی این خواب را می ببینند که روزی دست و پای آمریکا در ایران باز شود باید بدانند این یک خیال خام بیش نیست.

نماد الگویی معرفی شده در قرآن معیار کفر و حق

امام جمعه مشهد در بخشی دیگر از سخنان خود با تفسیر سوره انسان افزود: کافر در سوره مبارکه انسان همان فردی است که در برابر نماد الگویی معرفی شده انسان قرار گرفته و راه دیگری را می پیماید.

وی ادامه داد: این فرد در مقابله با انسان ممتاز معرفی شده در قرآن یعنی امیرالمونین(ع) مخالفت کرده و شاخصه های امتیاز آور انسان الگویی را از دست داده و به همین دلیل جزو کافران قرار گرفته است.

امام جمعه مشهد افزود: کافران معرفی شده در سوره انسان آن دسته از انسان ها نیستند که به خداوند شرک می ورزند بلکه در این سوره، خداوند نوعی خاص از کافر را معرفی می کند که در برابر الگوی معرفی شده قرآن مقاومت کرده و راه خلاف را می پیمایند.

هر فردی در مقابل امیرالمومنین قرار بگیرد کافر است

آیت الله علم الهدی با اشاره به معنای لغوی کفر ابراز داشت: فردی که بر خلاف راه و روش امیرالمومنین حضرت علی(ع) قدم بر دارد به دین اسلام ضربه وارد کرده و همان فردی است که خداوند در قرآن کریم از آن به عنوان کافر یاد می کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: ایشان فرمودند، منظور از کافران در «آیت الکرسی» همان افرادی هستند که ابتدا در نور اسلام قرار داشته اما هنگامی که ولایت خداوند را نپذیرفتند از نور اسلام به ظلمت کفر برگشتند، اگر فردی از حاکمیت ولی خداوند خارج شود انسانیت انسان را پوشانده و جزو کافران محسوب می شود.

وی همچنین در ادامه با بیان فضیلت زیارت امام رضا گفت: هیچ امامی جز امام هشتم(ع) مردم را به زیارت خود دعوت نکرده است، آیا تنها دور بودن و غریب بودن این امام همام باعث شده است زیارت ایشان چنین فضیلتی داشته باشد؟

خراسان قبه الاسلام است

آیت الله علم الهدی افزود: پیامبر و ائمه معصومین پیش بینی می کردند که آینده اسلام در مدینه متمرکز نخواهد ماند و از این شهر خارج خواهد شد و مدینه کانون حزب دشمن اسلام قرار خواهد گرفت، امروزه نیز شاهد هستیم وهابیت ملعون در آنجا حکومت کرده و این همان چیزی است که پیامبر پیش بینی کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اسلام دین جدی و با استدلال است، صرف اینکه به دلیل دور بودن یک امام از وطن و تحریک احساسات بخواهد امری را واجب کند اصلا در دین اسلام وجود ندارد.

امام جمعه مشهد افزود: پیامبر اسلام(ص) می دانستند که استکبار روزی بر حرمین شریفین مسلط خواهد شد اما سرزمین خراسان و کشور ایران به دلیل شجاعت و ایمان مردمان آن، سکوی پرش و توسعه اسلام در همه کره زمین خواهد بود.

آیت الله علم الهدی ابراز داشت: ما سرباز هستیم تا این مکان را قبه الاسلام حفظ کرده و نگذاریم تا دست استکبار به این نقطه مهم در نظر پیامبر برسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=170242

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر