4

هشداری جدی درباره آلودگی آب تهران

  • کد خبر : 17049
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۵

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه در هفته گذشته به دلیل مشکلات آب شرب تهران ۶۷ سوال از وزیر بهداشت مطرح شد، گفت: اگر وزیر پاسخ قانع‌کننده و صریحی نداد برای توضیح بیشتر باید در صحن علنی مجلس پاسخ‌گوی نمایندگان باشد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزیربهداشت فردا یکشنبه بعدازظهر در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حاضر می‌شود و پاسخ‌گوی سوالات اعضای این کمیسیون خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با پانا با اشاره به اینکه در هفته گذشته به دلیل مشکلات آب شرب تهران ۶۷ سوال از وزیر بهداشت مطرح شد‌، گفت: اگر وزیر پاسخ قانع‌کننده و صریحی نداد برای توضیح بیشتر باید در صحن علنی مجلس پاسخ‌گوی نمایندگان باشد.

وی در ر مورد مسئله آب شرب تهران که دارای نیترات است بیان کرد: بر اساس اطلاعات بدشت آمده آب شرب تهران درارای نیترات است که این مواد نیز از مواد زاید انسانی و حیوانی که دارای ترکیب پایداری است، ایجاد می‌شود و این آلودگی ممکن است باعث ابتلای سرطان در افراد شود.

بشیر خالقی گفت: هفته گذشته رئیس سازمان آب و فاضلاب در کمیسیون بهداشت مجلس حضور پیدا کرد و درخصوص این موضوع سوالاتی مطرح که قرار شد در این هفته به صورت جامع وکامل در خوص آن توضیحاتی ارایه شود.

این در حالی است که مدیر کل سلامت مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به آزمایش روزانه آب تهران گفت: هیچ آلودگی در آب تهران مشاهده نشده است.

کاظم ندافی افزود: ۵۰ حلقه چاه آب به علت آلودگی نیترات در تهران مسدود شده است و وزارت بهداشت مسئله فلزات سنگین موجود در آب مانند نیترات را پیگیری می‌کند تا بتوانیم آلودگی آب را از منبع کنترل کنیم.

وی با اشاره به آزمایش روزانه آب تهران تصریح کرد: ۶ دستگاه RO که توانایی حذف یون‌های آب را دارد در مکان‌هایی که با کمبود آب مواجه هستیم و امکان مسدود شدن چاه‌های آن وجود ندارد نصب شده است.

ندافی با اشاره به اقدامات آینده وزارت بهداشت برای تامین آب سالم تاکید کرد: برنامه جدیدی وجود دارد تا آب تهران از تصفیه‌ خانه‌های جدید تأمین شود تا دیگر به تامین آب از چاه‌‌ها نیازی نداشته باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17049

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر