1

از خاکیان جنگ تحمیلی تا میز طلبان تاپیکویی!!

  • کد خبر : 171306
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

علی اکبر محمودی

 ۳۱ شهریورماه سرآغاز هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های مردان و زنانی است که در طول ۸ سال دفاع مقدس با ایثار خون خویش، چراغ راه انقلاب اسلامی ایران را روشن نمودند تا اجازه ندهند دشمنان این مرزوبوم هیچ‌گاه دیگر جرات دست‌اندازی به خاک ایران اسلامی را به خود دهند.
دفاع مقدس روزها و سال‌های درخشانی بود که زمینه‌ساز فرهنگی ناب برای ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف از جمله بخش‌های اقتصادی بود چرا که در این روزها بیت‌المال به معنای دقیق و پرهیز از اسراف و اتلاف وقت در بهترین شکل آن در جبهه‌ها و در سطح جامعه و مسئولان اجرا می‌شد.
فرهنگی که با بررسی عملکرد برخی مدیران به نظر می‌رسد امروز در گذر زمان آرام آرام در حال رنگ باختن است. چراکه براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید به عرصه اقتصادی نیز به عنوان میدان جهاد نگاه شود و در حفظ آن از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بهره جست.
اما این روزها آنچه که بر نحوه عملکرد برخی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی کشور می‌گذرد نشان می‌دهد مدیریت کاهش هزینه و صرفه‌جویی در مصرف زمان و بهبود مدیریت عملا به گزینه‌های آخرین در برخی انتخاب‌ها و انتصاب‌ها مدیریتی تبدیل شده است.
اما باید به این نکته اذعان شود که اقداماتی از این قبیل پشت کردن به فرهنگ جهاد و شهادت و تضییع خون شهدای گرانقدر است چراکه اگر امروز این عزیزان در پهنه کشور حاضر بودند بی‌تردید علیه دست‌اندازی‌ها به بیت‌المال، سکوت نمی‌کردند. دست‌اندازی‌هایی که در قالب‌های گوناگون و اکنون در شکل نوین آن به صورت مدیریت‌ ناکارامد بروز پیدا کرده است.
با روی کار آمدن دولت یازدهم امید آن می‌رفت تا با تدبیر دولت جدید بنگاه‌های اقتصادی در دسترس دولت از حالت حیاط خلوت درآمده و در اختیار پیشبرد اهداف اقتصاد کشور به کار گرفته شوند. هرچند در این میان اتفاقات خوشایندی رخ داد اما رخدادها و اتفاقات در برخی بنگاه‌های مهم نشان می‌دهد همچنان بی‌تدبیری در دامان آنها موج می‌زند.
شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی موسوم به شستا یکی از همین نکات مورد تردید در درایت دولت یازدهم است که انتظار می‌رود تا با تدبیر دولت در روند عادی و بدون حاشیه خویش به پیش رود چراکه حکایت انتصاب های پی در پی در این شرکت پس از گذشت بیش از دو سال از آغاز به کار دولت وارد فاز جدیدی شده است.
ماه‌های متمادی است یکی از مهم ترین زیرمجموعه های شستا تحت عنوان هلدینگ نفتی این مجموعه (تاپیکو) با عدم ناکارآمدی و مدیریت نامطلوب حرکت مارپیچی کُند و رو به افول به خود گرفته است که با انتقادهای مختلف از سوی رسانه ها روبرو شده است. انتقادهایی که پاسخ مناسبی در قبال آن دریافت نمی شود.
ماجرای تاپیکو از آن رو حائز اهمیت است که در پی افشای تخلفات و عدم تکمیل اجرای پروژه های عظیم نفتی کشور همچون پالایشگاه آناهیتا و ستاره خلیج فارس که هلدینگ نفتی تاپیکو سهامدار آنهاست،همچنان با همان مدیریت به کار خود ادامه می‌دهد.
پروژه های آناهیتا و ستاره خلیج فارس از آن رو مهم جلوه می کند که در صورت اجرای آن و با اضافه شدن ظرفیت بنزین و گازوئیل تولید شده در پالایشگاه ستاره خلیج فارس نه تنها در این زمینه کشور از واردات این دو محصول مهم نفتی بی نیاز می شود بلکه در این زمینه به صادرکننده این دو محصول استراتژیک نیز تبدیل خواهیم شد.
از سوی دیگر اهمیت این موضوع را نیز نمایندگان مردم در خانه ملت بارها اعلام کرده اند و موضوع تا جایی ادامه پیدا کرده است که حتی کار به مطرح شدن استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشیده شده است تا جایی که امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس با اعلام نارضایتی از عدم حل مساله مدیریتی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در این هلدینگ نفتی توسط وزیر اعلام کرده بود: مجبور به پیگیری مشکلات هلدینگ نفتی شستا در قالب سئوال از وزیر هستیم و اگر پاسخ وزیر قانع کننده نباشد به استیضاح وی منجر خواهد شد.
از سوی دیگر در حالیکه مصوبه اخیر مجلس مبنی بر چابک سازی دولت و تاکید بر استفاده از مدیران جوان و شایسته در بدنه دولت و ضرورت عدم استفاده از نیروهای بازنشسته در پُست های مدیریتی کشور است، انتصابات در مجموعه تاپیکو نیز فاقد توجیه خواهد بود و امید می رود طبق این مصوبه شاهد تغییر مدیریت این هلدینگ پرحاشیه فعلی باشیم.
صحت مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی از آنجا مشخص می‌شود که مدیریت ناکارآمد هلدینگ نفتی شستا در عدم قدرت تصمیم گیری به موقع بخاطر کهولت سن و احتیاط بیش از حد با توجه به سن بالای وی و بازنشستگی و همچنین عدم نظارت صحیح بر پروژه های زیرمجموعه این هلدینگ زمینه ساز بروز تخلفاتی بسیار عظیم در آن ها گردیده است که پیامدهای آن بر بازنشستگان و سهامداران این مجموعه قابل لمس و غیر قابل انکار است.
هرچند داستان مدیریت ناکارامد هلدینگ نفتی شستا موسوم به تاپیکو داستان جدیدی نیست و بارها درباره نحوه نامطلوب مدیریت در این مجموعه انتقادهایی از سوی رسانه‌های مختلف بیان شده است اما ماجرای این مدیریت ناکارآمد هر روز شکل و بوی جدیدی به خود می‌گیرد تا جایی که نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت شفاف شدن معاملات اقتصادی در کشور تاکید کرده بود که « مدیریت هلدینگ نفتی شستا(تاپیکو) چندی پیش در یک اقدام غیرضروری که فاقد کار کارشناسی لازم بود اقدام به خرید حدود ۸/۵ درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس می کند که نتیجه آن چیزی جز تحمیل ضرر دو هزارمیلیاردی به سهام داران آن نبود و بنابراین باید وزیر تعاون به این موضوع ورود کند و مانع از سوء استفاده عده ای خاص شود.»
روح الله بیگی ئیلانلو در گفت و گو با خانه ملت با تاکید بر لزوم نظارت بر عملکرد زیر مجموعه های شستا تصریح کرد که « با توجه به اینکه با خرید این سهام هیچ تغییری در سهم مدیریتی هلدینگ خلیج فارس صورت نگرفت، می توان عنوان کرد که کار بیهوده ای توسط این مدیریت صورت گرفته است.»
نماینده مردم تکاب، میاندوآب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته قابل تامل در این قضیه این است که فقط چند روز پس از انتقال این سهام ارزش هرسهم آن که به مبلغ حدود۲۰۰۰ تومان خریداری شده بود با افت فاحشی روبرو شد و به حدود ۱۲۰۰ تومان کاهش یافت که این اتفاق مبین این نکته است که قیمت سهام خریداری شده حبابی و غیر کارشناسی بوده است و باعث بوجود آمدن زیان دوهزارمیلیارد تومانی برای تاپیکو و سهامدارانش شد.
این نماینده در مجلس نهم افزود: در این قضیه نکات مبهم زیادی وجود دارد که باعث بوجود آمدن سئوالات بسیاری شده و باید مشخص شود کدام کارگزاری اقدام به این کار کرده است که بدون شک این ابهامات را باید مدیریت عامل تاپیکو و شستا پاسخ دهند.
البته با پیگیری های صورت گرفته توسط صدای صنعت ردپای یکی از مدیران در جابجایی این سهام دیده می شود،اقدامی که بی شک باید توسط دستگاههای نظارتی کشور مورد بررسی قرار گرفته و با متخلفان برخورد جدی صورت بگیرد.
یکی از مهمترین موارد وارد شده بر مدیریت ناکارامد تاپیکو که قبلا نیز در گزارش هایی به آن اشاره شد نامه هایی است که از شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ نفتی ماهها بدون دستور بر روی میز این مدیر باقی است که نمونه آن شرکت نفت پاسارگاد است که ماهها به علت عدم قدرت تصمیم گیری این مدیر خسته بدون مدیرعامل و با سرپرست اداره می شود.نکته ای که باعث کاهش بی سابقه فروش محصول بزرگترین تولید کننده قیر خاورمیانه و از دست دادن سهم عمده بازار قیر به رقبا گردیده است.
نکته دیگری که در نحوه مدیریت این مدیر خسته به چشم می آید تاخیر در اجرای پروژه های ملی آناهیتا و ستاره خلیج فارس است چراکه در مجمع عمومی سال گذشته تاپیکو اعلام شد که فاز اول ستاره خلیج فارس یعنی تولید بنزین در شهریورماه سال ۹۴ راه اندازی خواهد شد و مدیر فعلی مجموعه با شور و شوق فراوان وعده این امر در تاریخ ذکر شده را داد. اتفاقی که می تواند کشور را از واردات بنزین خودکفا کرده و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از خام فروشی و خودکفایی کشور در همه زمینه ها جهت مبارزه با زیاده خواهی های غرب را محقق خواهد کرد.
اما اکنون با فرا رسیدن زمان موعود نه تنها این امر محقق نشده است بلکه صحبت از وعده جدید این مدیر به افتتاح این پروژه عظیم نفتی تا پایان سال ۹۴ به گوش می رسد. وعده ای که طبق روندی که در عملیات این پروژه به چشم می آید مطمئنا تا چند سال آینده نیز محقق نخواهد شد.
قابل ذکر است که پروپزال پالایشگاه ستاره خلیج فارس ۳ ساله بود اما اکنون پس از گذشت نزدیک به ۱۰ سال از انجام عملیات کلنگ زنی آن هنوز در بلاتکلیفی به سر می برد.
یکی دیگر از نقاط ضعف مدیریت ناکارامد تاپیکو وجود تخلفات شدید در پالایشگاه ستاره خلیج فارس به دلیل عدم نظارت به موقع و دقیق در روند انعقاد قرارداد های این پروژه است که بنا به رسالت خبری در گزارشات بعدی گوشه هایی از تخلفات عظیم صورت گرفته را اشاره خواهیم نمود.
نکته دیگری که این شائبه را دامن می زند استقرار کارفرما یا همان پالایشگاه خلیج فارس در یکی از طبقات دفتر شرکت پیمانکار یا همان شرکت (ف) در خیابان ظفر بود که خوشبختانه در هفته گذشته کارفرما اقدام به تخلیه دفتر فوق کرده است ولی نمونه این اتفاق را نه تنها در هیچ جای دنیا نمی توان دید بلکه به شائبه وجود ارتباط خارج از عرف میان کارفرما و پیمانکار دامن می زند.
نگارنده این مطلب به این نکته اذعان دارد که با پیگیری صورت گرفته توسط صدای صنعت باید به سلامت کاری این مدیر خسته تاکید و اذعان کرد و اینکه نامبرده هیچ نقش و نفعی در تخلفات صورت گرفته ندارد ولی عدم نظارت دقیق بخاطر کهولت سن و یا نداشتن دقت کافی باعث شده است تا عده ای به خود اجازه دست اندازی به بیت المال برای پر کردن جیب های خود و کسب منفعت شخصی را بدهند.
اما نکته ای که ذهن نگارنده این مطلب را به خود جلب کرده است ذکر این نکته است که چندی پیش از طرف مدیریت ستاره خلیج فارس کارگروهی برای بررسی علل و عوامل روند اجرای کند پروژه فوق تشکیل شده بود.
در گزارش آقای (ش) که مبتنی بر واقعیات وضعیت فعلی این پروژه وضع شده بود به روند کند پیشرفت این پروژه و بکارگیری اجناس بی کیفیت و چینی در این پالایشگاه و موانع سر راه این پروژه اشاره شده است و نامبرده در گزارش تفصیلی خود نگرانی های موجود و موانع را اعلام کرده و ارائه راهکار نیز جهت حل مشکلات موجود و تسریع در روند اجرای این پروژه ملی را کرده بود. گزارشی که نه تنها مورد استقبال مدیریت قرار نگرفت بلکه باعث اخراج وی در تیرماه گردید.
حال این سئوال اساسی مطرح است که چه کسانی و با چه پشتوانه ای پای این اجناس بی کیفیت چینی را به مهمترین پروژه پالایشگاهی کشور باز کرده اند و آیا اصولا این مدیر خسته و مدیران بالادستی اصلا از چنین تخلف گسترده ای اطلاع دارند یا خیر؟
آیا تا کنون اقدامی برای جلوگیری از تخلفات مشابه و قطع دست سوء استفاده کنندگان از بیت المال انجام پذیرفته است؟
نکته خوشحال کننده برای نگارنده استقرار نمایندگان محترم بازرسی کل کشور در این پروژه ملی است که این مقدمه ای برای قطع دست کاسبان تحریم است چراکه این اطمینان حاصل خواهد شد که با بررسی دقیق توسط این عزیزان صحت نکات اشاره شده برای آنها مسجل خواهد شد.
و اما صدای صنعت بنا به وظیفه شرعی و رسالت خبری خود به زودی ابعاد جدید و بیشتری از تخلفات صورت گرفته در این هلدینگ را به اطلاع خواهد رساند و امیدوار است که وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به قولی که به رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مبنی بر تغییرات در هلدینگ های زیرمجموعه شستا داده بود پایبند باشد و در انتخاب مدیران جدید برای این هلدینگ های اقتصادی مهم کشور اصل تقوا و تخصص و کفایت همراه با جوانی مدیر انتخاب شده در نظر داشته باشد چرا که مولا علی (ع) می فرماید: هر کس بدون کفایت بالا رود، بدون جنایت پائین نخواهد آمد.
و اما سوال مهم از مدیران بالادستی هلدینگ تاپیکو این است که چگونه در زمان پسا تحریم که کشور خود را برای آغاز فصل جدیدی از مناسبات و تحرکات اقتصادی آماده می‌کند اینچنین بر حضور مدیریتی ناکارآمد در مجموعه ای مهم و حائز اهمیت پافشاری می‌کند؟ اقدامی که شائبه حمایت‌های جناحی و نگاه های سیاسی را در این انتصاب تشدید می‌کند.
براین اساس انتظار می‌رود تا برای پیشبرد اهداف اقتصادی مجموعه هلدینگ نفتی تاپیکو که قلب تپنده شستا و یکی از مهم ترین بنگاه های اقتصادی کشور است اقدام عاجلی صورت گیرد تا موتور اقتصاد کشور با توان بیشتری به حرکت رو به جلو خویش ادامه دهد چراکه برگزاری مجمع عمومی سالانه تاپیکو در هفته گذشته و عدم پاسخگویی مناسب مدیریت این مجموعه خود گواهی بر گزارش‌های نگاشته شده در این خصوص است.
از همین رو انتقادهای مطرح شده نه از روی نگاهی سیاسی یا رقابتی شخصی بلکه تنها از روی دلسوزی برای دولت یازدهم و وضعیت اقتصادی کشور است که امید آن می‌رود تا در نهایت چشمان بسته مدیران بالادستی تامین اجتماعی بر اقدامات خارج از عرف و قانون این مجموعه باز شود و اقدامی عاجل برای رفع مشکل مدیریت ناکارآمد تاپیکو اندیشیده شود. اقدامی که با مصوبه اخیر مجلس صبغه قانونی نیز به خود گرفته است.
اما سوال مهم و اساسی این است که اگر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با شناخت کامل و با استقلال نظر نیروهای زیر مجموعه و معاونانش را انتخاب کرده است چطور امروز این مدیران جهت انتخاب مدیر مورد نظر وزیر برای این هلدینگ نفتی تعلل می‌کنند و با ایشان هماهنگ نیستند؟؟
با این تفاسیر و بادریافت کارت زرد دوم وزیر تعاون، کار و رفاه و اجتماعی، حال با امتداد روند فعالیت این مدیر ناکارآمد و امتداد اعتراض‌های رسانه ها و نمایندگان مردم در مجلس چنان به نظر می‌رسد که علی ربیعی با کارت زرد سوم مجلس روبرو شود و سرانجام عملکرد شخصی مثبت این وزیر به استیضاح کشیده شود که این پیامی نگران کننده برای وزیر باپشتکار و فعال دولت و نقطه‌ای منفی در کارنامه وی است.
سئوال دیگری که امروز ذهن نگارنده را به خود معطوف کرده است این است که اگر وزیر رفاه خود تمامی نیروهای زیر مجموعه خود را انتخاب کرده است چطور این روزها شاهد تمرد این معاونین از دستورات وزیر محترم هستیم؟
اقدامی که نمونه عینی آن مخالفت رییس سازمان تامین اجتماعی با مدیر عاملی آقای (ل) یعنی گزینه مورد نظر وزیر محترم برای این هلدینگ عظیم نفتی است و اینکه دکتر نوربخش و یکی دیگر از اعضای هیات مدیره، آقای (الف) را که یکی از نزدیکان وزیر محترم صنعت ،معدن و تجارت است را برای این پست کاندید کرده اند.
حال این سئوال مطرح است که چرا وزیر محترم صنعت که  از مشکلات بیشمار در حوزه کاری خود که منجر به اخطارهای متعدد توسط نمایندگان مجلس و دریافت کارت زرد برای ایشان شده و بالاخص رفع مشکلات عدیده صنعت خودرو کشور غافل شده و درصدد رفع مشکلات این هلدینگ نفتی شستا برآمده است؟؟؟
بیان این سئوالات از آنجا ناشی می‌شود که خبرهای شنیده شده حاکی از آن است که وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت با وجود دست و پنجه نرم کردن بخش صنعت با مشکلات عدیده ،از حامیان بسیار سرسخت مدیر ناکارآمد هلدینگ نفتی شستا به حساب می‌آید. حمایتی که با وجود مسائل مدیریتی در بخش های مختلف صنعت کشور به ویژه در حوزه خودروسازی، خود جای سئوال دارد و پیشنهاد می شود وزیر محترم به رفع مشکلات در حوزه خود بپردازد چرا که از قدیم گفته اند:چراغی که به خانه رواست،به مسجد حرام است.
البته حمایت‌ها از مدیر ناکارآمد تنها به شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت محدود نمی شود چراکه خبرها نشان می‌دهد هر کدام از اعضای هیات مدیره شستا نیز در حضور این فرد ساز خود را میزنند و حتی برای انتخاب جایگزین وی در این هلدینگ عظیم نفتی، کاندیدای مدنظر خود را معرفی می‌کند که این تکاثر نظرات خود عاملی است که بر عدم انتخاب مدیریت جدید تاپیکو دامن می‌زند.
با این اوصاف به نظر میرسد که هر کدام از این اعضا بر خلاف مصالح و منافع نظام و کشور تنها مصالح خود را می بینند. از سوی دیگر به نظر می رسد هلدینگ نفتی شستا سفره ای رنگارنگ است که خیلی ها را وسوسه کرده و به طمع انداخته است و به درازا کشیدن و فرسایشی شدن تصمیم گیری در مورد انتخاب مدیر عامل جدید تاپیکو و طمع به این صندلی و اختلاف نظر شدید بین هیات مدیره شستا و وزیر محترم و سازمان تامین اجتماعی زخمی کهنه است که تازه سرباز کرده است و اگر خیلی فوری درمان نشود ممکن است به بهای از دست دادن کرسی وزارت برای وزیر محترم شود.
برای درک کردن دلایل بروز مشکل در صورت تاخیر در تغییر مدیریت ناکارآمد تاپیکو، بیان این مطلب ضروری به نظر می رسد که بیشترین تخلفات و دست اندازی ها به بیت المال در زمانهایی اتفاق می افتد که چنین فضای سردرگمی در یک مجموعه اقتصادی حاکم باشد کما اینکه بیشترین تخلفات اقتصادی در دولت گذشته نیز مربوط به زمانی است که پس از حوادث و نا آرامی های پس از انتخابات سال ۸۸ بسیاری از متخلفان اقتصادی با توجه به شرایط حساس کشور در آن زمان فرصت یافتند و قراردادهایی در جهت سرپوش گذاشتن به تخلفات خود بستند و در شش ماه پایان دولت سابق نیز شاهد بودیم که مدیران وقت قراردادهایی برای دوره پس از مدیریت خود منعقد کردند تا عملا مدیر بعدی را در تنگنا قرار دهند.
حال دولت تدبیر و امید نیز با درس گرفتن از اشتباهات دولت قبل نباید اجازه دهد تا فضای بنگاه های اقتصادی به دوره های نچندان سالم دولت نهم و دهم برگردند.
البته با بررسی شرایط مشخص است که مدیر نامبرده از سوی حامیان دولتی و فرا دولتی خود به صورت ویژه حمایت شده و به وزیر محترم تحمیل گردیده است چراکه با انتقادهای مختلف از سوی رسانه ها و مطبوعات و حتی نمایندگان مجلس و همچنین نظر مدیران بالادستی سازمان تامین اجتماعی مبنی‌بر تغییر وی، این مدیر ناکارآمد همچنان و با حاشیه‌ای امن به فعالیت خود ادامه می‌دهد و براساس گزارش‌های به دست آمده هرگاه سخن از تغییر وی به میان می‌آید، مدیر مذکور با رفتن به مرخصی و فعال کردن لابی های خود و وارد کردن فشار جناحی و سیاسی به وزیر محترم تغییر خود را به تعویق می‌اندازد،اتفاقی که اگر از یک مدیر جوان سر می زد زیاد دور از ذهن به نظر نمی رسید اما اینکه مدیری با هفتاد و چند سال سن و با وجود مشکلات و بیماری های جسمی فراوان برای تکیه زدن به عرصه قدرت دست به اقدامات اینچنینی بزند باعث شگفتی و تعجب است و این رفتار مدیر خسته ما را به یاد جمله معروف شهید والا مقام سردار شوشتری می اندازد که: دیروز از هر چه بود گذشتیم، امروز از هر چه بودیم گذشتیم .آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز. دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز مواظبیم ناممان گم نشود. جبهه بوی ایمان میداد و اینجا ایمانمان بو میدهد. آنجا بر درب اتاقمان مینوشتیم یاحسین فرماندهی از آن توست؛ الان مینویسیم بدون هماهنگی وارد نشوید. الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر برنگردیم. آزادمان کن تا اسیر نگردیم.
با این اوصاف مشخص نیست دولت تدبیر و امید تا چه زمان دربرابر انتقادها و خواست‌ها مبنی‌بر تغییر این مدیر ناکارآمد ایستادگی خواهد کرد. چراکه اصرار بر این روند موجی از نارضایتی‌ها از دولتی که آرا مردم در ۲۴ خرداد را به خود جلب کرد را به همراه خواهد داشت و مشخص نیست تا چه زمانی مدیران بالادستی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی حاضر به پذیرش انتصاب اشتباه خود خواهند بود و به قطع دست سوءاستفاده کنندگان از بیت المال تن خواهند داد و به سیل انتقادات پاسخی مناسب خواهند داد.
و اما در پایان از زبان یک رسانه دلسوز و تنها منتقد توصیه میشود وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با پایان دادن به این کشمکش و تعیین تکلیف مدیر عامل تاپیکو در جهت خروج هر چه سریعتر این هلدینگ عظیم نفتی از بلاتکلیفی و قطع دست سوءاستفاده کنندگان از بیت المال و در جهت رضایت خاطر نمایندگان محترم مجلس گام اساسی بردارد و به مقابله با درخواست نامشروع سهم خواهان از سفره بیت المال برخیزد.
همچنین معتقدیم علی ربیعی که خود از یادگار‌های دوران دفاع مقدس است و سالها در جهت تامین امنیت کشور خدمات شایسته ای از خود به یادگار گذاشته است به خ��بی‌ آن روزهای حماسه و ایثار را به یاد می‌آورد و بی‌تردید امروز در جبهه ای دیگر مورد امتحان الهی قرار گرفته است و مطمئن هستیم که در برابر این دست‌اندازی‌ها به بیت‌المال سکوت نخواهد کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=171306

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر