1

ارایه دروس جدید بازنگری‌شده از ترم آینده

  • کد خبر : 171516
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره جلسه با نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در این جلسه درباره سال تحصیلی جدید دانشگاه و برنامه‌های ما گزارشی را ارائه دادیم.

دکتر محمد فرهادی در حاشیه مراسم افتتاح دانشکده مهندسی مکانیک که در پردیس دانشکده فنی تهران برگزار شد و در جمع خبرنگاران افزود: معاونان وزارت علوم در این جلسه درباره مواردی مانند پذیرش دانشجو ،بازبینی رشته های تحصیلی -براساس وعده داده شده- توضیحاتی ارائه دادند. علاوه بر آن توضیحاتی نیز در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی، فناوری و کارآفرینی ارائه شد.

وزیرعلوم در ادامه گفت: اقداماتی جهت ایجاد رشته‌ها انجام شده و بازبینی رشته های باقی مانده نیز تا سه ماه آینده انجام خواهد شد و از ترم آینده تحصیلی دروس جدید جایگزین قبلی خواهد شد.

فرهادی درباره سند آمایش آموزش عالی اظهار کرد: این سند را ۱۰ روز قبل به شورای عالی انقلاب فرهنگی دادیم ابتدا این سند باید در ستاد نقشه جامع علمی بحث شود و پس از تایید در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی به بحث و گفتگو گذاشته شود.

وی اضافه کرد: تصمیم گیری در زمینه رشته‌های علوم انسانی در سند آمایش در اختیار شورای تحول علوم انسانی است. خوشبختانه تعدادی از رشته‌ها بازنگری و ابلاغ شده و سایر رشته‌های علوم انسانی در حال بررسی است و بازبینی سایر رشته ها نیز در دستور کار این شوراست.

ایسنا/فرهادی در پایان درباره احتمال تغییر روسای دانشگاه‌های بهشتی و الزهرا(س)، گفت: روسای این دانشگاه‌ها تغییر نکرده‌اند و در حال ادامه فعالیت خود هستند. روند بررسی تایید روسای دانشگاه‌های خوارزمی و اصفهان در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است، ممکن است سرپرستان کنونی تایید شوند یا افراد دیگری به جای آنها انتخاب شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=171516

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر