3

لاله‌های سپید منا با شعار «الوداع، مهاجر الی‌الله» تشییع شدند

  • کد خبر : 171742
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴

پیکر ۱۰۴ مهاجر الی‌الله که در فاجعه منا، قربانی بی‌تدبیری آل سعود شدند، بر روی دستان مردم داغدار ایران، تشییع شد. در این مراسم رفسنجانی، رحیم صفوی، علوی؛ دعایی، ری‌شهری، حاجی‌بابایی و جمعی از شخصیت‌ها و مسئولان لشکری و کشوری حضور یافتند.

پیکر ۱۰۴ مهاجر الی‌الله که در فاجعه منا، قربانی بی‌تدبیری آل سعود شدند، بر روی دستان مردم داغدار ایران، تشییع شد.

مراسم تشییع ۱۰۴ پیکر جانباختگان فاجعه منا از ساعت ۱۰ صبح امروز در دانشگاه تهران آغاز شد.

در این مراسم علی‌اکبر رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار رحیم صفوی، سید محمود علوی؛ وزیر اطلاعات، حجت‌الاسلام دعایی، حجت‌الاسلام محمدی ری‌شهری، حاجی‌بابایی؛ وزیر سابق آموزش و پرورش، محمدنبی حبیبی، هاشمی؛ استاندار تهران و جمعی از شخصیت‌ها و مسئولان لشکری و کشوری حضور یافتند.

پس از قرائت قرآن، مداحی و سخنرانی، پیکر این جانباختگان روی دست مردم شهیدپرور تشییع شد.

قرار است این جانباختگان در گلزار شهدای تهران به خاک سپرده شوند.

مراسم بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان فاجعه‌ منا نیز از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز (یکشنبه) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

همسر شهید علی‌محمدی:سعودی‌ها را سر جای خود می‌نشانیم/ فاجعه منا مکر اسرائیل است

همسر شهید علی‌محمدی در مراسم تشییع جانباختگان منا گفت: دولت عربستان شایستگی کلیدداری خانه خدا را ندارد و این فاجعه، مکر اسرائیل است.

همسر شهید علی‌محمدی در این مراسم در خصوص فاجعه منا گفت: بنده فکر می‌کنم جهان اسلام دچار مصیبت بزرگی شده است و این از بی‌تدبیری دولت عربستان است.

وی افزود: باید عمدی بودن و یا غیرعمدی بودن این فاجعه مشخص شود و همانطور که مقام معظم رهبری گفتند، اگر این فاجعه به عمد رخ داده باشد، حتماً پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده‌ایم و دولت عربستان را سر جای خود می‌نشانیم.

وی افزود: دولت عربستان شایسته کلیدداری خانه خدا نیست و حتی اگر این فاجعه به عمد نباشد، باز هم دولت عربستان این شایستگی را ندارد.

همسر شهید علی‌محمدی ادامه داد: مگر می‌شود دو فاجعه بزرگ در یک سال اتفاق بیفتد و عده زیادی کشته شوند و هیچ جای دنیا هیچ صدایی بلند نشود؟

وی ادامه داد: اینها نشانه ظلم ظالمان دنیا و قدرتمندان دنیاست تا مسلمانان را از بین ببرند و این جز مکر اسرائیل نمی‌تواند چیز دیگری باشد.

همسر شهید علی‌محمدی خطاب به خانواده این جانباختگان گفت: خانواده این عزیزان جز صبر کردن نمی‌توانند کاری انجام دهند و باید بدانند که شهدای آنها زنده هستند، پشتوانه آنها هستند و آنها را در زندگی تنها نمی‌گذارند. آنها در راه خدا کشته شدند و این افتخار بزرگ نصیبشان شده است.

حاضران در این مراسم، آمادگی خود را به مقام معظم رهبری اعلام کردند تا بتوانند پاسخ این جنایت را به دولت عربستان اعلام کنند و همچنین فریادهای الموت آل‌سعود در فضای دانشگاه تهران طنین‌انداز شد.

محمدی ‌ری‌شهری: جنایات آل سعود بدتر از جنایات رژیم صهیونیستی است/ آل سعود به پایان خود نزدیک شده است

سرپرست سابق حجاج ایرانی با بیان اینکه جنایات آل‌سعود از جنایات صهیونیست‌ها بدتر است، گفت:‌رژیم سعودی با ارتکاب این جنایات به پایان خود نزدیک شده‌اند.

آیت‌الله محمدی ری‌شهری در مراسم تشییع پیکرهای مطهر ۱۰۴ جانباخته ایرانی فاجعه منا، گفت: این فاجعه را به محضر حضرت ولی عصر(عج) که خود حاضر و ناظر در این فاجعه بوده‌اند و به محضر مقام معظم رهبری و ملت ایران، تسلیت عرض می‌کنم.

سرپرست سابق حجاج ایرانی با بیان اینکه این فاجعه از زوایای مختلف قابل بحث و بررسی است، گفت: یکی از وجوه اصل فاجعه است، این فاجعه بسیار دردناک و جانسوز است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ واقعاً مصیبت بزرگی برای ملت عزیز ماست که جمعی از مسلمین حج‌گذار درحال احرام تشنه، گرسنه و مستأصل از دنیا رفتند.

وی افزود: سنگینی این غم برای خانواده‌های این عزیزان بسیار بزرگ است، اما در زیارت عاشورا می‌خوانیم که با اینکه مصیبت بزرگ است، اما به‌دلیل پاداش بزرگی که برای این مصیبت‌دیدگان است، خدا را حمد می‌کنیم.

محمدی‌ری‌شهری با اشاره به آیات ثواب حاجیانی که در حج از دنیا رفته‌اند، گفت: آیه‌ای در سوره حج داریم که می‌فرماید؛ کسی که به سوی خدا هجرت کند، کشته شود یا بمیرد، خدا روزی نیکو به او می‌دهد و خداوند به آنها چیزی می‌دهد که آنها راضی شوند.

تولیت حرم حضرت عبدالعظیم ادامه داد: در برخی از روایات نقل شده است که کسانی که در حال احرام از دنیا رفتند، در قیامت درحال تلبیه گویی محشور می‌شوند و در روز قیامت غم و غصه و حساب و کتاب ندارند و یکسره به بهشت می‌روند.

وی مسئولیت این حادثه را منظر دیگری از این فاجعه دانست و گفت:‌ بی‌تردید آن چیزی که موجب این فاجعه شد، بی‌تدبیری مسئولین رده بالای سعودی است، نه چند سرباز. مسیر جمرات، مسیر حادثه‌خیز است و هر سال نیز در آنجا حوادثی رخ می‌دهد.

محمدی‌ری‌شهری ادامه داد: سؤال ما از رژیم آل‌سعود این است که با اینکه می‌دانستید این مسیر حادثه‌خیز است، چرا برای امنیت جان حاجیان در این مسیر تدابیر لازم را پیش‌بینی نکردید؟ چرا افراد باتجربه را در این سال‌های حکومت ننگینتان تربیت نکردید؟ چرا بعد از این حادثه به مجروحین رسیدگی نکردید؟ چرا با جان‌باختگان این‌گونه برخورد کردید که اگر بیانات مقام معظم رهبری نبود، معلوم نبود که تاکنون این پیکرها به کشور بازمی‌گشتند یا خیر.

سرپرست سابق حجاج ایرانی با بیان اینکه رژیم سعودی برای جان انسان‌های ارزش قائل نیست، گفت: اگر آنها برای جان انسان‌ها ارزش قائل بودند، در یمن این‌گونه کودک‌کشی نمی‌کردند. جنایات آل‌سعود از جنایات صهیونیست‌ها از غزه بدتر است زیرا آنها ادعای مسلمانی و خادمین حرمینی می‌کنند.

محمدی‌ری‌شهری ادامه داد: کم‌ترین کاری که آنها می‌توانند انجام دهند این است که با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب موافقت کنند، البته اگر این کار را هم بکنند، این ننگ تا ابد از دامن آنها پاک نخواهد شد.

وی افزود: رژیم سعودی با ارتکاب این جنایات به‌خصوص در یمن به پایان خود نزدیک شده‌است.

محمدی ری شهری همچنین با تسلیت به خانواده‌های عزاداران به آیاتی از قرآن کریم در سوره نساء و سوره حج که کشته شدگان در زیارت خانه خدا را بشارت می‌دهد استناد کرد و گفت: در روایات معتبر مختلفی از شیعه و سنی نیز آمده است که کسی که در راه مکه از دنیا برود در روز قیامت غم و غصه ندارد و یک سره او را به بهشت می‌برند. اگر چه این عزیزان دچار فاجعه‌ای دردناک شدند اما چنین سرنوشت زیبایی را خداوند برای آنها پیش بینی کرده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: عربستان پس از سخنان رهبر انقلاب مجبور به همکاری با ایران شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم؛ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حاشیه مراسم تشییع پیکرهای جانباختگان منا با اشاره به کارشکنی‌های دولت سعودی پس از فاجعه منا گفت: عربستان با بی‌شرمی از همکاری با جمهوری اسلامی پس از فاجعه منا خودداری کرد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص نقش دولت سعودی در پیش آمدن فاجعه منا گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در نوشهر تاکید کردند کمیته حقیقت‌یاب باید تشکیل شود و ابعاد مختلف این حادثه را پیگیری کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در این حادثه پلیس و نیروهای نظامی باتجربه عربستان در یمن مشغول کشتن مردم بودند و مامورینی که در مسیر منا به عنوان انتظامات حضور داشتند یک عده از جوانان بی‌تجربه دولت عربستان بودند که هیچ آموزش لازمی را برای مدیریت بحران نداشتند و در نتیجه این فاجعه به بار آمد.

آل‌هاشم با اشاره به کارشکنی‌های عربستان پس از فاجعه منا تصریح کرد: متاسفانه دولت عربستان پس از این واقعه در کمال بی‌شرمی با جمهوری اسلامی ایران همکاری نمی‌کرد و حتی حاضر به تحویل اجساد قربانیان نبودند اما پس از فرمایشات با صلابت رهبر معظم انقلاب بالاخره مجبور به همکاری شدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: امیدواریم این کمیته حقیقت‌یاب با حضور نمایندگان کشورهایی که در این حادثه لطمه دیده‌اند و همچنین کشورهایی اسلامی تشکیل شده تا ابعاد مختلف این حادثه روشن شود.

«الوداع مهاجر الی‌الله» در خیابان‌های تهران طنین‌انداز شد

ملت عزادار ایران هم اکنون پیکر جانباختگان منا را از محل دانشگاه تهران به سمت بهشت‌زهرا (س) با شعار «الوداع مهاجر الی‌الله» تشییع می‌کنند.

مراسم  تشییع جانباختگان حادثه منا هم اکنون در خیابان انقلاب تهران  و با حضور ملت عزادار ایران و مسئولان لشگری و کشوری در حال برگزاری است.

در این مراسم مردم با شعارهای مرگ بر آل‌سعود خائن، لعن‌الله آل‌یهود، مرگ بر آل‌ جهود، الموت آل‌سعود، الوداع مهاجر الی‌الله، کشتند حاجیان خدا را، قربانیان حادثه منا را به سوی منزل ابدی خود بدرقه می‌کنند.

در مراسم امروز مردم با نثار شاخه‌های گل به پیکرهای پاک و بی‌جان جانباختگان با بدرقه آنها با قرآن با خانواده‌های این جانباختگان همدردی کردند. قرار است پیکر پاک جانباختگان منا در قطعه شهدای بهشت‌زهرای تهران آرام گیرد.

همچنین مردم با پلاکاردهای «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شود» انزجار خود را از آل‌سعود اعلام داشتند.

بر اساس این گزارش، بیشترین شعارهایی که مردم در مراسم امروز فریاد می‌زدند نشانگر انزجار آنها از بی‌تدبیری دولت سعودی است و آنها خواستار پیگیری این موضوع از سوی مقامات رسمی کشورمان هستند.

همچنین ندای منا شده کرب‌بلا، مهدی بیا، مهدی بیا در این مسیر به گوش می‌رسد. مردم عزادار کشورمان با چشمانی گریان و با فریادهای الله‌اکبر جانباختگان را تا بهشت زهرا (س) تشییع می‌کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه: حادثه منا، گواه بی‌کفایتی دولت سعودی است

محمدنبی حبیبی نیز با حضور در مراسم تشییع پیکر قربانیان حادثه منا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتفاقی که در منا افتاد گواه بی‌کفایتی دولت سعودی است، این اولین بار نبود که حج برگزار می‌شود و باید طی این سال‌ها تجربه بیشتری را می‌اندوختند.

وی اضافه کرد: تشکیل کمیته حقیقت‌یاب می‌تواند ابعاد این حادثه را بررسی و مشخص کند.

حبیبی با بیان اینکه در این حادثه نباید به اظهارات خام و عجولانه سعودی‌ها اعتماد و اکتفا کرد، گفت: رئیس جمهور و اعضای دولت در خصوص فاجعه منا موضع مناسبی را اتخاذ کردند و مطالب مناسبی را در این‌باره بیان نمودند.

وی ادامه داد: همه مسئولان باید تلاش کنند تا مسائل خانواده‌های داغدار حل شود و آلام آنان تسکین یابد و بعد به مسائل دیگر بپردازند.

وزیر اسبق اطلاعات:زبان خوش، آل سعود را پرروتر می‌کند

حجت الاسلام علی فلاحیان در حاشیه مراسم تشییع جانباختگان منا با اشاره به اینکه سعودی‌ها در تمام دوران مدیریت خود در حج ثابت کردند که لیاقت مدیریت مراسم بزرگ مسلمانان را ندارند، گفت: بهترین پیشنهاد این است که مدیریت حج تحت نظر سازمانی متشکل از کشورهای اسلامی باشد.

وی ادامه داد: طبیعی است در مسیری که ۲ میلیون زائر قرار است تردد کنند باید نیروهای خبره و کارکشته‌ای باشند  و استفاده از بیل مکانیکی و لودر برای انتقال مجروحان اقدام وحشیانه‌ای بود.

وزیر اسبق اطلاعات افزود: ما معتقدیم آنها لیاقت اداره مجمع جهانی اسلام را ندارند و همواره به مسلمانان اهانت می‌کنند، باید مکه و مدینه زیر نظر کشورهای اسلامی باشد، اگر فشار بین المللی بر دولت عربستان وارد شود نم‌ِتواند از پاسخ دادن فرار کند و در اینصورت آنها عقب نشینی می‌کنند اما اگر با زبان خوش صحبت کنند آنها پررو‌تر می‌شوند.

حجت الاسلام دعایی: دولت عربستان منتظر پاسخ‌های مقتدرانه و هوشمندانه ملت ایران باشد

حجت الاسلام دعایی در حاشیه مراسم تشییع پیکر جانباختگان منا در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه ملت ایران داغدار از دست دادن هموطنان بی گناه خود هستند، گفت: دولت عربستان منتظر پاسخ‌های مقتدرانه و هوشمندانه ملت ایران باشد.

وی افزود: دولت عربستان امسال به خوبی ماهیت خود را نشان داد که لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد.

حجت‌الاسلام دعایی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنان خود هشدارهایی را به مسئولان و دولت عربستان دادند که بسیار مفید و کارگشا بود و لازم است مسئولان در کنار رفتار دیپلماتیک هوشمندانه و مقتدرانه پیگیر حقوق جانباختگان باشند.

حجت الاسلام دعایی اظهار داشت: اگر نیاز باشد در کنار رفتارهای دیپلماتیک، رفتارهای سخت در انتظار دولت عربستان است.

استاندار تهران: تأمین امنیت جان زائران بر دولت عربستان واجب بود

استاندار تهران در حاشیه مراسم تشییع جانباختگان منا با بیان اینکه آل سعود مقصر اصلی فاجعه منا است، گفت: تأمین امنیت جان میهمانان خدا بر دولت عربستان واجب بود و آنها به خاطر این بی تدبیری باید به جهان اسلام پاسخگو باشند.

سید حسین هاشمی در حاشیه مراسم تشییع جانباختگان حادثه منا که لحظاتی پیش در محل دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: صریح‌ترین و شفاف‌ترین موضع را مقام معظم رهبری در مورد حادثه منا اعلام کردند و روز گذشته نیز رئیس جمهور در مراسم تشییع این جانباختگان بسیار شفاف در چند مرحله مواضع ایران را اعلام کرد.

وی ادامه داد: حضور پرشکوه ملت ایران در مراسم تشییع این عزیزان پاسخ سنگینی به دولت عربستان است و نشان دادند که نسبت به این موضوع حساس هستند و آن را با جدیت پیگیری می‌کنند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیش بینی شده کمیته حقیقت یابی تشکیل شود آل سعود باید تشکیل این تیم را بپذیرد و ابعاد این فاجعه را بررسی کند.

هاشمی اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده سال‌ها در بعثه مقام معظم رهبری در خدمت زائران بودم مسیری که برای رمی جمرات تعیین شده مشخص است و سؤال اینجاست که چگونه این فاجعه رخ داده است که ۵ هزار نفر در آنجا جان خود را از دست می‌دهند؟

وی افزود: دوربین‌های آنجا تمام این لحظات را حتما ثبت کرده است و می‌توان با بررسی آنها مقصر اصلی این فاجعه را بررسی کرد مقصر اصلی این موضوع دولت آل سعود است و آنها به خاطر این بی تدبیری نه تنها به ما بلکه به تمام جهان اسلام باید پاسخگو باشند.

استاندار تهران تصریح کرد: ملت ایران باید از مراجع قانونی پیگیری کند و می‌توانند حتی آن را به صورت حقوقی مطرح کنند، این موضوع شوخی نیست هر گردشگری که به یک کشور دیگر سفر می‌کند باید جان و مال او در امنیت باشد این عزیزان که زائران خانه خدا بودند و تأمین امنیت آنها بر دولت عربستان واجب بود.

مراسم بزرگداشت جان‌باختگان فاجعه‌ منا عصر امروز در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود

بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان فاجعه‌ منا از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عصر امروز (یکشنبه) برگزار می‌شود.

طبق اطلاعات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، مراسم بزرگداشت و یادبود جان‌باختگان مظلوم فاجعه‌ منا از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) عصر امروز (یکشنبه) ۱۲ مهرماه برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در حسینیه‌ امام خمینی (رحمه‌الله) تهران برگزار خواهد شد.

اسامی جانباختگان منا که امروز بر روی دستان مردم تشییع شدند

———————————————————————–

اسامی ۱۰۴ زائر ایرانی جانباخته فاجعه منا که امروز بر روی دستان مردم تشییع شدند به این شرح است:

ردیف    نام    نام خانوادگی    نام پدر    استان     کاروان

۱    عبدالرسول    ابراهیمی    مصیب    فارس    ۲۴۰۱۰

۲    وحید    اسلامی    محمد    فارس    ۲۴۰۱۹

۳    احمد    اسمعیلى چافى    ابراهیم    گیلان    ۲۸۱۵۹

۴    نادعلى    امینى علیایى    محمدامین    فارس    ۲۴۰۱۶

۵    عزت  اله    ایزدی    سرمست    فارس    ۲۴۰۱۰

۶    تازه گل    آزمون    عراز    گلستان    ۳۸۰۱۷

۷    محمدرحیم    آقائی پور    علی    تهران

۸    على اکبر    باغانى    محمد    خراسان رضوی    ۱۹۲۸۹

۹    محمد ابراهیم    باقرى    بابا محمد    خراسان شمالی    ۴۰۰۱۱

۱۰    محمد    باقرى    محمدابراهیم    خراسان شمالی    ۴۰۰۱۱

۱۱    حسن    باهرخواه    عباس    خراسان رضوی    ۱۹۳۷۳

۱۲    محمدباقر    بذارچمازکتی    عزیز    مازندران    ۳۰۲۷۸

۱۳    اروجعلى    برازنده شایق    ماشااله    اردبیل    ۱۰۰۰۳

۱۴    عبداله    براهویى ژند    روشن    گلستان    ۳۸۰۳۶

۱۵    عطا اله    برزگر    محمدحسین    فارس    ۲۴۰۱۰

۱۶    بالا اوغلان    برگستان    غلام    اردبیل    ۱۰۱۱۶

۱۷    رحمت الله    بهمرام    عبدالعلیم    گلستان    ۳۸۰۱۷

۱۸    محمدباقر    بهمن  زادگان  جهرمی    بخشی    فارس    ۲۴۰۳۷

۱۹    ابراهیم    پوررستمى    اسماعیل    گیلان    ۲۸۱۵۹

۲۰    حسین    پیروی اکبرابادی    زکی    فارس    ۲۴۰۱۶

۲۱    علی    تقوی طلب    حسین    خراسان رضوی    ۱۹۰۲۹

۲۲    بی بی روشن    تکه    کریم    گلستان    ۳۸۰۱۷

۲۳    گزل    تورانی    صالح بردی    گلستان    ۳۸۰۱۷

۲۴    محمد    جاتن    رمضان    خراسان رضوی    ۱۹۰۲۹

۲۵    عزیز    چاچ    احمد    آذربایجان غربی    ۱۲۰۱۲

۲۶    زلیخا    حاجى زاده    عبداله    آذربایجان غربی    ۱۲۰۱۲

۲۷    محسن    حاجی حسنی کارگر    محمدمهدی    تهران    ۴۹۰۰۳

۲۸    سید حسین    حجتی    سید حسن    لرستان    ۲۹۰۱۲

۲۹    عصمت    حسامی    عباس    آذربایجان غربی    ۱۲۰۱۲

۳۰    محمد    حسن پورکرداسیابی    ذات الله    مازندران    ۳۰۲۷۸

۳۱    سیداحمد    حسینى    سیدمهدى    خراسان رضوی    ۱۹۰۳۳

۳۲    سید حسن    حسینی    سیدابراهیم    خراسان رضوی    ۱۹۰۳۳

۳۳    محمد    حسینی    شعبان    فارس    ۲۴۰۱۶

۳۴    قیصرعلی    حیدری    صفی    اصفهان    ۱۳۰۵۳

۳۵    احمد    خادمى    کریم    فارس    ۲۴۰۱۶

۳۶    محمد    خندان    برجعلی    فارس    ۲۴۰۳۷

۳۷    شکراله    خوشخویى    هاشم    اصفهان    ۱۳۰۷۷

۳۸    ابوالفضل    خیرابادى    على اکبر    خراسان رضوی    ۱۹۰۳۳

۳۹    محمدسعید    دانش طلب    عبدالحسین    خراسان رضوی    ۱۹۳۷۳

۴۰    هرمز    داودى کورانى    عزیز    چهار محال و بختیاری    ۱۸۰۰۳

۴۱    ابوالفضل    دشتی    علی اصغر    خراسان رضوی    ۱۹۰۳۳

۴۲    یوسف    دولتی    عین  علی    تهران    ۱۷۰۸۲

۴۳    قربان بی بی    دهقانپوراینچه برون    امان طغان    گلستان    ۳۸۰۱۷

۴۴    محمدابراهیم    دهنوی    جبار    خراسان رضوی    ۱۹۰۲۹

۴۵    امیر    رحمت نیا    على    خراسان رضوی    ۱۹۰۲۹

۴۶    محمد مهدى    رضاپور    محمد على    خراسان جنوبی    ۳۹۰۰۹

۴۷    محسن    رضایى    حسن    مازندران    ۳۰۰۰۵

۴۸    سیدمحمدرضا    روحانی    سیدمحمدمهدی    تهران    ۱۷۲۴۸

۴۹    محمد    روزبهانی    میرزااقا    لرستان    ۲۹۰۱۳

۵۰    اسمعیل    روستایی    ابراهیم    فارس    ۲۴۰۳۷

۵۱    محمدعلی    روشنی    کاظم    لرستان    ۲۹۰۱۲

۵۲    عبدالغفور    زراعت  دوست    رمضان    خراسان رضوی    ۱۹۴۰۲

۵۳    غلامحسین    زردی    محمدتقی    خراسان رضوی    ۱۹۰۲۹

۵۴    ولى    زکایى    نبى    مازندران    ۳۰۰۲۸

۵۵    معصوم    زمانى بوزندانى    کرم    البرز    ۴۱۰۲۳

۵۶    مریم    سلطانى    رحیم    آذربایجان غربی    ۱۲۰۱۲

۵۷    محمدرضا    سلیمانیان    غلامعلى    خراسان رضوی    ۱۹۰۲۹

۵۸    غلامعباس    سهیلى    خیراله    فارس    ۲۴۰۳۷

۵۹    محی الدین    سیدباقرى    سیدفضل اله    فارس    ۲۴۰۱۹

۶۰    غلامعلی    شاهین    سلیمان    خراسان رضوی    ۱۹۰۲۹

۶۱    حسن    شبانی    عباس    اصفهان    ۱۳۰۷۷

۶۲    سیدمحمود    شجاعی اب  بخشان    سیدمرتضی    لرستان    ۲۹۰۱۳

۶۳    ابوالفضل    شورابى    حسین    خراسان رضوی    ۱۹۰۲۹

۶۴    ساراگل    شیروانى    ملامراد    گلستان    ۳۸۰۱۷

۶۵    على اصغر    صالحى گلسفیدی    حسین    گیلان    ۲۸۱۵۹

۶۶    علی    صرفی    محمد صادق    تهران    ۴۹۰۱۱

۶۷    عیدى محمد    عزیزى سورشجانى    عزیزالله    چهار محال و بختیاری    ۱۸۰۰۳

۶۸    حبیب الله    عزیزی    حضرتقلی    گلستان    ۳۸۰۱۷

۶۹    رحمت  اله    عموهادی    حسن    اصفهان    ۱۳۰۷۷

۷۰    محمدتقی    فرخاری    موسی    خراسان رضوی    ۱۹۰۳۳

۷۱    محمدعلی    فرخاری    محمدعلی    خراسان رضوی    ۱۹۰۳۳

۷۲    حسن    فهیمى    محمد    قم    ۳۵۱۹۵

۷۳    محمدجواد    فیاض    مهدیقلی    چهار محال و بختیاری    ۱۸۰۰۳

۷۴    غلامعباس    قادرى    غلامحسین    خراسان رضوی    ۱۹۳۷۳

۷۵    هدایت    قاسمی شورابی    محمد    مازندران    ۳۰۲۷۸

۷۶    على    قنبرى    قنبرعلى    مازندران    ۳۰۲۷۸

۷۷    محمد رضا    کارگر    حسین    یزد    ۳۴۱۷۸

۷۸    عبداله    کاظمى حاجى    تیمور    مازندران    ۳۰۰۰۵

۷۹    علی    کریم  لو    فتح  اله    اصفهان    ۱۳۰۷۷

۸۰    منصور    کشفی ساقصلو    ممدولی    اردبیل    ۱۰۰۰۳

۸۱    مجتبى    گرجى    محمدربیع    لرستان    ۲۹۰۱۲

۸۲    علی    گمارلو    حسین    بوشهر    ۱۶۱۳۳

۸۳    عباس    گودرزى    شیخ مراد    لرستان    ۲۹۰۱۳

۸۴    غلامرضا    گودرزی    علی رضا    لرستان    ۲۹۰۱۳

۸۵    احمد    لطفى    على اکبر    خراسان رضوی    ۱۹۰۳۳

۸۶    حبیب  اله    ماروسی    محمدولی    خراسان رضوی    ۱۹۰۳۳

۸۷    ارازبی بی    محمدالق    سلطان    گلستان    ۳۸۰۱۷

۸۸    حسین    محمدى    محمدرحیم    فارس    ۲۴۰۱۶

۸۹    محمدابراهیم    مصطفى زاده طالش    خالق    گیلان    ۲۸۱۵۹

۹۰    یگن بی بی    مقدم اینچه برون    مامن    گلستان    ۳۸۰۱۷

۹۱    نعمت  اله    منصوری    جان    فارس    ۲۴۰۳۷

۹۲    مصطفی    موسوی    مرتضى    لرستان    ۲۹۰۱۲

۹۳    مرادعلى    نصرالهى    اصغر    لرستان    ۲۹۰۱۳

۹۴    غلامعلى    نظرى    نوروز    خراسان رضوی    ۱۹۳۷۳

۹۵    احمد    نظرى پور    على اکبر    خراسان رضوی    ۱۹۳۷۳

۹۶    رجب    نعمتى    سلمان    مازندران    ۳۰۰۲۸

۹۷    فراحم    نورى نوران    انشااله    اردبیل    ۱۰۰۰۳

۹۸    بى بى فاطمه    نیازمرادى    تاج    گلستان    ۳۸۰۱۷

۹۹    عبدالمجید    نیکروان    محمدحسین    تهران    ۱۷۲۴۸

۱۰۰    نصرت اله    واحدی    رحمت الله    فارس    ۲۴۰۳۷

۱۰۱    محمدرضا    واعضیان    قاسم    تهران    ۴۹۰۱۱

۱۰۲    على حسین    ولى پور    محمد تقى    چهار محال و بختیاری    ۱۸۰۰۳

۱۰۳    سیدابوالقاسم    یقطین    سیدکمال    فارس    ۲۴۰۱۹

۱۰۴    ابوبکر    یوسفی    علی    آذربایجان غربی    ۱۲۰۱۲

پیکرهای ۱۱۰ جانباخته دیگر حادثه منا صبح امروز وارد تهران شد + اسامی

پیکرهای ۱۱۰ جانباخته فاجعه منا، صبح امروز با یک فروند هواپیمای سعوی به ایران منتقل شد.

دومین پرواز حامل پیکرهای جان‌باختگان فاجعه منا بامداد امروز در حالی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست که پیکرهای ۱۱۰ زائر ایرانی با یک فروند هواپیمای سعودی به ایران منتقل شد.

سازمان حج و زیارت، اسامی ۱۱۰ زائر جان‌باخته را به شرح زیر اعلام کرد:

۱-نوربخش ابراهیمی کاروان ۳۰۲۷۸

۲-سلیمان اسدى کاروان ۴۰۰۱۱

۳-فرضعلی اصغری کاروان ۳۰۲۷۸

۴-حسن افشون کاروان ۱۲۰۱۲

۵-داود امیرابادى کاروان ۲۴۰۱۰

۶-حمیده ایازی کاروان ۳۸۰۳۶

۷-ای جمال ایری کاروان ۳۸۰۳۶

۸-جمشید ایزدی نیا کاروان ۳۰۰۲۸

۹-اغول بی بی اینچه برونی کاروان ۳۸۰۱۷

۱۰-سلیم ایور کاروان ۱۲۰۱۲

۱۱-مراد آبروش کاروان ۲۹۰۱۲

۱۲-امنه آق کاروان ۳۸۰۱۷

۱۳-علیرضا باغانى کاروان ۱۹۲۸۹

۱۴-على نظر برومند کاروان ۲۴۰۳۷

۱۵-حبیب اله بزمى کاروان ۱۹۳۷۳

۱۶-علیرضا بقایى کاروان ۱۹۳۷۳

۱۷-بهرام بهرامیان کاروان ۱۸۰۰۳

۱۸-قدرت الله پاپى کاروان ۲۹۰۱۲

۱۹-کریم پورتقى راستگو مقدم کاروان ۲۸۱۵۹

۲۰-عثمان پیروتی کاروان ۱۲۰۱۲

۲۱-محمد امین پیروتی کاروان ۱۲۰۱۲

۲۲-حبیب ترابى کاروان ۲۸۱۵۹

۲۳-اسماعیل جعفرى کاروان ۲۴۰۱۰

۲۴-حسین جعفرى کاروان ۴۰۰۱۱

۲۵-سعید جعفری کاروان ۱۷۶۶۵

۲۶-محمدرضا جلالی خیراباد کاروان ۱۷۷۷۵

۲۷-رجبعلى جمعه اریانى کاروان ۱۹۲۸۹

۲۸-حبیب اله چنگیزى کاروان ۱۳۳۲۲

۲۹-محمد چوبدار کاروان ۳۹۰۰۹

۳۰-على حاجى پور کاروان ۳۹۰۰۹

۳۱-حسن حسینی مقدم کاروان ۴۸۰۲۲

۳۲-حیدر حسینى سراوئی کاروان ۲۸۱۵۹

۳۳-عبداله حصاری کاروان ۱۹۰۲۹

۳۴-عبدالصمد خانى کاروان ۱۹۰۳۳

۳۵-احمد خرمالی کاروان ۳۸۰۱۷

۳۶-حسن خواجه پور کاروان ۲۴۰۱۶

۳۷-ماشااله خورشیدوند کاروان ۲۹۰۱۲

۳۸-فتح اله دارایی کاروان ۳۰۲۷۸

۳۹-حسن دانش کاروان ۴۹۰۰۳

۴۰-مهدی درستکار کاروان ۳۴۱۷۸

۴۱-على اکبر دلیرى کاروان ۳۹۰۰۹

۴۲-مالک دهقان خیاوى کاروان ۱۰۰۰۳

۴۳-عبداله رادپور کاروان ۱۲۰۱۲

۴۴-على رازانى کاروان ۲۹۰۱۲

۴۵-ابوالقاسم رسام کاروان ۲۹۰۱۲

۴۶-على اکبر رضازاده چارى کاروان ۳۰۰۰۵

۴۷-على اصغر رضایى کاروان ۳۰۰۰۵

۴۸-حبیب اله رمضانى کاروان ۱۹۳۷۳

۴۹-محمدحسین رمضانی سیاه خلکی کاروان ۲۸۱۵۹

۵۰-علی اصغر روشن روان کاروان ۱۹۰۰۹

۵۱-سیدمرتضی رییس زاده کاروان ۱۳۰۷۷

۵۲-خلیل زارعى کاروان ۲۴۰۳۷

۵۳-غلامحسین زردی کاروان ۱۹۰۲۹

۵۴-قربانعلى سالارى کاروان ۳۰۰۲۸

۵۵-عبدمحمد ستارى کاروان ۱۸۰۰۳

۵۶-محمدمهدى سلحشورواسکس کاروان ۳۰۰۲۸

۵۷-حسن سلیمانى درچه کاروان ۱۳۰۷۷

۵۸-نورسلطان شادکام کاروان ۳۸۰۰۲

۵۹-شهریار شادمندقانع کاروان ۱۹۳۷۳

۶۰-محمد شاه محمدى کاروان ۱۹۲۸۹

۶۱-مرتضی شاهپوری کاروان ۱۳۰۷۷

۶۲-کریم شجاع پیره کاروان ۱۹۳۷۳

۶۳-سیدمحمدحسین شفیعى کاروان ۱۷۲۴۸

۶۴-على اصغر شهرابادى کاروان ۱۹۲۸۹

۶۵-على صابرى فودانى کاروان ۱۳۴۳۰

۶۶-عبدالخالق صداقت  فر کاروان ۱۳۰۷۷

۶۷-غلامرضا طاهرى کاروان ۴۰۰۱۱

۶۸-عید محمد طریک کاروان ۳۸۰۱۷

۶۹-اناقلی ظفر کاروان ۳۸۰۱۷

۷۰-ولى اله عابدى کاروان ۱۳۰۷۷

۷۱-احمد عباسى کاروان ۱۹۲۸۹

۷۲-على عطایى کاروان ۱۹۰۳۳

۷۳-حسینعلی عفتی کاروان ۴۱۰۲۳

۷۴-شهناز علاقى کاروان ۳۸۰۱۷

۷۵-غلامرضا غلامى کاروان ۱۹۳۷۳

۷۶-فرامرز غلامى بزاباد کاروان ۴۰۰۱۱

۷۷-محمداسمعیل فخری کاروان ۱۹۰۳۳

۷۸-ابراهیم فخری تالکیاشری کاروان ۲۸۱۵۹

۷۹-عبدالحلیم قاضی کاروان ۳۸۰۳۶

۸۰-علیرضا قانونى نیا کاروان ۱۳۰۵۳

۸۱-جان على قایدرحمت کاروان ۲۹۰۱۲

۸۲-سبزخدا قایدرحمتى کاروان ۲۹۰۱۲

۸۳-على اکبر قدمگاهى کاروان ۱۹۰۳۳

۸۴-حسین قربانى مهر کاروان ۴۱۰۲۳

۸۵-صاحبعلى قربانى ویند کاروان ۱۰۰۰۳

۸۶-درسن تقان قزل کاروان ۳۸۰۱۷

۸۷-حسین قلى زاده کاروان ۴۰۰۱۱

۸۸-جانه گل قوچق کاروان ۳۸۰۳۶

۸۹-محمد کامل کاروان ۱۶۱۳۳

۹۰-رضا کریمی قلعه باباخانی کاروان ۱۷۲۴۸

۹۱-جاجى کریمى کاروان ۳۸۰۳۶

۹۲-یکن دردى کلته کاروان ۳۸۰۱۷

۹۳-محسن کمیلى مقدم کاروان ۱۹۰۳۳

۹۴-الیاس کوسلی کاروان ۳۸۰۰۲

۹۵-سیدجعفر کهنه کاروان ۱۹۲۸۹

۹۶-عبدالباقی گل چشمه کاروان ۳۸۰۳۶

۹۷-اسمعیل گندابی کاروان ۱۹۰۳۳

۹۸-عباس لطفی کاروان ۲۴۰۱۰

۹۹-گلدی بای مارامایی کاروان ۳۸۰۱۷

۱۰۰-عزت اله مرادى کاروان ۲۸۱۵۹

۱۰۱-حسن مرشدى کاروان ۱۹۰۳۳

۱۰۲-ایمانعلى مسیبى کاروان ۳۰۰۲۸

۱۰۳-عباس معلمی اوره کاروان ۱۳۰۷۷

۱۰۴-سیدمحمد موسوى کاروان ۲۹۰۱۲

۱۰۵-مصطفى موسوى کاروان ۳۰۰۲۸

۱۰۶-على اصغر مهرابى سلمى کاروان ۱۸۰۰۳

۱۰۷-سیدحمید میرزاده کاروان ۴۹۰۰۳

۱۰۸-اسکندر ناصرى کاروان ۲۴۰۱۶

۱۰۹-اسمعیل نجفی کاروان ۲۱۰۱۱

۱۱۰-محمد نورى استادى کاروان ۱۹۴۰۲

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=171742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر