1

هشدار هاشمی رفسنجانی به سازمان ملل؛ آبرویتان رفته نگذارید بیشتر از این برود!

  • کد خبر : 171806
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

هاشمی رفسنجانی: نگذارید آبروی سازمان ملل بیش از این برود البته حرکت هائی که تابحال کرده‌اید آبروئی برای شما نگذاشته است ولی بالاخره مستضعفین دنیا می‌فهمند ، مردم را اینقدر نادان فکر نکنید.

رخدادهای ۱۲ و ۱۳ مهر ۱۳۶۱

چکیده

  • امام خمینی رهبر انقلاب طی سخنانی با اشاره به جلسه شورای امنیت در باره جنگ ایران و عراق اظهار داشتند : شورای امنیت و همه عالم نیز بگویند صلح تحمیلی را نمی پذیریم .

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس با اشاره به جلسه شورای امنیت برای پایان جنگ ایران و عراق : نگذارید آبروی سازمان ملل بیش از این برود.

  • به دنبال انفجار بمب در خیابان ناصر خسروی تهران به دست منافقین آیت الله منتظری گفت : هر وقت رزمندگان ما پیروزی به دست می آورند این جانیان به چنین فجایعی دست می زنند .

  • خبرگزاری رسمی سودان روز گذشته گزارش داد که سودان تصمیم گرفته است سربازانی را جهت کمک به نیروهای عراقی به این کشور اعزام دارد .

  • شورای امنیت سازمان ملل در جلسه ای به ریاست نماینده اردن از ایران و عراق خواست ضمن پذیرش آتش بس نیروهای خود را به مرزهای بین المللی پذیرفته شده عقب برانند .

  • احمد حسن البکر رئیس جمهور سابق عراق در سن ۶۸ سالگی مرد.

  • میرحسین موسوی در دیدار با پرسنل سازمان سیاسی ایدئولوژیک وزارت دفاع: با سلطه بر فرهنگ هر جامعه می توان بر دیگر ابعاد سیاسی ، نظامی و اقتصادی آن جامعه تسلط یافت.

  • محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم صبحگاه مشترک یگان های نظامی و انتظامی مستقر در شیراز: ۴۰ کیلومتر هم پیشروی کنیم بغداد در تیررس ما است .

۱۲ مهر ۱۳۶۱

امام : شورای امنیت و همه عالم هم بگویند صلح تحمیلی را نمی پذیریم

امام خمینی رهبر انقلاب دیروز در جمع مسئولان و دانشجویان دانشکده افسری ارتش ، افسران ، درجه داران و سربازان یگان های مختلف خطوط مقدم جبهه‌های جنگ ، بانوان و مددکاران دایره شهدای ارتش طی سخنانی با اشاره به جلسه شورای امنیت در باره جنگ ایران و عراق اظهار داشتند : شورای امنیت و همه عالم نیز بگویند صلح تحمیلی را نمی پذیریم .

امام خمینی در این سخنرانی با اشاره به ادعای اخیر صدام که گفته است دریافت ما از اسلام تجاوز را محکوم می کند گفتند : با کسی که [با] آن همه جنایاتش می‌گوید من صلح طلبم؟! در مصاحبه‌ای که اخیراً کرده است – حرفهای اخیر این خیلی تماشایی است – مصاحبه‌ای که همین اخیر ، شاید امروز به من رسید ، یکی از حرف هایش این است که ما از اسلام و دین و دنیای اسلامی دریافتی کردیم که دیگران نکردند ؛ دریافت ما این است که باید تجاوز نکنیم به کشور دیگر! شما ببینید چه قدرتی لازم است و چه قلبی باید در باطن یک همچو آدم باشد که جرأت کند یک همچو حرفی را بزند پیش اشخاصی که همه می‌دانند دروغ می‌گوید؟! حالا اگر فرض کنید ارتش خودش هم نمی‌دانست، یک چیزی بود.

رهبر انقلاب در ادامه و در پاسخ به درخواست صلح گفتند : صلحی که اصلاً اعتنا نکنند به اینکه جنایت کردند در اینجا و اعتنا نکنند به اینکه غراماتی وارد شده است و باید جبران بکنند ، خساراتی وارد شده است و باید جبران بکنند ، این اسمش «صلح» نیست ، ا ین اسمش را باید بگذاریم «صلح صدامی»! این صلح نیست ، ما چطور می‌توانیم همین طوری بی‌قید و شرط بنشینیم و صحبت کنیم و مصالحه کنیم؟ شورای امنیت هم اگر بگوید، ما نمی‌پذیریم همه عالم بگویند، ما این‌طور صلح را نمی‌توانیم بپذیریم. هیچ عاقلی این صلح را نمی‌پذیرد.(۱)

هشدار آیت الله هاشمی به سازمان ملل ؛ آبرویتان رفته نگذارید بیشتر از این برود !

امروز اولین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی پس از تعطیلات تابستانی به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شد . در این جلسه رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه های غرب ، تشکیل جلسه شورای امنیت و تلاش حامیان صدام برای جلوگیری از شکست رژیم بعث عراق و حادثه انفجار بمب به دست منافقین و ضد انقلاب و ایادی صدام سخنان مشروحی ایراد کرد.

هاشمی رفسنجانی در نطق پیش از دستور خود در مورد پیروزی های اخیر رزمندگان اسلام گفت : هیاهوی تبلیغاتی دشمنان ما نگذاشت که دنیا با ارزش نظامی و سیاسی این پیروزی اخیر خوب آشنا بشود، در یک حرکت بسیار سریع و قهرمانانه که امدادهای غیبی در همه مراحلش دیده می شد و به قول خودشان امدادها آن قدر محسوس بود که قابل فیلم‌گیری بود ، رزمندگان ما یکی از بزرگترین فتوحات نظامی را به دست آوردند. ۲۱ کیلومتر از منطقه کانی شیخ تا سلمان کش که تمام آن کوه تپه و صعب العبور بود در عمق ده و پنج کیلومتر با یک حمله سریع تصرف شد که برای عراقی ها تصور تصرف سریع این منطقه هم نبود و وحشت صدام از این موفقیت عظیم بود و بی خود نبود که دنیای حامی عراق از این حرکت به شدت به وحشت افتاده است.

رئیس مجلس در ادامه ضمن هشدار به سازمان ملل گفت : من اینجا به سازمان ملل بخصوص تذکر می‌دهم البته ما در گذشته هم خیری ندیدیم ولی این بار این تذکر را سازمان ملل ، مخصوصا کسانی که امروز بنا است در شورای امنیت راجع به این مسئله بحث کنند ، توجه کنند. شما همان سازمانی هستید که در تمام دو سال تجاوز صدام یک بار به فکر جدی خاتمه یافتن جنگ نیفتادید ، آن روزی که صدام تا ۹۰ کیلومتر در عمق کشور ما وارد شده بود ، آن روزی که ده شهر و ۱۲۰۰ روستای ما تخریب می‌شد، شما کجا حرف زدید؟ هاشمی ادامه داد : نگذارید آبروی سازمان ملل بیش از این برود البته حرکت هائی که تابحال کرده‌اید آبروئی برای شما نگذاشته است ولی بالاخره مستضعفین دنیا می‌فهمند ، مردم را اینقدر نادان فکر نکنید ، این سوال در ذهن هر کسی می‌افتد که دو سال تجاوز صدام آیا خطر بحران در دنیا نداشته است؟ و امروز که ما در مرزهایمان تازه داریم آماده گرفتن حقمان می‌شویم شما بفکر نجات صدام افتاده‌اید.

رئیس مجلس خطاب به سران عرب نیز گفت : به دنیای عرب عرض می‌کنم و اخطار می‌کنم اگر شما خیال کنید جنگ را با این حمایت‌های ناقص می‌توانید تمام بکنید ، اشتباه می‌کنید ، البته شاید هدف شما اتمام جنگ نیست ، شما میخواهید صدام را تقویت کنید که بتواند جنگ را ادامه بدهد ، راه ادامه جنگ همین است که شماها انتخاب کرده‌اید و راه پیدا شدن صلح این است که ما انتخاب کردیم ، برای پیدا شدن صلح قبل از هر چیز صدام باید شرش از منطقه کنده بشود .

هاشمی گفت : مسلم بدانید که ایران بیش از همه کشورهای منطقه برای صلح منطقه و آرامش منطقه فکر می‌کند. چون منافع ما در صلح است اما صلحی که دوام داشته باشد، صلحی که با حقیقت توام باشد، صلحی که بتواند منافع مستضعفین را حفظ بکند و دست تجاوز را ببندد. صدام اگر امروز مدال گرفت، صدام ها در تاریخ خیلی پیدا خواهند شد و صدام اگر امروز سرکوب شود آینده صلح منطقه تأمین می‌شود ما غیر از خواسته‌‌های فوق حقی مطرح نکردیم ، گفته‌ایم خسارات ما را بدهند ، متجاوز را محاکمه کنند ، آوارگان برگردند و خاک ما را تخلیه کنند. اینها چیزهائی است که یک حرفش نمی‌شود کم بشود ، شما بر سر چه چیز چانه می‌زنید؟ با چه چیز معارضه می‌کنید؟ سازمان ملل وقت مردم دنیا را چرا تلف می‌کند؟ (۲)

آیت الله منتظری : هر وقت رزمندگان ما پیروز می شوند منافقین جنایت می کنند

به دنبال انفجار بمب در خیابان ناصر خسروی تهران به دست منافقین آیت الله منتظری در آغاز درس خارج فقه خود گفت : هر وقت رزمندگان ما پیروزی به دست می آورند این جانیان به چنین فجایعی دست می زنند .

وی با اشاره به این که ضربات وارد شده توسط ایادی داخلی شیطان بزرگ به انقلاب اسلامی ایران ، بهترین وسیله ای است که امپریالیسم آمریکا را از صرف هزینه و نیروی زیاد برای مقابله با انقلاب بی نیاز می سازد ، خطاب به اعضا و هواداران این گروهک های به بن بست رسیده گفتند : مگر این زنان و کودکانی که به دست این سازمان های مجاهدی خلق و فدایی خلق قتل عام می شوند خلق خدا نیستند؟

وی در ادامه خطاب به منافقین گفت : شما در عمل ثابت کردید که نه تنها دین ندارید بلکه فاقد حتی ذره ای عاطفه و انسانیت هستید . (۳)

تلاش سودان برای حمایت از صدام در جنگ با ایران

خبرگزاری رسمی سودان روز گذشته گزارش داد که سودان تصمیم گرفته است سربازانی را جهت کمک به نیروهای عراقی به این کشور اعزام دارد . این خبرگزاری افزود : جعفر نمیری رئیس جمهور و وزیر دفاع سودان دیروز با فرماندهان نظامی خود یک جلسه اضطراری تشکیل داده تا پیرامون چگونگی ارسال اسلحه و سرباز به عراق به بحث بپردازد . خبرگزاری سودان افزوده است : به دنبال حمله اخیر سربازان ایرانی ، این نیروها جهت کمک به کشور برادر عراق اعزام خواهند شد . (۴)

۱۳ مهر ۱۳۶۱

شورای امنیت در حمایت از صدام خواستار آتش بس شد !

شورای امنیت سازمان ملل شب گذشته به رغم حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در جلسه ای به ریاست نماینده اردن از ایران و عراق خواست ضمن پذیرش آتش بس نیروهای خود را به مرزهای بین المللی پذیرفته شده عقب برانند . قبل از تشکیل جلسه شورای امنیت رجایی خراسانی نماینده ایران در سازمان ملل به خبرنگاران گفت : حقانیت قطعنامه شورا را به رسمیت نمی شناسد .

وی گفت : شورای امنیت رژیم عراق را به خاطر دو سال جنگ و تجاوز علیه ایران محکوم نکرد و تاکنون در انجام مسئولیت های خود قصور کرده است . وی افزود : هیچ قطعنامه ای که عراق را محکوم نکند و خواستار پرداخت خسارت جنگی به ایران نگردد را نمی پذیریم . (۵)

گفتنی است در رابطه با جلسه شورای امنیت سازمان ملل که دیشب برای رسیدگی به مسئله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تشکیل شد وزارت امور خارجه کشورمان طی اطلاعیه ای تاکید کرد شورای امنیت فاقد صلاحیت لازم برای قضاوت درباره این امر است . وزارت خارجه افزوده است : ثمره این تلاش ها جز استمرار جنگ و ادامه تشنج در منطقه نخواهد بود. امت رزمنده ایران عملیات تدافعی خود را تا قطع کامل تجاوز و احقاق حقوق حقه خود ادامه خواهد داد. (۶)

رئیس جمهور عراق به طرز مشکوکی مرد

احمد حسن البکر رئیس جمهور سابق عراق در سن ۶۸ سالگی شامگاه دیروز مرد. امروز قرار است مراسم تشییع جنازه وی برگزار شود . مرگ حسن البکر لحظاتی پس از ورود شاه حسین به بغداد اعلام شد .  حسن البکر یکی از عوامل مهم به قدرت رسیدن صدام بود که بعدها در اثر اختلافات شخصی صدام وی را گوشه نشین کرد .

ناظران سیاسی در مورد مرگ البکر که دایی و پدر زن صدام نیز بود در شرایطی که رژیم این کشور در تزلزل به سر می برد ابراز شک و تردید می کنند گرچه قبلا خبر از بیماری حسن البکر داده می شد ولی در ماه های اخیر وی کاملا محصور بود و هرگونه رابطه وی با خارج قطع شده بود.(۷)

میرحسین موسوی : با فرهنگ می توان بر ملت ها سلطه یافت

میرحسین موسوی در دیدار با پرسنل سازمان سیاسی ایدئولوژیک وزارت دفاع گفت : با سلطه بر فرهنگ هر جامعه می توان بر دیگر ابعاد سیاسی ، نظامی و اقتصادی آن جامعه تسلط یافت. وی افزود : وقتی فرهنگی به ذهنیت جامعه ای به طور عمیق نفوذ کند به سادگی نمی توان آن را خرد و دگرگون ساخت و وقتی به صورت ابزار در دست ابرقدرت ها باشد بسیار خطرناک خواهد بود.(۸)

محسن رضایی : ۴۰ کیلومتر هم پیشروی کنیم بغداد در تیر رس ما است

محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم صبحگاه مشترک یگان های نظامی و انتظامی مستقر در شیراز گفت : ۴۰ کیلومتر هم پیشروی کنیم بغداد در تیررس ما است . وی اظهار داشت : فاصله ما تا بغداد هم اکنون بسیار کم است و این در حالی است که اصلا لازم نیست ما این ۱۰۰ کیلومتر را جلو برویم ، ما ۴۰ کیلومتر دیگر که پیشروی کنیم تمام بغداد را می توانیم زیر آتش بگیریم و اگر صدام راست می گوید بماند و مقاومت کند تا ببینیم او می ماند یا جمهوری اسلامی؟(۹)

پی نوشت:

۱- صحیفه امام ، جلد ۱۷ ، صفحه ۲۲

۲- مشروح مذاکرات مجلس ، ۱۲ مهر ۱۳۶۱

۳- کیهان ، ۱۲ مهر ۱۳۶۱ ، صفحه ۳

۴- کیهان ، ۱۲ مهر ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۶

۵- کیهان ، ۱۳ مهر ۱۳۶۱ ، صفحه ۲۴

۶- جمهوری اسلامی ، ۱۳ مهر ۱۳۶۱ ، صفحه ۱

۷- کیهان ، ۱۳ مهر ۱۳۶۱ ، صفحه ۲۴

۸- کیهان ، ۱۳۶ مهر ۱۳۶۱ ، صفحه ۲۲

۹- کیهان ، ۱۳ مهر ۱۳۶۱ ، صفحه ۲۲

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=171806

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر