1

این استیضاح جای تأمل دارد/کاهش قیمت نفت ما را در تنگنای مالی قرار داده

  • کد خبر : 171917
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

وزیر مسکن راه و شهرسازی گفت: استیضاح وقتی به جریان می‌افتد که پاسخ‌های دوره‌های پیشین قانع‌کننده نباشد و من که خوشبختانه تا به حال هیچ بار رأی عدم قانع‌شدن را از مجلس شورای اسلامی دریافت نکردم و این استیضاح جای تأمل دارد.

عباس آخوندی وزیر مسکن شهرسازی صبح امروز در جلسه علنی مجلس ضمن تسلیت  فاجعه منا که منجر به جان باختن تعداد کثیری از حجاج ایرانی و غیرایرانی شد، اظههارداشت:‌ وظیفه خود می‌دانم از همه دست‌اندرکارانی که در ارتباط با این فاجعه تلاش و کمک کردند از جمله همکاران خودم در سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه سپاسگذاری کنم و امیدوارم بتوانیم در دولت به نحوی کار کنیم که دیگر شاهد تکرار چنین وقایعی نباشیم.

وی همچنین ضمن تبریک عید غدیر خم تصریح کرد: از فرصت استفاده می‌کنم و ولایت امیرالمؤمنین را تبریک می‌گویم و امیدوارم که بتوانیم به امیرالمؤمنین تأسی کنیم و از اخلاق و عدالت منحرف نشویم.

آخوندی ادامه داد: تمایل دارم از استیضاح‌کنندگان و تمام کسانی که زحمت استیضاح را کشیدند،‌ وزارتخانه را رصد کردند و با اشکالاتی مواجه شدند تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً‌ استیضاح وزرا حق مجلس شورای اسلامی است و هرگاه بیش از ۱۰ تن از نمایندگان تصمیم بگیرند که وزیر را استیضاح کنند، این استیضاح به جریان می‌افتد و من هم خوشحالم و و هیچ گلایه‌ای ندارم و با کمال افتخار خدمت شما نمایندگان هستم که توضیح بدهم.

وزیر مسکن و راه و شهرسازی تصریح کرد: از اینکه شما این موقعیت را برای من ایجاد کردید و گوش‌ها را حساس کردید بیشتر سپاسگزارم و امیدوارم سخنان من مورد توجه شما قرار بگیرد، در هر صورت صحنه‌های استیضاح نمایش تمرین مردم‌سالاری در ایران است و ما که ادعای مردم‌سالاری داریم باید از این صحنه‌ها دفاع کنیم و خشنود باشیم که چنین اتفاقاتی می‌افتد و این مردم‌سالاری را در این منطقه پرآشوب جهان به رخ جهانیان بکشیم.

آخوندی خاطرنشان کرد:‌ من تا امروز ۴ بار به نحوی از نمایندگان تأئیدیه گرفتم که یک بار از آن در هنگام رأی اعتماد و سه بار دیگر نمایندگان از من سؤال کردند که در هر سه بار پاسخ‌های من برای صحن مجلس شورای اسلامی قانع‌کننده بود و به نحوی شما مجدداً به صحبت‌های من اعتماد کردید و امیدوارم که برای بار پنجم نیز صحبت‌های من برای شما قانع‌کننده باشد.

وزیر مسکن و راه و شهرسازی ادامه داد: نکته‌ای را باید متذکر شوم که قاعدتاً استیضاح وقتی به جریان می‌افتد که پاسخ‌های دوره‌های پیشین قانع‌کننده نباشد و من که خوشبختانه تا به حال هیچ بار رأی عدم قناعت را از مجلس شورای اسلامی دریافت نکردم، این استیضاح جای تأمل دارد.

وزیر مسکن و راه و شهرسازی با بیان اینکه با همه افتخار در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستم، اظهار داشت: این استیضاح بیش از ۵ ماه است که در جریان است و هر بار عده‌ای از دوستان در جلساتی که در کمیسیون عمران تشکیل می‌شد که من فکر می‌کنم چهار بار در این جلسات شرکت کردم و سخنانم نمایندگان را قانع کرد که تعدادی از نمایندگان امضاهای خود را پس می‌گرفتند و مجدداً دوباره تعدادی از دوستان بر استیضاح اصرار کردند که فکر می‌کنم اعضای کمیسیون عمران شهادت می‌دهند که توضیحات من در جلسات کمیسیون عمران قانع‌کننده بوده است.

وی ادامه داد:‌ وقتی استیضاحی در وزارتخانه‌ای مطرح می‌شود به طور معمول همه کارکنان و کارمندان آن وزارتخانه متوجه استیضاح می‌شوند و با توجه به اینکه وزارت مسکن و راه و شهرسازی ۵۶هزار کارمند دارد و ۱۰ها هزار پیمانکار و مشاور در ارتباط هستند تصور کنید وقتی طرحی مطرح می‌شود چقدر این وزارتخانه تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

آخوندی اظهار داشت: شما می‌توانید گواهی دهید و مستحضر هستید که من به هیچ وجه نگذاشتم سر سوزنی این سایه تردید بر همکاران من رسوخ پیدا کند تا آخرین روز پای کار بوده و هستیم و آخرین اقدام ما برگزاری همایش بین‌المللی برای جذب سرمایه‌های ایرانیان و خارجی‌ها بوده است که یازدهم و دوازدهم مهرماه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش ۱۲۱ پروژه بزرگ با ۲۵ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری شد و آقای ابوترابی و برخی از نمایندگان در این همایش حضور پیدا کردند و دیدند که با چه زحمتی این پروژه‌ها توجیه اقتصادی، فنی و مالی تهیه شده بود و ما باید سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را قانع می‌کردیم که این بهترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری است.

ادامه دارد…

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=171917

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر