2

دوپینگ ناشیانه یک ملی‌پوش دردسر ساز شد! / محرومیت ۲ یا ۴ ساله در انتظار وی

  • کد خبر : 171959
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲

مسئولان فدراسیون بوکس دلیل عدم اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی را مصدومیت حسن شاهینی عنوان کرده‌اند اما دلیل این تصمیم، مثبت اعلام شدن تست دوپینگ این بوکسور است.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، مسابقات جهانی بوکس در حالی قرار است از فردا ۱۵ مهرماه به میزبانی قطر برگزار شود که قرار بود تیم ملی بوکس ایران با ترکیب سه ملی پوش در این رقابت‌ها حضور پیدا کند، اما با تصمیم مسئولان فدراسیون این تیم به مسابقات اعزام نشد.

مسئولان فدراسیون اعلام کردند که حسن شاهینی نماینده وزن ۸۱ کیلوگرم به دلیل مصدومیت از ناحیه دست حضور در آوردگاه جهانی را از دست داد و سجادمحرابی و رضا مرادخانی نمایندگان وزن ۷۵ و ۹۱ کیلوگرم نیز برای کسب سهمیه المپیک باید در قطر مدال طلا و نقره کسب کنند و با توجه به کم بودن شانس آنها برای رسیدن به مدال طلا و نقره اعزام این ۲ بوکسورها نیز به مسابقات جهانی لغو شد.

با این وجود شنیدیم که لغو سفر، دلیل دیگری داشته و گویا حسن شاهینی نماینده وزن ۸۱ کیلوگرم مصدومیتی نداشته و به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگش حضور در مسابقات جهانی قطر را از دست داده است.

یکی از مسئولان سابق فدراسیون پزشکی – ورزشی، در پاسخ به این سؤال که شنیده شده یکی از بوکسورهای اعزامی به مسابقات جهانی به دلیل دوپینگ این رقابت‌ها را از دست داده است گفت: بله متاسفانه طی روزهای اخیر تست دوپینگ یکی از بوکسورهای اعزامی به مسابقات جهانی مثبت اعلام شده است.

مسئولان فدارسیون بوکس نیز پس از تماس  خبرگزاری فارس با تایید مثبت اعلام شدن دوپینگ ملی پوش بوکس تاکید کردند که وی ناشیانه اقدام به مصرف دارو کرده ولی از داروی نیروزا استفاده نکرده است.

 

در همین رابطه سخنگوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ گفت: این بوکسور به دلیل استفاده از ماده ممنوعه آنابولیک به احتمال زیاد میزان محرومیت وی ۲ تا ۴ سال خواهد بود. البته در صورتی که این بوکسور بتواند در جلسه شورای صدور رای مدارک مستندی دال بر تخفیف محرومیتش ارائه دهد، به احتمال زیاد این بوکسور میزان محرومیتش کاهش پیدا خواهد کرد که این بستگی به مدارکی دارد که این بوکسور بتواند در جهت دفاع از خود به شورا ارائه دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=171959

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر