1

نوشته روی پیراهن بازیگر زن جنجال برانگیز شد +تصویر

  • کد خبر : 171972
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۷:۳۰

«ترجیح می‌دهم یاغی باشم تا برده» برای فیلم «مدافع حق رای زنان» تبلیغ کرد.

مریل استریپ با تی‌شرتی که روی آن نوشته شده بود: «ترجیح می‌دهم یاغی باشم تا برده» برای فیلم «مدافع حق رای زنان» تبلیغ کرد.

 

این جمله بحث‌برانگیز قسمتی از سخنان املین پنکهرست فعال حقوق زنان اهل بریتانیا و مربوط به سال ۱۹۱۳ است. علاوه بر استریپ، کری مولیگان، رامولا گارای و آن‌ماری داف نیز با پوششی مشابه در گفتگویی با نشریه «تایم‌اوت» لندن ظاهر شدند.

 


انتشار این عکس‌ها سبب‌ساز خشم عده‌ای در توئیتر شده است. آن‌ها اعتقاد دارند که معنای این جمله برای برخی به صورت ضمنی به تاریخ برده‌داری آمریکا اشاره دارد. در حالی که برخی استفاده از این نقل‌قول را تحسین می‌کنند، دیگران چندان علاقه‌ای به آن ندارند.
سخنان کامل پنکهرست بدین شرح است : «می‌دانم، زنان روزی به این نتیجه می‌رسند که کار درست را انجام دهند، این که این شورش عادلانه است، ما ادامه خواهیم داد، تا زمانی که زنی وجود دارد که پرچم شورش را بالا نگاه دارد، سختی‌ها و خطرها اهمیتی ندارند. من ترجیح می‌دهم یاغی باشم تا برده.»
براساس نوشته «تایم‌اوت» پیام این نقل قول مضمون اصلی فیلم «طرفدار حق رای زنان» است، این‌که حق اظهار نظر بیابید، و در این راه با وسوسه «دخترخوب» بودن مبارزه کنید. دیگران این معنا را برای این نقل قول قائل نیستند.
مریل استریپ که نقش املین پنکهرست را در فیلم «طرفدار حق رای زنان» بازی می‌کند، پیش از این در یک مصاحبه هنگامی که از او پرسیده شد آیا یک فمنیست است، این‌گونه پاسخ داد : «من یک انسان‌گرا هستم، من طرفدار تعادلم»
«طرفدار حق رای زنان» با تمرکز روی نخستین اعضای جنبش حق رای زنان بریتانیا، اکتبر ۲۰۱۵ در آمریکا روی پرده خواهد رفت./ ستاره ها

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=171972

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر