1

بسیج دانشجویی ۱۷ دانشگاه کشور خطاب به روحانی

  • کد خبر : 171997
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

بسیج دانشجویی ۱۷ دانشگاه کشور در نامه ای خطاب به روحانی اعلام کردند: تحولات سیاسی و اقتصادی کشور نباید سبب غفلت و از اولویت خارج شدن کشاورزان و بخش کشاورزی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ بسیج دانشجویی ۱۷ دانشگاه کشور در نامه‌ای پیرامون قیمت خرید تضمینی گندم خطاب به رئیس جمهور اعلام کردند: تحولات سیاسی و اقتصادی در کشور نباید موجب غفلت و از اولویت خارج شدن بخش کشاورزی شود؛ کشاورزان و بخش کشاورزی ایران نیز باید مورد حمایت ویژه دولت قرار گیرند.

در ابتدای این نامه خطاب به رئیس جمهور آمده است: پیرو تأخیر تیم اقتصادی دولت محترم در اعلام قیمت‌ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، خصوصاً محصول حیاتی گندم، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشاورزی و منابع طبیعی کشور ضروری دانست نکاتی را در این خصوص متذکر شود.

در ادامه تاکید شده‌است: شرایط فعلی کشور که از یک‌سو با توطئه دشمنان و تحریم‌های اقتصادی و از سوی دیگر با نفوذ جریان فکری مخرب در عرصه پیشرفت کشاورزی و دستیابی به خودکفایی در محصولات حیاتی، روبه رو است، اتخاذ تدابیر مناسبی را از سوی دولت محترم می‌طلبد. ضمناً تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب (مدظله) در دیدار با هیات دولت در ۴ شهریور سال جاری، مبنی بر اهمیت و لزوم دستیابی به خودکفایی در محصولات حیاتی کشاورزی، مسیر حرکت در این بخش را آشکارتر از گذشته کرده است.

این تشکل‌های دانشجویی ادامه دادند: تحولات سیاسی و اقتصادی در کشور نباید موجب غفلت و از اولویت خارج شدن بخش کشاورزی گردد؛ چراکه به فرموده معمار کبیر انقلاب (ره) اساس و پایه استقلال در بخش‌های دیگر اقتصادی، دستیابی به خودکفایی در محصولات حیاتی کشاورزی است. بنابراین به‌مانند بسیاری از کشورهای جهان، کشاورزان و بخش کشاورزی ایران نیز باید مورد حمایت ویژه دولت محترم قرار گیرند.

در قسمت دیگری از این نامه آمده است: تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی گندم و اعلام به موقع آن توسط دولت، علاوه بر هدایت حدود ۱٫۵ میلیون گندمکار به کشت این محصول، موجب افزایش حجم تولید و در نهایت زمینه خودکفایی در این محصول حیاتی را فراهم می‌آورد. با گذشت بیش از ۱۰ روز از آغاز فصل زراعی ۹۴-۹۵ و با وجود ارائه نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی به شورای اقتصاد، دولت محترم، قیمت خرید تضمینی محصول حیاتی گندم را اعلام نکرده که این تعلل جز نا امیدی کشاورزان و در نهایت ضربه به تولید داخلی، نتیجه‌ای را در پی نخواهد داشت.

چهارم، در ادامه آمده است: قیمت خرید تضمینی گندم، کشور را نسبت به برنامه‌های آینده دولت یازدهم در بخش کشاورزی امیدوار ساخت؛ اما در سال زراعی گذشته این رویکرد ادامه نیافت و سال جاری نیز شاهد تأخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی این محصول حیاتی هستیم.

در پایان این نامه تاکید شده است: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشاورزی و منابع طبیعی کشور ضمن درخواست از دولت محترم مبنی بر اعلام هرچه سریع‌تر قیمت خرید تضمینی گندم، تعیین قیمتی متناسب با نرخ تورم سالیانه و هزینه‌های تولید، که طبق نظر کارشناسان، بیش از ۱۳۰۰ تومان برآورد شده را از حضرتعالی خواستار هستند.

بسیج دانشجویی دانشگاه رامین اهواز

بسیج دانشجویی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید باهنر

بسیج دانشجویی  پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه اراک

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه هرمزگان

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز

بسیج دانشجویی دانشکده  کشاورزی دانشگاه یاسوج

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا همدان

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه جیرفت کرمان

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی محقق اردبیلی

بسیج دانشجویی آموزشکده کشاورزی شهید باهنر پاکدشت

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تبریز

بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه بیرجند

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=171997

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر