1

دادستانی،مامور جمع آوری شکایات و مستندات فاجعه منا

  • کد خبر : 172021
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

دادستان کل کشور گفت: شعبه ای در دادستانی تهران مامور شد که همه شکایات و مستندات مربوط به فاجعه منا را جمع آوری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پس از جلسه پیگیری حقوقی حادثه منا در جمع خبرنگاران با تسلیت به خانواده های جان باختگان فاجعه منا افزود: امروز همه مسئولان و دولتمردان در بحث پیگیری حقوقی و احقاق حق جان باختگان این فاجعه مسئولند.

وی گفت:‌ به همین منظور تاکنون جلسات متعددی با قضات دادسرای دیوان عالی کشور و صاحب نظران حقوق بین الملل داشته ایم که در نشست امروز هم نمایندگان بخش حقوقی ریاست جمهوری ، وزارت امور خارجه ، سازمان حج و زیارت و دیگر بخش های مسئول حضور داشتند.

دادستان کل کشور گفت:  خانواده های جان باختگان وکالتی در بحث کنسول در عربستان از آنها اخذ می شود که از طریق وزارت امور خارجه پیگیری خواهد شد اما ما هم در داخل شعبه ای را در دادستانی تهران مامور رسیدگی به جمع آوری شکایات و مستندات این فاجعه کرده ایم.

رئیسی گفت: قرار شد این شعبه مستندات بخش هایی مانند وزارت اطلاعات ، حج و زیارت و احیانا مستندات حجاج و افراد مطلع را جمع آوری کند.

دادستان کل کشور گفت: قطعا وزارت امور خارجه در بحث پیگیری های بخش بین الملل در خط مقدم است اما دولت عربستان هم باید بداند که تشکیل کمیته حقیقت یاب همچنان مورد تایید ما و امری ضروری است .

وی گفت:  همه فیلم هایی که در سرزمین منا گرفته شده است، باید در اختیار جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهایی که در این فاجعه قربانیانی داشته اند قرار گیرد و همه این مستندات باید بررسی شود و کمیته حقیقت یاب می تواند در این باره نقش ایفا کند.

دادستان کل کشور گفت: گذشت زمان تاکید را در این خصوص بیشتر می کند و مستندات باید در اختیار قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=172021

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر