2

احتمال پرداخت وام ۲۵ میلیونی خودرو از نیمه دوم آبان ماه

  • کد خبر : 172830
  • ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

این در حالی است که در حال حاضر وام خودرو در بانکها ۱۵ میلیون تومان است که دریافت کننده می تواند تا مدت سه سال و با سود ۲۱ درصد به بانک مربوطه اقساط آن را پرداخت کند.

در حالی به فاصله حدود شش ماه از مصوبه افزایش وام خودرو تا ۱۵ میلیون تومان، بسته رونق اقتصادی دولت حاوی مصوبه‌ای تازه برای تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خودرو بود که بنا بر اعلام مقامات بانکی احتمالا این تسهیلات از ۱۵ آبانماه قابل پرداخت است.

به گزارش ایسنا، در شرایطیرییس کل بانک مرکزی از تعیین شرایط ویژه برای تسهیلات دهی در خودرو به منظور افزایش فروش خودروهای تولیدی خبر داده که شواهد نشان می دهد در حال حاضر این بانک در حال تعیین جزئیات وهمچنین تکمیل بخشنامه ها و آیین نامه های این سیاست اعتباری هستند.

گرچه تاکنون جزئیاتی از تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی اعلام نشده است اما بنابر آنچه که رییس کل بانک مرکزی عنوان کرده است در نهایت مصرف کننده این امکان را تا ۸۰ درصد قیمت خودرو حداکثر تا ۲۵ میلیون تومان دریافت کرده و ۷ ساله آن را پرداخت کند.

این در حالی است که در حال حاضر وام خودرو در بانکها ۱۵ میلیون تومان است که دریافت کننده می تواند تا مدت سه سال و با سود ۲۱ درصد به بانک مربوطه اقساط آن را پرداخت کند.

در مورد وام ۲۵ میلیون تومانی شرایط سود به گونه‌ای است که نرخ مورد نظر ۱۶ درصد است که از طریق نمایندگی‌های مجاز شرکتهای خودروساز انجام می شود.

اسناد ناشی از فروش توسط شرکت خودرو ساز با نرخ ۱۶ درصد تنزیل و خریداری می شود بانک مرکزی هم منابع لازم برای این تسهیلات را با نرخ ۱۴ درصد تامین می‌کند.

اما بر اساس آنچه که همتی –رییس شورای هماهنگی بانکها- عنوان کرده تسهیلات اعتباری موجود در بسته رونق اقتصادی یعنی خرید دین کالا و همچنین خودرو احتمالا از نیمه دوم آبانماه قابل پرداخت خواهد شد. در عین حال که به گفته معاون اقتصادی معاون بانک مرکزی جزئیات این تسهیلات نیز به زودی اعلام می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=172830

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. یکی از دوستان بگه قسطی چقدی در میاد من که از این فرمولهای بانکی سر در نمیارم ممنون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر