2

داستان سرقت دستگاه پرتوی دانشگاه تبریز

  • کد خبر : 173393
  • ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷

استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: آنفلوآنزای پرندگان در ۱۲ شهر و روستاهای متعدد استان شیوع یافته بود که با تلاش‌های قرارگاه زیستی اداره کل دامپزشکی و علوم پزشکی و با معدوم‌سازی پرندگان آلوده بدون هیچ تلفاتی کنترل شد.

اسماعیل جبارزاده ظهر امروز در جلسه پدافند غیرعامل استان با شاره به برگزاری شکوهمند مراسم عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح استان اظهار داشت: با وجود تهدیدات گروه‌های تکفیری تمام عزاداری‌ها با امنیت کامل و بدون هیچ مشکلی برگزار شد که جا دارد از دستگاه‌های امنیتی استان، اداره کل اطلاعات و همه اعضای شورای تامین استان و شهرستان‌ها تقدیر کنیم.

وی افزود: می‌توان از این مراسم‌ها به عنوان یک مانور امنیتی برای استان یاد کرد که در بعد از ظهر روز تاسوعا، ۱۰ هیئت عزاداری در محل استانداری همدل و همزبان با عظمت تمام به عزاداری پرداختند که این مراسم باشکوه و بی‌نظیر بدون کوچک‌ترین مشکل سیاسی و امنیتی برگزار شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: عزاداری‌های باشکوه تاسوعا و عاشورا در استان و کشور نشان دهنده این است که این انقلاب، برخاسته از قیام خونین اباعبدالله الحسین (ع) است که همواره پا برجا خواهد بود و در برابر دشمنان اسلام و عدالت ایستادگی خواهد کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: در طول یک سال گذشته که پدافند غیرعامل توسط رهبری تعریف شد در قالب کارگروه‌ها و ستادهای مختلف تلاش‌های موثری انجام گرفته و موجب ایجاد تحولی بزرگ و نگاهی علمی و به روز به قضیه شده تا مردم با اهمیت پدافند غیرعامل آشنایی یابند.

جبارزاده یادآور شد: پدافند غیرعامل عبارت است از حفظ اموال مردم و دولت در زمان غیر جنگ و برای مقابله با تهدیداتی است که علیه نظام مقدس ایران اسلامی و مردم بزرگوار ایران احساس می‌شود و فریضه واجبی است که باید با تمام توان از داشته‌های ملت در نظام جمهوری اسلامی دفاع و حراست کنیم.

وی متذکر شد: در زمانی که استان را تحول گرفتیم نگاه مثبتی به مقوله پدافند غیرعامل وجود نداشت و بیشتر نگاه تشریفاتی به قضیه می‌شد و این در حالی است که امروز پدافند غیرعامل را فراتر از وظایف عادی اداری می‌دانیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به شیوع آنفلوآنزای پرندگان خاطرنشان کرد: آنفلوآنزای پرندگان در ۱۲ شهر و روستاهای متعدد استان شیوع یافته بود که با تلاش‌های قرارگاه زیستی اداره کل دامپزشکی و علوم پزشکی و با معدوم‌سازی پرندگان آلوده بدون هیچ تلفاتی به به درستی کنترل شد تا استان عاری از این بیماری باشد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تصویب برجام یادآور شد: بعد از حل مسائل هسته‌ای و مذاکرات، انتظار این است جمهوری اسلامی ایران در آستانه تحول اقتصادی و تجاری قرار گیرد که این تحول اقتصادی خوشایند دشمنان نخواهد بود.

وی افزود: رشد اقتصادی دو رقمی کشورهای شمال شرق آسیا با شیوع مشکوک ویروس سارس همراه بود که رشد چین و ژاپن را متوقف کرد، بنابراین می‌توان گفت با تهدیدات متنوعی مواجه هستیم که در پساتحریم اهمیت پدافند غیرعامل صدچندان می‌شود؛ بنابراین از اکنون باید همه کارگروه‌ها و ستادها بدون فوت وقت وظایف خود را انجام دهند تا همواره یک قدم از دشمنان جلوتر باشیم.

فارس/جبارزاده بر لزوم ادامه فعالیت مقتدرانه قرارگاه زیستی استان تاکید و اعلام کرد: قرارگاه سایبری به عنوان مهمترین قرارگاه استان مطرح است چرا که اکثر مراودات تجاری مردم از طریق فضای سایبری صورت می گیرد که لازم است تمام نهادها خود را به پدافند سایبری مجهز کنند و همواره دیوارهای پیشگیری قوی تر شوند تا با تک سایبری دشمن مواجه نشویم.

استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: آموزش نقش بسزایی در توسعه پدافند غیرعامل دارد که در این زمینه هر قدر مردم را با مفهوم پدافند غیرعامل آشنا کنیم همراهی مردم در تحقق اهداف قرارگاه پدافند غیرعامل بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به بحث نیم درصد تا دو درصد تملک دارایی‌های استان، گفت: لازم است هر پروژه‌ای که اجرا می‌شود اصول پدافند غیرعامل به طور کامل مورد توجه قرار گیرد و پیوست پدافند غیرعامل برای همه پروژه‌های عمرانی استان مورد درخواست است که باید پیگیری شود.

سرقت یک دستگاه پرتوی دانشگاه تبریز و مصیب‌های آن

جبارزاده با اشاره به سرقت یک دستگاه پرتوی دانشگاه تبریز در دولت گذشته اظهار داشت: این دستگاه می‌توانست پرتوهای هسته‌ای ساطع کند که مسئولان وقت پس از سرقت یک‌سال سکوت و پنهان‌کاری کردند تا ما دوسال تمام شهر را از نظر پرتوهای هسته‌ای پایش کنیم که هزینه کلانی در بر داشت که خوشبختانه هیچ مورد خطرناکی یافت نشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: به هر حال مسئولان فعلی با نهایت دقت بررسی‌ها و رصدهای لازم را انجام داده‌اند و مطلقا در دولت جدید چنین حوادث ناگواری رخ نخواهد داد که یک مورد این چنینی تبعات سنگینی برایمردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌تواند داشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=173393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر