2

آمریکا سعی در دو قطبی کردن ملت ایران دارد

  • کد خبر : 173569
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹

آمریکا قصد دارد در این مملکت باور های انقلابی را از بین ببرد و مسئله ایثار، شهادت، فداکار و ولایت گرایی به مادیات تبدیل کند و به عبارتی دو قطب در بین مردم ایجاد شود.

امام جمعه مشهد گفت: آمریکا سعی دارد تا در قالب اجرای برجام، اسلام و انقلاب را در ایران استحاله کرده و با نشان دادن ایران تسلیم شده در برابر آمریکا سایر ملت ها را برای مبارزه بی انگیزه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد گفت: در کشور ما قصد دارند اسلام را استحاله کنند.

وی تاکید کرد: این حرف شعار نیست بلکه حرف و نظری است که خود غربی ها به آن اذعان می کنند.

امام جمعه مشهد افزود: آمریکایی ها از ایران به عنوان الگوی مبارزه با استکبار و تقابل گلوله با سنگ واهمه دارند، لذا جمهوری  اسلامی ایران را دشمن خود می دانند و  تصمیم بر از بین بردن این الگو در دنیا دارند.

وی ادامه داد: آمریکا قصد دارد تا به جهان این گونه القا کند که ایران پس از ۳۷ سال مبارزه و ایستادگی در برابر استکبار، در نهایت مجبور شد به ما دست بدهد و عقب نشینی کرده و تسلیم شود.

آمریکا سعی در دو قطبی کردن ملت ایران دارد

خطیب جمعه مشهد خطر دوستی با آمریکا را بسیار بزرگ و جدی خواند و ابراز کرد: اگر این تفکر در بین ملت های مبارز با استکبار رواج بیاید آن ها انگیزه خود را برای مبارزه از دست می دهند زیرا می گویند ایران پس از این همه مجبور به تسلیم شد پس چرا ما با آمریکا دشمنی کنیم.

آیت الله علم الهدی افزود: آمریکا قصد دارد در این مملکت باور های انقلابی را از بین ببرد و مسئله ایثار، شهادت، فداکار و ولایت گرایی به مادیات تبدیل کند و به عبارتی دو قطب در بین مردم ایجاد شود.

وی ادامه داد: دشمن سعی دارد تا کشور را دو قطبی کند و لذا قطب نخست افرادی هستند که خود را توسعه گرا دانسته و به هر قیمتی حاضرند توسعه یافته شوند.

وی افزود: البته ما هم به توسعه اقتصادی اعتقاد راسخ داریم اما این توسعه بایدهمراه با حفظ استقلال و انسانیت باشد و به هر قیمتی تمام نشود.

برجام رفتار ایران در قبال آمریکا را تغییر می دهد

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: اما قطب دوم افرادی هستند که از آمریکا وحشت و ترس داشته و هراس دارند که روزی این کشور با تجهیزات خود به آن ها حمله کند اما باید دانست که ترس از دشمن همان بلائی را بر سر ما می آورد که بر سر امت اول اسلام آورد.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا طی مذاکرات اذعان داشت: اوباما از ابتدای مذاکرات یک سخن را دنبال کرد و آن راستی آزمایی ایران برای تغییر رفتار در جهت استکبار ستیزی بود و لذا این مدرک شاهدی برای سعی آمریکا در جهت استحاله اسلام در ایران است.

وی افزود: رئیس اطلاعات انگلیس نیز طی سخنانی گفته است که اگر برجام اجرا شود، تا ۱۵ سال آینده رفتار انقلابی ایران عوض خواهد شد و لذا این سخن و سخنان مشابه به خوبی سیاست آمریکا در قبال ایران را نشان می دهد.

لزوم حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تمام امید ما ولایت و راهنمایی های ایشان است گفت: هر چند ما به رهبری تکیه کرده اما ایشان از وجود حضرت علی(ع) بالاتر نیستند، وقتی مردم ایشان را تنها گذاشتند حوادث بسیار بدی بر سر امت اسلامی آمد.

آیت الله علم الهدی افزود: حال که آمریکا قصد دارد اسلام را استحاله کند باید استکبار ستیزی ما چندین برابر شود تا آمریکا از ما ناامید شود و بداند که ایران همیشه در برابر ظلم و ستم و استکبار خواهد ایستاد.

وی ضمن دعوت از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان ادامه داد: امسال نباید تنها دانش آموزان در این راهپیمایی شرکت کنند بلکه تمام مردم باید خود را ملزم به شرکت بدانند و  مرگ بر آمریکای ما خیلی توفنده تر باشد.

شیعه ای که معارف اهل بیت را نشر ندهد، شیعه نیست

امام جمعه مشهد در بخشی از سخنانش ضمن ادامه تفسیر سوره انسان گفت: هر اعمال و رفتاری که در زندگی دنیا از انسان سر می زند در آخرت تجسم می یابد.

وی ابراز داشت: در تفسیر آیه شش سوره انسان، امام صادق(ع) فرمودند در بهشت چشمه ای در خانه پیامبر وجود داشته و در خانه سایر انبیا و مومنین فوران می کند که در دنیا این چشمه وجود حضرت زهرا(س) است و بندگان خدا در همین دنیا از این چشمه می آشامند و آن چشمه را به فوران در می آورند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: بندگانی از پیامبر اسلام پیروی می کنند که از این چشمه معنویت و امامت می نوشند و آن را به فوران در می آورند یعنی این مبانی را ترویج می دهند، اگر روزی شیعه نتواند این وظیفه را انجام دهد دیگر نمی توان آن را شیعه نامید.

انقلاب اسلامی مصداق بارز بسط معارف اهل بیت(ع) بود

خطیب جمعه مشهد افزود: مصداق بارز به جوشش درآوردن این چشمه معرفت، انقلاب اسلامی ایران بود و نقش بسیاری در فوران دادن معارف اهل بیت داشت به صورتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حتی در کشورهای کمونیستی نیز تشیع رواج یافت.

وی با اشاره به عملیات فتح المبین گفت: بعد از این عملیات که با رمز یا زهرا(س) اجرا شد، شورایی نظامی در پنتاگون شکل گرفت تا بفهمند این «زهرا» چیست که جوانان ایرانی تنها با گفتن این کلمه چنان حماسه ای آفریدند و دشمن را زمین گیر کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=173569

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر