4

گفتگوی اوباما و نتانیاهو درباره اجرای برجام

  • کد خبر : 174140
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد: اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ از موضوعات مورد بحث در دیدار آتی رییس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسراییل خواهد بود.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد: اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ از موضوعات مورد بحث در دیدار آتی رییس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر اسراییل خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات ارشد دولت آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کردند باراک اوباما، رییس‌جمهور این کشور و بنیامین نتانیاهو قرار است درباره اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، اوضاع سوریه و مناقشه فلسطینی‌ها و اسراییل در سفر آینده نتانیاهو به واشنگتن که دوشنبه آینده انجام خواهد شد گفت‌وگو کنند.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این باره گفت: در این دیدار به طور قطع درباره پیشرفت همکاری‌های امنیتی ما و همین‌طور ایران از لحاظ اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و هم‌چنین از منظر نگرانی‌های مشترک ما در خصوص فعالیت‌های ایران، گفت‌وگو خواهد شد.

وی افزود: اوباما و نتانیاهو هم‌چنین درباره روابط اسراییل و فلسطینی‌ها و اوضاع امنیتی در غزه و کرانه باختری رایزنی خواهند کرد.

رودز در ادامه گفت: دو طرف به بحث درباره سایر مسائل منطقه‌یی، شامل اوضاع سوریه نیز خواهند پرداخت.

به گزراش اسپوتنیک، هرچند آمریکا و اسراییل دو هم‌پیمان نزدیک محسوب می‌شوند، نتانیاهو یکی از مخالفان توافق هسته‌ای است که در ماه ژوییه در وین میان ایران و گروه ۱+۵ حاصل شد. این مخالفت‌های وی موجب بروز اختلافاتی میان واشنگتن و تل‌آویو شده و روابط میان آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است. نخست‌وزیر اسراییل پس از حصول این توافق تلاش کرد تا با استفاده از نفوذ خود در آمریکا مانع از اجرای برجام شود اما تلاش‌های وی سرانجامی نداشت و این توافق هم‌اکنون وارد مرحله اجرا شده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=174140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر