1

اصغرزاده: جدایی اصلاح‌طلبان از دولت فعلی باعث شکست خودشان و روحانی خواهد شد

  • کد خبر : 174426
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۹:۳۹

یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: اگر اصلاح طلبان دولت روحانی را رها کنند هم خودشان و هم روحانی شکست خواهند خورد.

ابراهیم اصغرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دورشدن از دولت اشتباهی است که می‌تواند به اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده مجلس ضربه بزند و اگر اصلاح طلبان این اشتباه را انجام دهند و روحانی را رها کنند هم خودشان و هم آقای روحانی شکست خواهند خورد.

وی ادامه داد:‌ درست که دولت آقای روحانی ایده آل اصلاح طلبان نیست اما نقش تاریخی که دولت روحانی دارد برای دموکراتیزاسیون کردن کشور فوق العاده حیاتی و تاریخی است. دولت روحانی موفق شد که جامعه ایران را از یک بحران بسیار شکننده و فلج کننده عبور دهد و عبور یک دولت از بحران به آن دولت نقش تاریخی می‌دهد و آقای روحانی در این زمینه پیروز و موفق بوده است.این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین درباره شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان به ریاست عارف گفت: اصلاح طلبان الان به لحاظ تشکیلاتی در بهترین موقعیت خود در طول چند سال گذشته هستند و به نظر من دغدغه سازمان رای را ندارند، به خاطر اینکه در طول مذاکرات هسته‌ای حامی دیپلماسی آقای روحانی بودند و از این طریق توانسته‌اند یک انباشت سرمایه در افکار عمومی داشته باشند.

وی اضافه کرد: اینکه سهم و نقش افراد در شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان چه قدر است در آینده مشخص خواهد شد اما ما به عنوان تمام جبهه اصلاحات زعامت آقای خاتمی را پذیرفته‌ایم بنابراین حکمیت و زعامت آقای خاتمی در جبهه اصلاحات مانع از شکاف های عمیق در میان اصلاح طلبان خواهد شد و من فکر می‌کنم شاهد دعواهای گسترده و یا شکاف های عمیق نباشیم البته امکان دارد بعضی بداخلاقی‌هایی صورت گیرد و برخی ناراضی شوند ولی این مسایل جبهه اصلاحات را دچار شکاف عمیق نخواهد کرد.

اصغرزاده با بیان اینکه شعار جبهه اصلاحات در انتخابات آینده به طور کامل حمایت از برنامه‌های دولت به خصوص در سیاست خارجی و برجام خواهد بود اظهار کرد: جبهه اصلاحات تلاش می‌کند تا مردم را پای صندوق‌های رای بیاورد. بالابردن سطح مشارکت در انتخابات این دوره باعث خواهد شد که اصلاح طلبان موقعیت خود و پایه‌های دولت آقای روحانی را تحکیم کنند.

وی همچنین تصریح کرد: اصلاح طلبان شکی ندارند که اقدامات ایضایی که تندروها انجام می‌دهند و نمونه آن را در تحریم نمایشگاه مطبوعات دیدیم منشا و دلیلش تاکتیکی نیست بلکه یک استراتژی است که تندروها برای ناامید کردن مردم و بی اعتمادی آن‌ها به دستاوردهای دولت انجام می‌دهند. تثبیت دستاوردهای دولت جوهر استراتژی انتخاباتی اصلاح طلبان را تشکیل می‌دهد بنابراین شعارها و آرایش سیاسی نیروها و میزان دور و نزدیک شدن آن‌ها به نیروهای معتدل یا اصولگرایان معتدل براساس این جوهر استراتژیک یعنی حمایت از دستاوردهای دولت خواهد بود.

اصغرزاده در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد اصلاح طلبان با اصولگرایان معتدل بر سر بعضی اسامی به لیست مشترکی برسند بیان کرد: اساسا برخی از معتدلین در جبهه اصلاحات سرلیست می شوند اما اگر منظور از معتدلین، اصولگراهای معتدل است به نظر من نه ضرورت دارد و نه این کار صورت خواهد گرفت. به هر حال اصولگرا برای خودشان دارای یک گفتمان مخصوص هستند و اصلاح طلبان هم برای خودشان هویت مشخصی دارند و این گفتمان‌ها باید مرز داشته باشد. بدون مرز امکان ندارد که این‌ها بتوانند با هم کار مشترکی انجام دهند.

وی افزود: البته بعد از انتخابات این کار امکان پذیر است و پس از انتخابات فراکسیون‌ها و ائتلاف‌هایی در مجلس شکل می گیرد و هیات رییسه مجلس براساس قدرت فراکسیون‌ها تشکیل خواهد شد اما قبل از انتخابات ضرورتی برای این ائتلاف نمی بینم. در مورد نیروهای معتدل و اصلاح طلب نیز به خاطر اینکه الان اصلاح طلبان در حال تشویق بدنه اجتماعی خود برای حمایت از دولت هستند بخش اصلی نیروهای معتدل را خود اصلاح طلبان تشکیل می‌دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین تاکید کرد: ما واقعا چیزی به اسم نیروهای معتدل جدای از اصلاح طلبان نداریم مگر اینکه بگوییم اصولگرایان معتدل که آن‌ها هم لیست خودشان را خواهند داد که این را هم بعید می‌دانم ضمن اینکه در سازمان رایی که در اردوگاه اصلاح طلبان طراحی شده سهم قابل توجهی هم برای احزاب و گروه‌هایی دیده شده که آن‌ها مشخصا وابسته به چهره‌های نزدیک به آقای روحانی هستند.

وی در واکنش به این مطلب که آیا امکان دارد اصلاح طلبان حول محور ناطق نوری جمع شوند گفت: بعید است خود آقای ناطق این مسئولیت را بپذیرد. ایشان یک چهره اصولگراست، البته ما همیشه گفته‌ایم که یک چهره اصولگرای نجیب، باهوش و با معرفت است ولی این به این مفهوم نیست که آقای ناطق جبهه خودش را رها کند و بیاید در این طرف مسئولیتی بگیرد.

اصغرزاده ادامه داد: مهم این است که اصولگراها بتوانند به لحاظ منطقی نیروهای معتدل خودشان را بالا ببرند، چون واقعا نمی‌شود جبهه اصولگرایی را رها کنند و آن را به دست تندروها بدهند. حضور افرادی مانند آقایان لاریجانی و ناطق در درون جبهه اصولگرایی به مراتب مهم‌تر از این است که بیایند و در جبهه اصلاح طلبان نقش آفرینی کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان اظهار کرد: من فرضیه جمع شدن اصلاح طلبان دور آقای ناطق را خیلی منطقی نمی دانم و آن را بیشتر فضاسازی می دانم. معمولا احزاب و گروه های سیاسی سعی می کنند متغیرهای زیادی را وارد بازی کنند تا ذهن جامعه تحریک شود این کار برای تحریک شدن ذهن جامعه مثبت است ولی به لحاظ عملیاتی امکان پذیر نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=174426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر