1

در این مملکت بی بندوباری در عرصه سیاست بُرد ندارد

  • کد خبر : 174692
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

امام جمعه مشهد گفت: در این مملکت بی بندوباری و لاابالی‌گری در عرصه سیاست برد ندارد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که با حضور زائران و مجاوران در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد، با اشاره به تمدن انسانی اظهار کرد: آیا خوش‌گذرانی با چپاول و برتری منافع را می‌توان تمدن انسانی نامید یا اینکه عده‌ای انسان‌های به هم وابسته، قربانی و فدایی و درصدد خدمت یکدیگر با حفظ عزت و استقلال انسانی را تمدن می‌نامند؟

وی با بیان اینکه اگر با بینش وجدانی انسانی بخواهیم نگاه کنیم، پیامبر(ص) و اهل بیت (ع)الگوی انسان زیستی قرآن هستند، افزود: زندگی حضرت علی(ع) و گرسنه‌ماندن این خانواده در شب‌ها بر اثر ضعف اقتصادی نبود بلکه خانواده امیرالمومنین(ع) جزء ثرومندترین خانواده‌های عرب در آن زمان بودند و عایدی باغ‌ها و فدک بسیار بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انسان قرآنی، الگوی انسان زیستی است، گفت: یک سوره از قرآن کریم به عنوان الگوی تمدن انسانی در شان این خانواده نازل شده است و اینکه همه چیز خود را این خانواده برای اسیران و یتیمان در راه خدا داده‌اند و حتی برای غذای خود چیزی ندارند و حال آیا این واقعا تمدن‌ساز برای بشر است یا یک سری تجهیزات مدرن؟

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز روز اول ماه صفر و روز ورود اهل بیت(ع) به شام است، اضافه کرد: شام یک مردم‌شناسی لازم دارد، منطقه‌ای که مستعمره امپراطوری روم بود و به دست مسلمانان از روم نجات پیدا کرد و از آن روز تحت حاکمیت بنی امیه قرار گرفت.

علم‌الهدی ادامه داد: اسلام بنی‌امیه، اسلام واقعی نبود و بنی‌امیه در شام احیاگر آداب یک نظام استکباری رومی بود یعنی همان رنگ حکومت که مردم شام در جنایات رومی‌ها مشاهده می‌کردند، همان رنگ را در حکومت معاویه می‌دیدند و متاسفانه در شام اسلام، اسلام متهم و انحرافی بود نه اسلام واقعی.

وی با بیان اینکه در روز اول ماه صفر در میان کاروان خانواده‌‌های شهدای کربلا، سرهای بریده را بر روی نیزه‌ها آوردند و سپس سرهای مبارک بر زیر پای اسب‌ها مورد اهانت قرار می‌گرفت و در میان کوچه‌‌ها با نواختن موسیقی و رقص به گردش در می‌آمد، اضافه کرد: اشک بر مظلومیت امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) ایشان باید کاربردی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در یک جامعه توسعه نوازندگی و عیاشی ابزار سنگ زدن به سر حجت خداست و اینگونه است که خدا و حزب خدا مورد تهاجم قرار می‌گیرد.

وی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تقدیر از صحبت‌های ایشان در جمع دانشگاهیان، از اقدام شجاعانه فرمانده ناجا در ارتباط با برخورد با کشف حجاب زنان در خودروها تشکر کرد و افزود: این تعهد و تسلط در مقابله با فحشا واقعا یک غیرتمندی و سبب افتخار است.

فارس/امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در نمایشگاه مطبوعات امسال و در غرفه یک روزنامه معلوم‌الحال یک زن کشف حجاب می‌کند و کنار فرزند یکی از مسئولان می‌نشیند و این عکس‌ها پخش می‌شود تا یک عده لائیک در انتخابات کنار آنها راه بیفتند و رای دهند، افزود: نه نظام و نه مردم متدین این موارد را تحمل نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه استخدام فحشا و بی‌بند و باری دقیقا شگرد یزید در شهر شام بود، گفت: برای مقابله با فرهنگ اهل‌ بیت(ع)، در ماه محرم با وجود هیجان حسینی در ملاء عام و در مکانی مانند نمایشگاه مطبوعات اقدام به کشف حجاب می‌کنند و سپس عکس می‌گیرند.

وی هشدار داد: اینگونه می‌خواهید در انتخابات رای جمع کنید؟ مردم بیدارتر از این حرف‌ها هستند، مردم ما مردمی هستند که صدها هزار شهید داده‌اند و بر روی سربند شهیدانشان یا فاطمه‌الزهرا(س) حک شده بود و حال آیا می‌خواهید با این بند و باری و با شیوه یزید رای جمع کنید؟

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در جامعه‌ای که مرجع تقلید و فقیه بزرگواری همانند امام راحل از آن به پاخواست و اکنون نیز مقام معظم رهبری به‌عنوان مجتهد جامع‌الشرایط حضور دارند، در این مملکت بی بندوباری و لاابالی‌گری در عرصه سیاست برد ندارد.

علم‌الهدی هشدار داد: اینکه بخواهید جریان‌های لائیک را در کنسرت‌‌ها و مجامع‌ انتخاباتی خود جمع کنید در جامعه یزیدی جوابگو هست و نه در جامعه حسینی.

وی ادامه داد: نمی‌توانید با فشار وارد کردن بر امام جمعه و برگزاری کنسرت از این مساله به فرصت و قدرت برسید جز اینکه مشت شما در برابر بصیرت و شجاعت مردم ما باز می‌شود.

امام جمعه مشهد در پایان یادآور شد: یک عده جریان‌های سیاسی به دنبال شگرد کارناوال و کنسرت و توسعه فحشا هستند، اما باید بدانند در برابر بصیرت انقلابی و سیاسی مردم جامعه ما کاربردی ندارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=174692

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر