3

نجفی: ارزیابی نهایی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران ۱۰ آذرماه منتشر می شود

  • کد خبر : 175357
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره نشست فنی- توجیهی آژانس که پیش از ظهر امروز(جمعه) درخصوص ایران برگزار شد، گفت: آژانس مشغول نگارش ارزیابی نهایی است و ارزبابی خود را اول دسامبر (۱۰ آذر) منتشر می کند.

به گزارش ایرنا، «رضا نجفی» نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از پایان این نشست یک ساعت و نیمه، در گفت وگویی تلویزیونی افزود: «ترو واریورانتا» مدیرکل پادمان های آژانس در جلسه امروز که نشست فنی – توجیهی آژانس بود، گزارشی که «یوکیا امانو» (مدیرکل آژانس) درباره ایران منتشر کرده بود را برای کشورهای عضو تشریح کرد و عمدتا به مباحث فنی این گزارش پرداخت.
وی ادامه داد: واریورانتا در این نشست به بخش هایی از گزارش مدیرکل اشاره کرد مبنی بر اینکه مقادیری از اورانیوم غنی شده که افزایش یا کاهش یافته و همچنین اینکه ایران درباره اقدامات مقدماتی برای اجرای برجام، کارهایی را شروع کرده است.
نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: واریورانتا همچنین در این نشست توجیهی- فنی آژانس گفت برخی از سانتریفیوژها که غیرفعال بوده اند توسط ایران جمع آوری و در محلی انبار شدند.
نجفی افزود: مدیرکل پادمان های آژانس در این نشست به اجرای نقشه راه و اینکه تمام اقدامات طبق نقشه راه تا ۱۵ اکتبر گذشته کامل شده است، اشاره کرد.
به گفته وی، مواریورانتا اظهارداشته آژانس مشغول نگارش ارزیابی نهایی خود است و آن را حدود اول دسامبر (۱۰ یا ۱۱ آذر) منتشر خواهد کرد.
نجفی افزود: در این نشست همچنین واریورانتا اعلام کرد که مدیرکل آژانس، درخواست یک جلسه اضطراری خواهد داد و این جلسه ۱۵ دسامبر(۲۴آذر) برگزار می شود تا شورای حکام در مورد مسایل گذشته تصمیم گیری می کند.
نجفی گفت: در نشست امروز برخی کشورهای شرکت کننده پرسش های فنی درباره این گزارش را مطرح کردند.
سفیر کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: جلسه امروز خیلی خوب برگزار شد و اکنون کشورها آماده می شوند تا هفته آینده در نشست فصلی شورای حکام (پنجشنبه و جمعه) بیانیه خود را قرائت کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175357

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر