1

حمایت از حقوق بشر نباید بازیچه اهداف سیاسی کشورهایی شود که با آن بیگانه‌اند

  • کد خبر : 175414
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برخی کشورها به خود اجازه می‌دهند بدون اینکه مزیتی در زمینه حقوق بشر داشته باشند در این زمینه قطعنامه بدهند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بعدازظهر امروز (شنبه) در حاشیه همایش هفتادمین سالگرد سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران در خصوص قطعنامه‌های صادر شده در سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر سوریه گفت: در ملل متحد برخی ملاحظه‌کاری‌ها سیاسی است و برخی دولت‌ها که خطر اصلی منطقه که افراط و تحرکات تکفیری است را نادیده می‌گیرند و برخی کشورها به خود اجازه می‌دهند بدون اینکه مزیتی در زمینه حقوق بشر داشته باشند، قطعنامه بدهند و متاسفانه با روش‌های غیر دیپلماتیک امور خود را پیش ببرند که این موضوع حتی باعث ناراحتی دوستانشان نیز شده است.

وی افزود: سازمان ملل بهتر است در حوزه‌های حقوق بشری با واقعیات برخورد داشته باشد. حمایت از حقوق بشر وظیفه اصلی کشورهاست و نباید اجازه دهیم این هدف بازیچه اهداف سیاسی و کوته نظرانه کشورهایی باشد که با حقوق بشر بیگانه‌اند و هیچ نقشی در این زمینه ندارند.

وزیر خارجه در پاسخ به سؤالی در خصوص سند بازطراحی راکتور اراک نیز گفت: این سند توسط وزرای خارجه ۱+۵، بنده و خانم موگرینی امضا شد و منتشر شد.

میزان/ظریف با بیان اینکه این سند شامل دو بخش فنی و سیاسی بوده که در بخش سیاسی امور مشخص شده است، اظهار داشت: در بخش فنی، جزییاتی مانده که جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کار را پیش می‌برند.

رئیس دستگاه دیپلماسی راکتور اراک در آینده را بسیار پیشرفته‌ از حال خواند و افزود: کار مذاکره ابعاد فنی سند با همکاری سازمان انرژی اتمی دنبال می‌شود چرا که بسیار تخصصی بوده و بهتر است آقای صالحی در این باره صحبت کند.

وی درباره نشست‌هایی که قرار است در وین برگزار شود نیز گفت: همکاران من در نشست‌هایی که در دبیرخانه در خصوص توافق وین برای حل شدن مسائل گذشته و حال لازم است گفت‌وگو می‌کنند و دومین جلسه کمیسیون مشترک اجرای برجام نیز در وین برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175414

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر