1

تروریسم؛ دست‌افزار اسلام‌ستیزی صهیونیسم

  • کد خبر : 175456
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۷:۰۹

تروریسم، اسلام‌ستیزی و صهیونیسم مثلثی نام‌آشناست که در پس‌زمینه هر رویداد تروریستی اضلاع آن به یکدیگر می‌پیوندد. این انگاره نه فقط یک ادعا بلکه واقعیتی غیرقابل انکار است که به شکلی مسلسل‌وار از جولان افراطیون مسلح در خاورمیانه تا حوادث تروریستی اخیر در بیروت و سپس پاریس باز هم خود را به جهانیان نمایاند.

وطن امروز: تروریسم، اسلام‌ستیزی و صهیونیسم مثلثی نام‌آشناست که در پس‌زمینه هر رویداد تروریستی اضلاع آن به یکدیگر می‌پیوندد. این انگاره نه فقط یک ادعا بلکه واقعیتی غیرقابل انکار است که به شکلی مسلسل‌وار از جولان افراطیون مسلح در خاورمیانه تا حوادث تروریستی اخیر در بیروت و سپس پاریس باز هم خود را به جهانیان نمایاند.
اینک دیگر بر کسی پوشیده نیست که بزرگ‌ترین قطب تروریسم دولتی در جهان یعنی رژیم اشغالگر قدس به موازات برخی کشورهای مرتجع منطقه و دولت‌های غربی با پشتیبانی از افراطیون مسلح و گروه‌های تروریستی نظیر «داعش»، «جبهه.. النصره» و… زمینه‌ساز گسترش دهشتگری در قلمروی جهان اسلام بویژه عراق و سوریه بوده و سال‌هاست بر بستر پیوندی اهریمنی، پیچیده‌ترین روابط و همکاری‌ها را با این گروه‌ها به پیش می‌برد؛ همکاری‌هایی که شعاع دایره آن به هزاران کیلومتر دورتر از خاورمیانه و حتی قلب اروپا رسیده است.
در روزهای پس از رخدادهای تروریستی پاریس، تحلیل‌هایی مستقل، گوناگون و مستند درباره نقش صهیونیست‌ها در این حوادث صورت گرفت که از زوایای این نقش‌آفرینی پرده برداشت اما مساله‌ای که کمتر بدان پرداخته شد زمینه‌ها و سوابق شکل‌گیری مثلث شوم یادشده بود.
در این میان واکاوی روندهای فعالیت و اهداف تشکل‌های صهیونیستی در سراسر جهان می‌تواند این زمینه‌ها و سوابق را روشن‌تر کند. طی دهه‌های گذشته یکی از مهم‌ترین بسترهای پویش و حرکت صهیونیسم برگزاری گردهمایی‌های جهانی و نهادسازی‌های پرشمار بوده است. دهه‌ها پیش از پیدایش رژیم منحوس صهیونیستی و در اواخر قرن نوزدهم نخستین کنگره سازمان جهانی صهیونیسم در سوییس توسط «تئودور هرتزل»۱ پایه‌ریزی شد تا مقدمات ایجاد دولتی یهودی را فراهم آورد.
حدود ۴۰ سال بعد یعنی در سال ۱۹۳۶ در شهر ژنو با فاصله‌ای ۲۵۳ کیلومتری از بازل به‌عنوان محل نخستین گردهمایی کنگره جهانی صهیونیست‌ها تشکلی دیگر با عنوان «کنگره جهانی یهودیان» (WJC) تشکیل شد تا زیر تابلوی یک سازمان مردم‌نهاد با شعار تکثرگرایی دینی، گفت‌وگو با پیروان دیگر مذاهب و جلوگیری از نقض حقوق یهودیان سراسر جهان، کارویژه پیشبرد اهداف صهیونیستی را در کنار دیگر تشکل‌های همسو به انجام رساند.
با وجود اینکه دفتر مرکزی این سازمان در نیویورک قرار دارد، فعالیت آن گستره‌ای جهانی دارد و گردهمایی‌های منظم آن در شهرهای مختلف جهان برگزار می‌شود. بسیاری از آگاهان، این تشکیلات تحت رهبری «رونالد لاودر»۲ را از بازوهای صهیونیسم جهانی به شمار می‌آورند. گفتنی است چند ماه پیش یعنی در مارس ۲۰۱۴ یکی از مهم‌ترین اجلاس دوره‌ای این کنگره در پاریس برگزار شد.
مهم‌ترین زیرشاخه کنگره جهانی یهودیان در فرانسه «سازمان جامعه یهودیان فرانسه» (CRIF) است که ریاست آن را «راجر کوکرمان»۳ برعهده دارد. آگاهان از این سازمان به‌عنوان یکی از قدرتمندترین و ذی‌نفوذترین تشکیلات اروپایی صهیونیسم یاد می‌کنند که با ارتباطات گسترده با موساد، سرویس‌های امنیتی فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی و نیز دولت پاریس نقشی محوری در تحولات این کشور دارد.
یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های این تشکیلات پیشبرد اهداف اسلام‌ستیزانه از طریق گسترش اسلام‌هراسی و ایجاد تنگناهای روزافزون برایمیلیون‌ها مسلمان فرانسوی است. در زمینه میزان نفوذ این تشکیلات در فرانسه می‌توان گفت سازمان جامعه یهودیان فرانسه حتی در میان راستگرایان افراطی چون «جبهه ملی فرانسه» نیز دارای اهرم‌های اثرگذاری است.
جبهه ملی فرانسه سال‌هاست داعیه‌دار شعارهای ملی‌گرایی افراطی و مقابله با مهاجران و غیرفرانسوی‌ها بویژه مسلمانان است. «ژان ماری لوپن» سیاستمدار راستگرای فرانسوی سال‌ها رهبری این حزب را برعهده داشت تا اینکه سال ۲۰۱۱ رهبری جبهه ملی را به دخترش «مارین لوپن» واگذار و به رهبری معنوی و افتخاری این حزب راستگرا اکتفا کرد. با وجود جایگاه ویژه ژان ماری لوپن در جبهه ملی، اعلان و تکرار برخی مواضع ضدصهیونیستی نظیر انکارهولوکاست سبب شد وی اواخر مردادماه امسال توسط دخترش از حزب اخراج شود؛ رخدادی که به باور ناظران بزرگ‌ترین نمود قدرت لابی‌ها و تشکیلات یهودی و در واقع صهیونیستی در فرانسه بود.
سازمان جامعه یهودیان فرانسه تشکیلاتی است که حتی برای خود شاخه امنیتی با عنوان «اس‌پی‌سی‌جی» تعریف کرده و در سطحی گسترده فعالیت دارد؛ فعالیت‌هایی که سبب شد پس از رخدادهای تروریستی پاریس برخی از این تشکیلات به‌عنوان نهادی مطلع از زمان و مکان اقدامات تروریستی ۲۲ آبان یاد کنند.
در همین رابطه افشاگری‌های «ادوارد اسنودن» کارمند پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) زوایای دیگری را از اقدامات گروه‌ها و تشکیلات صهیونیستی در فرانسه می‌نمایاند. اسنودن اواخر دی‌ماه پارسال در گفت‌وگو با روزنامه روسی «کامرسانت» با اشاره به ناخرسندی شدید رهبران تل‌آویو از مهاجرت معکوس یهودیان از سرزمین‌های اشغالی تصریح کرد از سال‌های پیش تاکنون تشکیلات صهیونیستی در غرب بویژه در فرانسه بنا به خواست مقام‌های رژیم اشغالگر قدس پروسه‌هایی نظیر انتشار تصاویر موهن پیامبر اسلام را آغاز کرده‌اند تا فضایی ستیزه‌جویانه ضدیهودیان ساکن اروپا به راه اندازند و آنان را به زندگی در اسرائیل وادار کنند. یکی از پیامدهای این اقدامات حمله پارسال داعش به دفتر نشریه فکاهی «شارلی ابدو» و فروشگاه یهودیان در فرانسه بود.
البته این دست اقدامات با اهدافی چون گسترش اسلام‌هراسی و نمایش مظلومیت و نقض حقوق یهودیان تحت عنوان «آنتی‌سمیتیزم» تنها محدود به کشوری چون فرانسه نیست و می‌توان ردپای صهیونیست‌ها را در سراسر جهان مشاهده کرد. از جمله می‌توان به تحولات کشور همسایه فرانسه یعنی آلمان اشاره کرد که در آن جنبشی چون «پگیدا»۴ دستورکار مقابله با مسلمانان را به طور ویژه دنبال می‌کند و در قامت مزدور صهیونیست‌ها بدون هیچ ابایی از خواسته‌هایی ضدانسانی چون انتقال مسلمانان این کشور به اردوگاه‌های نازی سخن می‌گوید.
در مجموع باید عرصه جهانی را جغرافیایی نامحدود برای شکل‌گیری مثلث شوم صهیونیسم، تروریسم و اسلام‌ستیزی دانست که هر آن می‌تواند رخدادهایی چون فجایع تروریستی پاریس را به بار آورد. به این ترتیب در ریشه‌یابی چنین رخدادهایی گروه‌هایی چون داعش را باید کارگزار دهشتگرانی دانست که نه در رقه و موصل بلکه در تل‌آویو، واشنگتن، پاریس و… استقرار یافته‌اند.
………………………………………………………………………………
پی‌نوشت
۱- تئودور هرتزل (Theodor Herzl) یهودی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اتریشی که با شعار ایجاد خانه‌ای برای یهودیان جهان، سال ۱۸۹۷ میلادی کنگره جهانی صهیونیسم را بنیان نهاد و پدر صهیونیسم سیاسی لقب گرفت.
۲- رونالد استیفن لاودر (Ronald S Lauder) میلیاردر یهودی آمریکایی از حزب جمهوری‌خواه که از سال ۲۰۰۷ رهبری کنگره جهانی یهودیان را برعهده دارد.
۳- Roger Cukierman
 ۴ – پگیدا مخفف جنبشی با عنوان اروپاییان میهن‌پرست علیه اسلامی شدن غرب است که اکتبر ۲۰۱۴ در درسدن آلمان شکل گرفت. پگیدا تحت رهبری چهره‌های افراطی چون «لوتز باخمن» تقابل جدی و خشن با مسلمانان را دنبال می‌کند.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175456

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر