2

اوباما: روسیه ظاهرا با انتقال سیاسی قدرت در سوریه موافقت کرده است

  • کد خبر : 175504
  • ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی در جریان نشست رهبران آ.سه.آن در کوآلالامپور مالزی تاکید کرد که تروریسم بر این نشست سایه افکنده بود. وی در سخنان خود بار دیگر بر ضرورت برکناری اسد به عنوان تنها راه حل بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفت: ما با شرکای خود در آسیا که همواره همراه آمریکا در مقابله با تروریسم بودیم درباره مسائل مختلفی از جمله انرژی، اقتصاد، محیط زیست صحبت کردیم اما تروریسم بر نشست‌های ما و گفت‌وگوهای ما سایه افکنده بود. حملات در پاریس و مالی که اخیرا انجام شده یکی از محورهای مذاکرات ما بود. حملاتی که باعث کشته شدن ده‌ها شهروند شد و آمریکایی‌ها نیز در بین آنها بودند. کشورهای آسیایی در طول سال‌ها در کنار ما برای مبارزه با تروریسم در خاورمیانه و جنوب شرق آسیا ایستادند. ما اکنون ائتلافی بزرگ برای از بین بردن تروریسم و داعش تشکیل داده‌ایم. ۲۴ کشور در ائتلاف علیه داعش مشارکت دارند اما تلاش‌ها باید افزایش یابد. کشورهای مختلف نیرو برای آموزش ارتش عراق فرستاده‌اند که این خود نیز راهی برای مقابله با تروریسم و داعش است. ۴۰ کشور مختلف تلاش‌هایی را برای توقف منابع درآمدی داعش اتخاذ کرده‌اند. عربستان و امارات نیز تا حدود زیادی توانسته‌اند مانع ارسال پول برای این گروه تروریستی شوند. همه این‌ها نشان می‌دهد که هیچ کس از داعش و تروریسم حمایت نمی‌کند و همه ما علیه این پدیده متحد هستیم.

وی افزود: داعش و همفکران آنها به دنبال ایجاد وحشت در بین ما هستند تا به خواسته‌های خود برسند اما باید بدانند که ما تسلیم ترس نمی‌شویم و تبلیغات دورغین آنها کار به جایی نمی‌برد. ما با هیچ دینی جنگ نداریم، هدف ما جنگ با تروریسم است. در آمریکا ادیان مختلفی وجود دارد و همه با هم در صلح زندگی می‌کنیم. به همه اطمینان می دهم که ما داعش را در هم خواهیم کوبید. در مناطقی که آنها را اشغال کرده‌اند، سرزمین‌های اشغال شده را پس می‌گیریم و رهبران آن را مجازات و محاکمه می‌کنیم، این یک خواسته جهانی است و همه برای آن تلاش می‌کنیم. آمریکا به برنامه‌های خود برای مقابله باتروریسم ادامه می‌دهد و با همپیمانان خود بر ادامه راه برای از بین بردن داعش در سوریه و عراق تلاش می‌کنیم.

اوباما در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا تغییری در رویکرد روسیه در مقابله با داعش می‌بیند یا خیر گفت: این که روسیه حملات خود را متوجه داعش کند بسیار مفید است و این که آنها استراتژی خود را تغییر دهند و برای از بین بردن داعش به ائتلاف ما بپیوندند ستودنی است اما آنچه که ما شاهدش هستیم این است که مسکو تاکنون تغییری در موضع خود نداده. روسیه به دنبال تقویت دولت بشار اسد (رئیس جمهوری سوریه) است و مخالفان میانه‌روی سوری را هدف قرار می‌دهد. این اقدامات روسیه باعث نمی‌شود که ما در جنگ خود با داعش و حمایت از مخالفان میانه روی سوریه تردید کنیم. ما به حملات خود به داعش ادامه می‌دهیم و همچنان از مخالفان حمایت خواهیم کرد. در دیداری که با پوتین در ترکیه داشتم از او خواستم تا حملات خود را متوجه کسانی کند که هواپیمای این کشور را در صحرای سیناء سرنگون کردند.

اوباما ادامه داد: پیشتر نیز از او خواسته بودم که حمایت از بشار اسد را متوقف کنند. بشار اسد علیه شهروندان خود دست به سلاح برده، چنین شخصی هیچ جایگاه و مشروعیتی در بین مردم خود ندارد. بحران سوریه مادامی که بشار اسد در قدرت باشد ادامه خواهد یافت. این شخص باید از قدرت کنار گذاشته شود. روسیه ظاهرا با انتقال سیاسی قدرت موافقت کرده است اما هنوز قائل به برکناری وی نیست و از اسد حمایت می‌کند. ما نتیجه این موضع را در روزهای آینده خواهیم دید. عملیات سیاسی در سوریه و آتش بس در این کشور باید اجرایی شود تا شاهد پایان خونریزی‌ها در این کشور باشیم.

وی در ادامه تاکید کرد که “باید برای مبارزه با تروریسم و از بین بردن و ریشه کردن کردن آن تلاش‌های زیادی کنیم.”

اوباما بر اهمیت تلاش برای کاهش رنج‌های مردم در مناطق شاهد بحران و حل چالش‌ها و مشکلات در این کشورها تاکید کرده و به حوادث اخیر در پاریس اشاره کرد و گفت: پس از انفجارهای پاریس کشورهای زیادی تدابیر امنیتی را شدت بخشیدند. من اعلام می‌کنم از اینکه داعش بخواهد شکستمان دهد نمی‌ترسیم، این هدف تروریست‌هاست اما به سادگی اعلام می‌کنم که آنها نمی‌توانند در قلب‌هایمان با چنین اقداماتی ترس و دلهره ایجاد کنند. این‌ها گروهی جانی و قاتل هستند و تاریخ مملو از این جنایات است. ما با این گروه می‌جنگیم و باید بگویم که خشک کردن منابع تغذیه‌ای تروریسم و ریشه کن کردن آن از اولویت‌های واشنگتن است. در خصوص مغز متفکر حملات پاریس هم باید بگویم که او نه تنها مغز متفکر نبود بلکه تصویر و جلوه‌ای از انسان‌های خبیث با سلاح‌های سنتی است که می‌توانستند انسان‌های بی‌گناه بیشتری را بکشند. آمریکا و کشورهای همپیمانش برای شناسایی و تفکیک چنین گروهک‌هایی تلاش می‌کنند. کودکان ما در این گرداب گرفتار هستند و مردم آمریکا امروز با تهدیدهای واقعی رو به رویند.

اوباما در ادامه سخنان خود با اشاره به جامعه آمریکا گفت: ما باید هوشیار باشیم و وحدتی که از دیرباز داشته‌ایم را حفظ کنیم. بعد از حملات ۱۱ سپتامبر و نیز حملات بوستون ما به اختلاف با یکدیگر نپرداختیم. این باعث افتخار من است. ممکن است در زمانی به دلیل ترس تصمیمات اشتباهی اتخاذ شده باشد اما این باعث نشد که وحدت جامعه آمریکا از بین برود.

اوباما درباره وضعیت مهاجران در کشورش نیز گفت: قانون مهاجرت باید تغییراتی بکند. نزدیک به ۱۱ هزار تن در آمریکا مشغول به کار هستند، من به دنبال اخراج آنها نیستم گرچه برخی خواهان این امر هستند. ما فقط می‌خواهیم که آنها از سایه بیرون بیایند و مالیات بدهند و وضعیت قانونی پیدا کنند. قانون مهاجرت پس از انتخابات آتی باید تغییراتی را شاهد باشد تا مشکلاتی که اکنون وجود دارد حل شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175504

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر