2

مدودف: آمریکا در قدرت گرفتن داعش نقش دارد

  • کد خبر : 175590
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: سیاست منطقی در قبال کشورهای خاورمیانه باید شامل حمایت از دولت‌های مشروعی باشد که توانایی حفظ یکپارچگی کشورها را دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه گفت: سیاست اتخاذ شده از سوی تمامی کشورها از جمله آمریکا در قبال کشورهای خاورمیانه باید شامل حمایت از دولت‌های مشروعی باشد که می‌توانند از حفظ یکپارچگی کشورها اطمینان حاصل کرده و جلوی بی‌ثباتی در منطقه را بگیرند.

مدودف در واکنش به ارزیابی اخیر باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا از نقش روسیه در سوریه اظهار کرد: آمریکا در خصوص قدرت بخشیدن به گروه تروریستی داعش نقش دارد زیرا به جای مبارزه با تروریسم به دنبال آن بود که بشار اسد را سرنگون کند.

وی به خبرنگاران گفت: حمایت از گروه داعش به این دلیل محتمل شد که آمریکا سیاست‌هایی غیرمسئولانه به کار بست. واشنگتن به جای متمرکز کردن تلاش‌هایش در راستای مقابله با تروریسم تصمیم گرفت به جنگ با بشار اسد که رییس جمهور منتخب و قانونی سوریه بود بپردازد.

به گفته مدودف، واشنگتن زمانی به اعضای القاعده کمک می‌کرد و این گروه نهایتا حملات یازده سپتامبر را رقم زد. این رویدادها نشان می‌دهد که باید برای مبارزه با تروریسم تلاش‌های مشترکی صورت گیرد.

نخست‌وزیر روسیه تصریح کرد: سیاست منطقی در قبال کشورهای خاورمیانه نظیر سوریه، مصر یا عراق از سوی تمامی کشورها از جمله آمریکا باید مبتنی بر حمایت از دولت‌های مشروع باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175590

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر