1

اقدام عجیب پنج ایرانی برای رسیدن به اروپا؛ از کندن لباس تا دوختن لب‌ها +تصاویر

  • کد خبر : 175630
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

اقدام پنج یا شش پناهجوی ایرانی که برای رسیدن به اروپا، لب‌هایشان را دوخته‌اند با پوشش گسترده در رسانه‌های غربی مواجه شد.

چند پناهجوی ایرانی که با سختی و مشقت فراوان خود را به مرزهای یونان رسانده‌اند به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی اتحادیه اروپا و کشور یونان در مرز مانده‌اند و فعلا نمی‌توانند به کعبه آمال خود برسند.

 

این پناهجوها برای آنکه بتوانند رضایت دولت‌های اروپایی را به دست آورده، اجازه عبور دریافت کنند، تلاش کرده‌اند با شیوه‌ای عجیب خود را “پناهجوی سیاسی” و به دنبال “آزادی” معرفی کنند.

 

آن‌ها برای رسیدن به مقصود حتی لباس خود را کندند و لب‌هایشان را دوختند. اقدام این پنج شش ایرانی با پوشش گسترده در رسانه‌های غربی مواجه شد. رسانه‌های فارسی زبان غربی نیز از این خبر استقبال کردند.

 

 

 

 

بی بی سی نوشته است: حدود شش مرد که می گویند اهل ایران هستند اعتراض‌شان را در نزدیکی روستای آیدومنی با کندن پیراهن و دوختن لب ها به نمایش گذاشتند.

 

در پی اقدام مقدونیه در محدود کردن عبور پناهجویان از مرزهایش، صدها مهاجر به آن اعتراض کرده اند.

 

کشورهای بالکان هفته پیش و پس از حوادث پاریس، گفتند که مرزهایشان را فقط به روی کسانی باز می گذارند که از کشورهای جنگ زده مثل سوریه، عراق و افغانستان آمده باشند.

 

 

 

 

به نوشته رسانه دولتی انگلیس، اقدام تازه پناهجویانی که لب هایشان را در مرز یونان و مقدونیه دوخته اند در پی چند روز اعتراضات در این نقطه مرزی صورت می گیرد.

 

به نظر می رسد بعضی از آنها کردهای ایران باشند. آنها درحالی که روی پیشانی و سینه هایشان نوشته اند “فقط آزادی”، در برابر پلیس ضدشورش روی ریل قطار نشستند.

 

مردانی از بنگلادش و مراکش هم که “مهاجر اقتصادی” شناسایی شدند و جلوی ورود آنها گرفته شد، به این تظاهرکنندگان پیوستند.

 

 

پناهجویان ایرانی تلاش می‌کنند برای عبور از مرز خود را پناهجوی سیاسی معرفی کنند

 

 

سایت آمریکایی رادیو فردا نیز این خبر را منتشر کرده، نوشته است: این مهاجران بر روی سینه و یا پیشانی خود به انگلیسی لفظ  « ایران» و « فقط آزادی » را نوشته اند. این افراد همچنین تهدید به اعتصاب غذا کرده اند.

 

 

دویچه وله: دختر بچه‌ای میان پناهجویان ایرانی معترض و پلیس مقدونیه در مرز یونان و مقدونیه

 

 

به نوشته بخش فارسی دویچه وله، پنج پناهجو که سه ایرانی هم در میان آنهاست در مرز مقدونیه با یونان دست به تحصن و اعتصاب غذا زده و لب‌هایشان را دوخته‌اند.

 

به پناهجویانی که از سوریه، عراق و افغانستان آمده‌اند اجازه ورود به خاک اروپا داده شده اما به کسانی که احتمال می‌رود پناهجویان اقتصادی باشند (کسانی که به دلیل شرایط بد اقتصادی اقدام به فرار از کشورشان کرده‌اند) و بیشتر از کشورهای ایران، پاکستان و بنگلادش هستند اجازه عبور از مرز داده نمی‌شود.

 

 

بازداشت یک پناهجوی ایرانی به دست پلیس مقدونیه در مرز مقدونیه و یونان

 

 

تنها در روز دوشنبه (۲۳ نوامبر) گزارش شده بالغ بر هزار نفر از این افراد در مرز یونان منتظر ورود به خاک این کشور هستند و تنها به تعداد کمی از آنها اجازه داده شده که به یونان بروند.

 

سایت رادیو فرانسه با استقبال از این اقدام پنج ایرانی تیتر زد: پنج پناهجوی ایرانی برای رسیدن به “آزادی” لب‌های خود را دوختند.

 

این پناهجویان از روز جمعه ۲۹ آبان/٢٠ نوامبر تاکنون، روی خط راه آهنی که یونان را به مقدونیه متصل می‌کنند مستقر شده‌اند.

 

 

تیترهای رسانه های فارسی زبان غرب برای لب‌دوزی پنج ایرانی:

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175630

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. بهتر است بگید کردهای تجزیه طلب ، اگر آنهاا به ایرانی بودن خود افتخار میکردند نقشه ایران را تغیر نمیدادند (در خالکوبی روی سینه هاشان) ، بهتر است بگید آبرو برندگان ایران

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر