3

فرانسه از ناو «شارل دوگل» به داعش حمله کرد/ پیشنهاد لندن به پاریس

  • کد خبر : 175641
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

مأموریت ناو هواپیمابر شارل دوگل دست کم چهار ماه طول خواهد کشید. این ناو هواپیمابر که ظرفیت حمل ۲۶ هواپیمای جنگنده را دارد در حال حاضر حامل ۱۸ جنگنده رافال است.

فرانسه برای نخستین بار از روی ناو هواپیمابر “شارل دوگل” به مواضع داعش در عراق حمله کرد.

 

خبرگزاری فرانسه به نقل از  رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه  گزارش داد که  برای نخستین بار از زمان استقرار ناو هواپیمابر “شارل دوگل” در بخش شرقی مدیترانه،  جنگنده های مستقر در عرشه این ناو،  مواضع داعش در “رمادی  و موصل” در عراق را بمباران کرده اند.

 

مأموریت ناو هواپیمابر شارل دوگل دست کم چهار ماه طول خواهد کشید. این ناو هواپیمابر که ظرفیت حمل ۲۶ هواپیمای جنگنده را دارد در حال حاضر حامل ۱۸ جنگنده رافال است.

 

ارتش فرانسه اعلام کرد که این حملات، دوشنبه ۲۳ فوریه (۲ آذر) و علیه مواضع داعش در خاک عراق صورت گرفته است.

 

 

 

 

به گزارش بی بی سی، در پی حملات ۱۰ روز پیش پاریس، که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که ناو شارل دوگل به شرق مدیترانه اعزام می شود تا توان عملیاتی این کشور در عملیات علیه داعش افزایش یابد.

 

اولاند هفته پیش، در جلسه مشترک مجلس نمایندگان و سنای فرانسه گفت که این کشور متعهد به “نابودی” – و نه “مهار” – داعش است و افزود که عملیات نظامی علیه این گروه، در عراق و سوریه تشدید خواهد شد.

 

شورای امنیت سازمان ملل متحد، دو روز پیش به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که از کشورهای جهان می‌خواهد به نبرد علیه داعش بپیوندند. این قطعنامه، که پیش نویس آن توسط فرانسه تنظیم شده بود، داعش را یک خطر فراگیر و بی‌سابقه توصیف می کرد که جهان را تهدید می‌کند.

 

در همین حال، دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه در پاریس با فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه دیدار کرد و از تصمیم فرانسه برای افزایش حملات علیه داعش استقبال کرد.

 

به نوشته سایت صدای آمریکا، لندن به پاریس پیشنهاد کرده از پایگاه هوایی بریتانیا در قبرس استفاده کند. کامرون همچنین گفته است که بریتانیا می تواند خدمات سوخت رسانی هوایی به هواپیماهای جنگی فرانسه ارائه دهد.

 

 

 

 

آمریکا هم به داعش حمله کرد

 

همزمان ارتش آمریکا گفت که بیش از ۲۳۸ کامیون حمل سوخت که توسط داعش کنترل می شد را در شمال شرقی سوریه هدف گرفته است.

 

به نوشته بی بی سی، تصور می شود که کامیون ها یکجا هدف گرفته شدند، زمانی که در انتظار بارگیری در یک نقطه حفاری نفت در نزدیکی حسکه و دیرالزور بودند.

 

گزارش شد که هواپیماها ابتدا برای ترساندن و دور کردن رانندگان غیرنظامی از کامیون ها تیرهای اخطار شلیک کرده اند.

 

یکی از منابع اصلی درآمد داعش، فروش نفت از تاسیساتی است که در سوریه اشغال کرده است.

 

وزارت دفاع آمریکا می گوید که ویدئوی این حمله هوایی را که در پایان هفته اتفاق افتاد منتشر خواهد کرد.

 

هفته پیش هم گزارش شد که ۱۱۶ تانکر نفتی دیگر در حملات مشابه منهدم شد. کاپیتان جف دیویس سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه گفت: «از بسیاری جهات این عین حمله قبلی بود. با پخش هوایی اطلاعیه هایی برای اخطار به رانندگان برای ترک کامیون ها و همچنین قدرتنمایی شروع شد.»

 

این حمله بخشی از عملیات “تایدال ویو ۲” بود که تغییری در تاکتیک های ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش است. در گذشته عمدتا برای پرهیز از آسیب دیدن غیرنظامیان به تانکرهای نفتی حمله نمی شد.

 

 

کری در کنار همتای اماراتی‌اش

 

 

گفتگو برای آتش بس

 

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا  در ابوظبی در دیدار با همتای  اماراتی خود  ابراز امیدواری کرد تا چند هفته آینده و با کمک عربستان سعودی و امارات متحده عربی، گروه های شورشی در سوریه به ائتلافی یک دست برای شرکت در گفتگوهای صلح و آتش بس با حکومت بشار اسد دست یابند.

 

به نوشته بخش فارسی دویچه وله آلمان، به نظر می‌رسد اختلاف در مورد نقش جریان ائتلافی و اسلامگرای “احرارالشام” در مذاکرات آتی است. عربستان سعودی، قطر و ترکیه از این گروه تندرو اسلامی [!] حمایت می‌کنند و رژیم اسد به همراه روسیه و ایران آنها ‌را تروریست می‌خوانند.

 

جان کری با حمایت تلویحی از تروریست های احرارالشام می‌گوید که نباید به صورت خودکار همه گروه‌ها را دسته‌بندی کرد. وی افزوده است: «شاید شما بتوانید با افرادی صحبت کنید و آنها را از کارهایی که می‌کنند منصرف کنید، و آنها بخواهند بخشی از روند سیاسی باشند و همزمان با کنار گذاشتن اسلحه‌ها به آتش‌بس بپیوندند.»

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175641

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر