2

انتقاد به آمارهای وزیر سابق بهداشت در تریبون نماز جمعه

  • کد خبر : 175722
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت با انتقاد از آمارهای وزیر سابق بهداشت در تریبون نماز جمعه گفت: این اطلاعات نادرست از سوی فردی عنوان می‌شود که ۳۰ سال در سیستم بهداشت و درمان بوده و ساختار معیوب بیمه‌ها نیز وارث عملکرد این افراد است.

دکتر مسعود ابوالحلاج در پاسخ به اظهارات دکتر طریقت منفرد در نماز جمعه که گفته بود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در بخش سلامت هزینه شده که ۵۰ درصد بودجه کل کشور را شامل می‌شود، گفت: بودجه کل کشور بدون شرکت‌های دولتی حدود ۲۴۰ هزار میلیارد تومان است و چگونه می شود ۵۰ درصد اعتبارات کل کشور را به یک وزارتخانه اختصاص داد؟

وی متذکر شد: اعداد و ارقامی که اعلام شده است معلوم نیست براساس چه آمار و اطلاعاتی ارائه شده است.

ابوالحلاج با انتقاد از “ارائه آمارهای غیرواقعی و نادرست وزیر سابق بهداشت در یک تریبون رسمی” به “وبدا” گفت: این اطلاعات نادرست از سوی فردی عنوان شده است که ۳۰ سال در سیستم بهداشت و درمان بوده و به این حوزه آشنایی دارد و متاسفانه مشکلاتی که در حال حاضر در ساختار بیمه‌ها با آن مواجه هستیم وارث عملکرد ایشان است.

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت گفت: آنچه در مورد اعتبارات حوزه سلامت واقعیت دارد اینست که در سال ۹۴ کل منابعی که قرار بود به صورت مصوب در بودجه عمومی دولت به عنوان بودجه جاری در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد و البته همه آن تخصیص نیافت، ۲۲ هزار میلیارد تومان است.

ابوالحلاج گفت: آنچه که باعث شده است که برداشت و نگاه متفاوتی نسبت به بودجه حوزه سلامت ایجاد شود، پیش بینی رقمی  تحت عنوان درآمد اختصاصی  برای وزارت بهداشت است که دانشگاه‌های علوم پزشکی این درآمد را باید از محل بیمه‌ها وصول نمایند که در حال حاضر برای دریافت این اعتبارات به شدت دچار مشکل شده‌ایم و باید شرایط ایجاد شده را تحمل کنیم.

رئیس مرکز بودجه و پایش عملکرد وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر ۸ ماه از سال می‌گذرد و از حدود ۴۸۰۰ میلیارد تومانی که تحت عنوان هدفمندی یارانه‌ها در بودجه عمومی دولت و تحت عنوان بودجه مصوب مجلس برای حوزه سلامت در نظر گرفته شده است، تنها ۳۰۰ میلیارد تومان آن  وصول شده است یعنی کمتر از ۸ درصد از اعتبارات حاصل از هدفمندی یارانه ها به حوزه سلامت اختصاص یافته است.

ابوالحلاج گفت: ردیف‌های دیگر بودجه این حوزه نیز بین ۵۰ تا ۶۰ درصد وصول شده و در بخش‌های حقوق و مزایا بودجه به طور کامل وصول شده و مشکلی نیز وجود ندارد.

وی یادآور شد: ما معمولاً بیش از ۹۰ درصد اعتبارات جاری را براساس تفاهم نامه‌ای که با سازمان بیمه سلامت منعقد کرده‌ایم، در اختیار این سازمان قرار می‌دهیم.

ابولحلاج در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به این که ۴ ماه از سال باقی مانده است، اعتبارات کامل حوزه سلامت به این حوزه تخصیص خواهد یافت، گفت: طبق تفاهمی که با سازمان مدیریت شده است همکاران ما در این سازمان و خزانه دنبال این هستند که اعتبارات را به طور ۱۰۰ درصد تخصیص دهند اما با توجه به شرایط عمومی که در کشور مطرح است بعید می‌دانیم که بتوانیم ۱۰۰ درصد اعتبارات حوزه سلامت را به طور کامل وصول کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175722

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر