1

مسکو: منتظر عذرخواهی آنکارا هستیم

  • کد خبر : 175749
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

مسکو: منتظر عذرخواهی آنکارا هستیم
رئیس مجلس اعلای روسیه در واکنش به اقدام ترکیه در سرنگونی جنگنده سوخو-۲۴ روسی بر فراز سوریه تأکید کرد: منتظر عذرخواهی آنکارا هستیم.

رئیس مجلس اعلای روسیه در واکنش به اقدام ترکیه در سرنگونی جنگنده سوخو-۲۴ روسی بر فراز سوریه تأکید کرد: منتظر عذرخواهی آنکارا هستیم.

«والنتینا ماتوینکو» رئیس مجلس اعلای روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد، مسکو انتظار دارد ترکیه به خاطر هدف قرار دادن جنگنده سوخو۲۴ روسی در داخل سوریه عذرخواهی کند.

وی تأکید کرد: ما انتظار داریم ترکیه مراتب عذرخواهی خود را اعلام کند، مسئولیت این اقدام غیرقانونی را بپذیرد و بابت خساراتی که به روسیه وارد کرده،‌ به مسکو و خانواده های قربانیان،‌غرامت پرداخت کند.

ماتوینکو همچنین گفت: این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند. و به طور حتم اثر چشمگیری بر روابط ما با ترکیه خواهد داشت.

روز گذشته موشک‌های هوا به هوای ترکیه، یک جنگنده سوخو۲۴ روسی را در داخل مرز سوریه هدف قرار داده و نابود کردند. ترکیه مدعی بود که این جنگنده حریم هوایی ترکیه را نقض کرده اما مسکو اعلام کرده که این هواپیما به هیچ عنوان وارد مرز ترکیه نشده و در حال عبور از حریم هوایی سوریه به موازات مرز با ترکیه بوده که در چهارکیلومتری داخل مرز سوریه هدف قرار می گیرد.

یک مقام آمریکایی روز گذشته تائید کرد که هواپیمای روس تنها چند ثانیه وارد حریم هوایی ترکیه شده و در حالی که در آسمان سوریه به سر می‌برده، هدف قرار گرفته است.

پیش‌بینی‌ها از تیره شدن روابط آنکارا و مسکو به دنبال این اقدام ترکیه حکایت دارد. روسیه اعلام کرده که به دنبال بررسی تمام جوانب برای ارائه پاسخی مقتضی به این اقدام آنکارا است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175749

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر