2

چرا پیکر رکن آبادی، جعبه سیاه فاجعه منا هست؟

  • کد خبر : 175803
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹

میزان دخالت ، تاریخ مرگ ، علت مرگ و سوالاتی که با زاویه دید بررسی پدیده فقدان یکباره رکن آبادی معنا می یابند ، اگر به جواب برسند ، سوال بزرگتر و عمومی تر که میزان سهو و عمد سعودی ها در مورد مرگ افراد شاخص به وسیله اتفاق منا ، شاید از همین رهگذار جواب بگیرد.

پیکر سفیر سابق ایران در لبنان ، دکتر رکن آبادی در راه بازگشت است. اینکه چند ماه پس از فاجعه منا ، انتظار به پایان می رسد و پس از تحمل انتظارها و بی خبری ها و تالم خانواده و هر ایران دوست دیگری که عاطفه اش به بازگشت این پیکر پاک برانگیخته می شود ، یک مساله است.

مساله دیگر ، این است که بررسی دقیق پیکر سفیر سابق ایران در لبنان ، بعضی تئوری ها در باره فاجعه منا را دچار قوت و ضعف خواهد کرد. قاعدتا دفن سریع این پیکر و مقاومت و دفع الوقت سعودی ها برای انتقال دکتر رکن آبادی امری سهوی نیست.

اما میزان دخالت ، تاریخ مرگ ، علت مرگ و سوالاتی که با زاویه دید بررسی پدیده فقدان یکباره رکن آبادی معنا می یابند ، اگر به جواب برسند ، سوال بزرگتر و عمومی تر که میزان سهو و عمد سعودی ها در مورد مرگ افراد شاخص به وسیله اتفاق منا ، شاید از همین رهگذار جواب بگیرد.

اگر چند سال پس از مرگ عرفات ، جواب سوالات در مورد دخالت در مرگ او توسط اسراییل یا دشمان دیگرش ، قابل پاسخ دادن است ، در مورد رکن آبادی نیز به نحو سهل تری این راه بازست و لذا توصیه می شود که تشییع پیکر او قبل از انجام این بررسی ها انجام نپذیرد.

شاید مسیر بازگشت پیکر این دیپلمات سرشناس و احتمال واسطه شدن عمان برای انتقال پیکر دکتر رکن آبادی ، نیز به نوعی نشانه آن باشد که همه مراحل پرونده رکن آبادی تز مفقود شدن در منا تا بازگشتش ، دیپلماتیک و راز آلود است و به نوعی پیدا شدن این پیکر شریف ، پیدا شدن جعبه سیاه فاجعه منا هم باشد.
منبع:انتخاب
*علی صارمیان

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175803

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر