1

خواب راحت در حین رانندگی! +تصویر

  • کد خبر : 175822
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

یک شرکت خودروساز قدیمی در سوئد تعریف هیجان انگیزی از خودروهای خودران ارایه کرده که عملا راننده در آن می تواند به کارهای دیگری برسد از جمله خوابیدن در حین حرکت.

رژه نمایشی خودروهای خودران روز به روز شلوغتر از قبل می شود. در تازه ترین تحول مربوط به این عرصه، شرکت خودروساز سوئدی ولوو نیز به جمع هیجان انگیز مرسدس بنز، شورلت، Italdesign و Rinspeed پیوسته است تا با رونمایی از خودروی خودران خود نشان دهد که برای آینده بشر خوابهای جالب توجهی دیده است.

 

مهندسان طراح ولوو با نگاهی خلاقانه به این مقوله پرداخته و درحالی که توجه چندان زیادی به بدنه خارجی خودرو نداشته اند عمده تمرکز خود را به ساختار درونی این خودروهای خودران  معطوف کرده اند جایی که قرار است سرنشینان خودرو لحظات آرام و بدون دغدغه ای را سپری کنند. در واقع امکاناتی که در فضای داخلی این خودرو تعبیه شده به سایر سرنشینان این امکان را می دهد تا راننده را هم در کنار خود داشته و از بودن در کنار هم لذت ببرند.

 

این خودروی مفهومی Concept ۲۶ نام دارد و وولو برای ساخت آن به فاکتورهای زیادی توجه کرد. محققان این شرکت سوئدی بررسی هایی در آمریکا انجام داده و متوجه شدند که مدت زمان سفرهای درون شهری رانندگان در این کشور به طور متوسط ۲۶ دقیقه است و حال آنکه در مواقع شکل گیری ترافیکهای سنگین این رقم افزایش می یابد. محصولی که اکنون ولوو ارایه کرده برای مدیریت بهتر زمان در حین رانندگی است.

​زمانی که خودرو بر روی وضعیت «حرکت» قرار می گیرد راننده و سرنشیان مانند هر خودروی عادی دیگری خود را در فضایی احساس می کنند که شامل صندلی های رو به جلو، داشبورد و نمایشگر مخصوص نمایش اطلاعات و وضعیت لحظه ای سیستم حرکتی است.

 

اما با قرار گرفتن خودروهای خودران در وضعیت Create فضای داخلی خودرو به گونه ای قابل تنظیم، تغییر می کند. به بیان دیگر راننده و سرنشینان می توانند به سلیقه خود تغییرات ساختاری در آن ایجاد کنند. در نتیجه راننده فضای بیشتری برای بروز خلاقیت و انجام کارهای دیگری به جز رانندگی نظیر مطالعه کتاب و صحبت کردن بی خطر با تلفن همراه خواهد داشت.

JamNewsImage02205743

محققان ولوو اینگونه متصور شده اند که اگر هر راننده در طول روز حداقل دو بار قرار باشد سوار بر خودرو وارد ترافیک شهری شود، در حین استفاده از این نوآوری زمان زیادی برای رسیدگی به کارهای دیگرش خواهد داشت.

 

اما Concept ۲۶ وضعیت دیگری به نام «راحتی» هم دارد که در آن راننده می تواند صندلی خود را به حالتی شبیه تخت خواب درآورده و استراحت کند و این درحالی است که خودرو به حرکت خود ادامه می دهد. در همین حال رایانه مخصوصی در خودرو ضمن تشخیص نکات جالب در محیط اطراف آنها را در نمایشگر خود پخش می کند تا راننده و سرنشینان در حالت استراحت تماشای محیط اطراف را نیز از دست ندهند.

 

سیستم ماساژ صندلی خودروهای خودران نیز از دیگر قابلیتهای آنهاست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175822

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر