1

اس ۴۰۰ مستقر شد؛ پروازهای آنکارا متوقف/ روسیه منطقه پرواز ممنوع ایجاد می‌کند

  • کد خبر : 175839
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ با موفقیت در پایگاه هوایی این کشور در استان لاذقیه مستقر و به خدمت گرفته شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ با موفقیت در پایگاه هوایی این کشور در استان لاذقیه مستقر و به خدمت گرفته شد.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روس‌ها در کنفرانس خبری گفت: «طبق تصمیم فرمانده کل قوای روسیه، یک مجموعه سامانه دفاع هوایی اس ۴۰۰ به سرعت در پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه ارسال، مستقر و برای حفاظت از حریم هوایی منطقه به خدمت گرفته شد.»

به نوشته خبرگزاری تاس (TASS) ژنرال کوناشنکوف همچنین از واکنش سفارتخانه ایالات متحده در مسکو نسبت به استقرار سامانه‌های اس ۴۰۰ در سوریه اظهار تعجب کرد. سفارت آمریکا طی بیانیه‌ای مدعی شده بود استقرار این سامانه‌ها وضعیت سوریه را پیچیده‌تر می‌کند.

مارک اسلبودا تحلیلگر امنیتی و تفنگدار بازنشسته آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک (sputniknews) تصریح کرد که بسیاری از کارشناسان این سامانه‌های دفاع موشکی را قوی‌ترین و دارای پیشرفته‌ترین فناوری می‌دانند که استقرار آنها در سوریه پیام مهمی را دربر دارد: «به زودی در تمام آسمان سوریه منطقه پرواز ممنوع روسی ایجاد خواهد شد.»

روزنامه حریت (Hurriyet) روز جمعه (امروز) به نقل از منابع دیپلماتیک تُرک نوشت دولت ترکیه نیز که به شدت از سامانه‌های اس ۴۰۰ وحشت زده شده است، پروازهای جنگنده‌های نیروی هوایی کشورش برفراز سوریه را در قالب ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، متوقف کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175839

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر