1

ضرورت رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ایام انتخابات

  • کد خبر : 175854
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴

معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور بر ضرورت رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ایام انتخابات تاکید کرد.

 سیدمرتضی بختیاری در جمع دادستان‌های سراسر استان یزد، اظهار کرد: آرامش و امنیت، مهمترین اصل برگزاری یک انتخابات خوب و با شکوه است و دستگاه قضایی باید با رصد کامل مسائل حاشیه انتخابات و به ویژه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از امنیت و آرامش انتخابات صیانت کند.

وی تصریح کرد: عده‌ای با خیال این که جرائم در فضای مجازی قابل رصد نیست، تبلیغات زودرس یا فضای اتهام و تخریب را علیه سایر نامزدها و داوطلبان شرکت در انتخابات ایجاد می‌کنند که این کار بیش از همه به اعتماد مردم لطمه می‌زند.

این مقام قضایی بر برخورد قاطع با مجرمین جرائم فضای مجازی و سایبری تاکید و بیان کرد: ضمن صیانت از انتخابات و مقابله با برهم زنندگان آرامش انتخابات، صیانت از آراء مردم به عنوان یک حق الناس بر عهده ماست و نباید اجازه دهیم تا حاشیه هایی آراء مردم را تحت‌الشعاع قرار دهد.

ایسنا/معاون سیاسی و امنیتی دادستان کشور، حضور پررنگ و اثربخش دادستان ها را در شوراهای تامین و شوراهای اداری شهرستان ها خواستار شد و ابراز کرد: باید از باب نُصح و نصحیت نسبت به هرگونه اقدامی که شائبه استفاده از امکانات دولتی را ایجاد می کند به مسئولان هشدار داد و با یادآوری قوانین از اشتباهاتی که ناخواسته سبب وقوع جرائم می شود پیشگیری کرد.

بختیاری تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کرد تا نه حقی از نظام تضییع شود و نه حقی از داوطلبین که با نیت خدمت به نظام وارد گود انتخابات شده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175854

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر