1

آخرین جزئیات روند بررسی انتخابات الکترونیک/ انتخابات الکترونیکی خلا قانونی دارد

  • کد خبر : 175856
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه یکی از موارد مهم در موضوع انتخابات الکترونیک، قانون مربوط به آن است گفت: برای برگزاری انتخابات الکترونیک خلا قانونی وجود دارد.

 

سیامک ره‌پیک

سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت روند بررسی مراحل کارشناسی انتخابات الکترونیک، گفت: در حال حاضر بحث مهمی که در زمینه انتخابات الکترونیک وجود دارد، موارد قانونی اجرای آن است.

وی با بیان اینکه موضوع قانون را، هم در جلسه مشترکی که با وزارت کشور داشتیم و هم در اصلاحاتی که در قانون انتخابات مطرح شد، اعلام کردیم، افزود: در این اصلاحات تفسیری که در قانون انتخابات مطرح شد، شورای نگهبان درباره آن نظر داد که می‌بایست به لحاظ قانونی اینها برای انتخابات الکترونیک آماده شود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان اظهار داشت: طبق جدول زمان‌بندی ۷۰ مرحله‌ای برای بررسی روند برگزاری انتخابات الکترونیک که بین وزارت کشور و شورای نگهبان مورد توافق قرار گرفته، بنا بوده تا آبان‌‌ماه این مراحل تمام شود، البته بحث قانونی هم هنوز در این باره انجام نشده، لذا هم درباره بحث‌های فنی و هم بحث‌های قانونی در مورد انتخابات الکترونیک خلاهایی وجود دارد که باید انجام شود.

ره‌پیک با تأکید بر اینکه درباره شعب و حوزه‌های انتخابیه انتخابات الکترونیک نیز پیشنهادی به شورای نگهبان نیامده است، تصریح کرد: موضوع قانون، شعب و تعداد حوزه‌‌های انتخابیه برای اعلام نظر شورای نگهبان باید زودتر تعیین تکلیف شده و به شورای نگهبان اعلام شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با وضعیت موجود قطعا می‌توان گفت که برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی منتفی است؟ گفت: قرار است کارشناسان شورای نگهبان در مواعد مقرر در مورد این مستندات و برنامه‌هایی که اعلام شده، اظهارنظر کند تا اشکالات آن بررسی شود، البته در بحث قانونی با این وضعیت فرصت خیلی محدود است، به هر حال باید جمع‌بندی صورت گیرد که فعلا جمع‌بندی صورت نگرفته، اما باید منتظر باشیم تا جمع‌بندی انجام شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175856

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر