1

وکیل شاکیان تامین‌اجتماعی: هنوز از سفر مرتضوی به عراق در حیرتم!

  • کد خبر : 175898
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵

وکیل شاکیان پرونده تامین اجتماعی در مورد خروج مرتضوی علی رغم ممنوع الخروج بودن وی گفت: هنوز از خروج این متهم از کشور در حیرت هستم.

باوجود ممنوع الخروج بودن سعید مرتضوی، این متهم اقتصادی برای زیارت اربعین به عراق سفر کرد.

در همین باره، مصطفی ترک همدانی، وکیل شاکیان پرونده تامین اجتماعی به خبرآنلاین گفت: برای مرتضوی نه الزاما به دلیل پرونده تامین اجتماعی، بلکه به خاطر چند پرونده دستور ممنوع الخروجی صادر شده بود و این خبر را سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری اعلام کرده بود.

او ادامه داد: من هنوز در حیرت هستم. چرا که یکی از اقدامات تامینی که دادسرا برای جلوگیری از فرار متهم انجام می دهد، صدور قرار ممنوع الخروجی متهم است و بعد از آن ممکن است قرارهای تامینی تشدید و یا لغو شود. اما این که این قرار تامینی لغو شده باشد تا به حال به ما ابلاغ نشده و تا جایی که می دانم حداقل در پرونده خود ما چنین لغوی وجود نداشته؛ مگر در جای دیگری چنین چیزی صادر شده باشد که من بی اطلاع باشم.

ترک همدانی گفت: با توجه به سبقه این پرونده و تخلفات مالی کلانی که در این پرونده وجود دارد و با توجه به متهمین مشابه دیگری که از کشور فرار کردند و دستگاه قضایی فعلا نتوانسته آن ها را برگرداند، به نظر می رسد لازم باشد که دستگاه قضایی در این باره اگر قصوری صورت گرفته، به برخورد با متخلف یا متخلفین بپردازد.

او در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد این متهم به کشور برگردد، گفت: ما امیدواریم که این اتفاق نیفتد و ایشان به کشور برگردد؛ ما جز وثیقه ملکی سپرده شده بابت پرونده سازمان تامین اجتماعی چیز دیگری در دست نداریم و دستگاه قضایی برای جلوگیری از فرار متهم این قرار تامین را صادر کرده بود.

وکیل شاکیان پرونده تامین اجتماعی ادامه داد: انتظار بر این بود که با توجه به پرونده های کلان اقتصادی که در چند سال اخیر به وقوع پیوسته بود و بعد از آن افراد متخلف به انحاء مختلف تلاش داشتند از قوه قضاییه فرار کنند، در این باره دستگاه های نظارتی که دستور مقامات قضایی را می بایست اجرا کنند، دقت بیشتری به عمل می آوردند.

او گفت: اینکه چطور با وجود صدور دستور ممنوع الخروجی مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی، این فرد از کشور خارج شده یا اگر قرار ممنوع الخروجی ایشان صادر شده و بعد لغو شده، دستور لغو بر چه اساسی صادر شده است، نیازمند بررسی های بیشتر دستگاه قضایی است.

ترک همدانی در پایان گفت: این اتفاقات، اتفاقات خوبی برای کشور نیست که متخلف یا متهمین اقتصادی دست به جرم بزنند، بعد قرار لازم برای جلوگیری از فرار هم صادر بشود و اما متهم به راحتی از کشور خارج شود و در فرودگاه به خبرنگار بگوید من از کربلا با شما مصاحبه می کنم! این موضوع نیازمند توضیح دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرآنلاین، سعید مرتضوی پنج شنبه از فرودگاه امام خمینی عازم نجف شد و در همان فرودگاه گفت که در کربلا با خبرنگاران مصاحبه خواهد کرد!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175898

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر