1

بیمه ۸ هزار قالیباف در استان زنجان لغو شد

  • کد خبر : 175944
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۷:۱۸

مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به طرح نظارت و بازرسی از دار قالی‌ها در زنجان گفت: تا پایان آبان ماه بیمه ۸ هزار قالیباف در استان زنجان لغو شده است.

سیدمحسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به در نظر گرفتن بودجه‌ دولتی برای بیمه قالیبافان اظهار داشت: این اعتبارات تنها ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز مدیریت فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان است.

وی تصریح کرد: بنا به گزارش‌های اعلام شده ۲۱ هزار نفر در استان زنجان تحت پوشش بیمه فرش و صنایع دستی قرار دارند.

مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: ۱۸ هزار از ۲۱ هزار فرد بیمه شده مربوط به فرشبافی و ۳ هزار نفر دیگر مربوط به بیمه‌شدگان صنایع دستی است.

وی با اشاره به اینکه از ۲۱ هزار افراد هدف ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه قالیبافی قرار دارند، خاطرنشان کرد: تا پایان آبان‌ماه بیمه قالیبافی ۸ هزار نفر در استان زنجان لغو شده است.

جعفری ابراز کرد: عدم پرداخت به موقع حق بیمه از سوی بیمه‌شدگان، از کار افتادگی و تغییر شغل قالیبافان و حذف افراد غیرقالیباف در پایش‌های تامین اجتماعی، اتحادیه قالیبافان و سازمان صنعت، معدن و تجارت از جمله دلایل حذف بیمه ۸ هزار قالیباف در استان زنجان بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اعتبارات تخصیص داده شده باید ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در زنجان به عنوان قالیباف از خدمات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند، افزود: اگر بخواهیم این میزان قالیباف را تحت پوشش قرار دهیم ضروری است تا برخی نفرات را از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر حذف کنیم که اگر نفرات یاد شده به حرفه قالیبافی مشغول باشند این اقدام منصفانه نیست.

مدیر فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: البته این سازمان در نظر دارد تا از حقوق قالیبافان حمایت کرده و برای افزایش اعتبارات لازم به منظور تحت پوشش قرار گرفتن ۱۳ هزار و ۵۰۰ فرشباف در استان زنجان، تقاضای خود را به سازمان متبوع ابلاغ کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175944

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر