1

توصیه‌های وزارت کشور به مجریان انتخابات: با هیات‌های نظارت تعامل کرده و طبق جدول زمان بندی عمل کنید

  • کد خبر : 176083
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر این که مجریان انتخابات با قانون شکنی در دوره‌ انتخابات برخورد جدی داشته باشند گفت: مجریان با هیات‌های نظارت، تعامل ضابطه‌مند داشته و طبق جدول زمان بندی انتخابات عمل کنند.

حسینعلی امیری صبح امروز در همایش اعضای ستاد انتخابات استانهای تهران، البرز، قم و سمنان با اشاره به اینکه مجلس در کشور ما در همه امور می‌تواند وارد شود و انواع نظارت‌ها را هم دارد، اظهارکرد: آنچه که بناست به دست مجریان انتخابات شکل گیرد مجلسی با این همه اختیارات است که مقدرات کشور را رقم می‌زند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : قانون راهنما و نقشه راه مجریان است اگر ما یک مجلس قوی و متشکل از نخبگان ،علما، عقلا، تحصیلکردگان و شخصیت‌های ملی داشته باشیم به سمت تعالی پیش می‌رویم اما اگر چند آدم نامناسب یا نامربوط در مجلس داشته باشیم متضرر می‌شویم.

ایسنا/امیری با اشاره به بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی و حاشیه‌های پیش آمده در مجلس خاطر نشان کرد‌: اگر نقش رئیس مجلس و نمایندگان نبود حتما تمام زحمات تیم مذاکره کننده از بین می‌رفت و کشور به سمت جنگ پیش رفته و معلوم نبود سرنوشت کشور به کجا ختم می‌شد بنابراین نقش مجلس بسیار مهم و اساسی است.

وی در ادامه گفت: ما راجع به موضوع انتخابات چهار قالب داریم، قالب اول یک قالب قانونی و حقوقی است با یک احساس ذهنی مشترک مجریان نسبت به دولت ، قالب دوم، قالب قانونی و حقوقی بدون احساس ذهنی مشترک با دولت است قالب سوم، قالب غیر قانونی و غیر حقوقی همراه با احساس ذهنی مشترک مجریان با دولت و قالب چهارم قالب غیر قانونی و غیر حقوقی و بدون احساس ذهنی مشترک با دولت است.

امیری با اشاره به این که دولت روحانی دولت قانون مداری است و کلید واژه این انتخابات هم قانون مداری است افزود: بنابراین قالب‌های غیر قانونی مردود است قالب قانونی اما بدون احساس ذهنی مشترک با دولت هم امکان پذیر نیست، زیرا نمی‌شود کسی دولت را قبول نداشته باشد اما مجری سیاست‌های دولت باشد، بنابراین قالب حقوقی قانونی همراه با احساس ذهنی مشترک با دولت باقی می‌ماند.

قائم مقام وزیر کشور در ادامه خاطر نشان کرد:‌این قالب به معنای خروج مجریان انتخابات از بی طرفی نیست، زیرا برای دولت جریان‌های سیاسی تفاوتی ندارد و ما همه آنها را فرزندان نظام می‌دانیم که باید از حقوق یکسانی برخوردار باشند.احساس ذهنی مشترک مجریان انتخابات با دولت به معنای امانتداری، پذیرفتن چارچوب‌های مطرح شده توسط رئیس جمهور و توجه به تاکیدات رهبری، درباره‌ی حق‌الناس بودن رای مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اصل مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، حاکمیت قانون و قانون مداری ، تفکیک اجرا و نظارت، همکاری و احترام متقابل با هیات‌های نظارت شورای نگهبان و اقتدار و انسجام سازمانی را از سیاست‌های کلی وزارت کشور در این دوره از انتخابات دانست.

سخنگوی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که هیات‌های اجرایی گلوگاه استراتژیک انتخابات هستند، افزود: وزیر کشور تاکید دارد هیات‌های اجرایی حداکثری باشد و اعضای این هیات‌ها از میان افراد شجاع ، بی طرف ، قوی، خوشنام و جدید شکل بگیرد.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید با متخلفان برخورد محکم و قانونی داشت، افزود:‌ اگر دنبال برگزاری انتخابات سالم و باشکوه هستید باید بر قانون انتخابات تسلط کافی داشته باشیم. ما نباید در حوزه نظارت دخالت کنیم. هیات‌های نظارت و اجرایی باید کارخود را انجام دهند اما تعامل ضابطه مند مورد تاکید ماست.شورای نگهبان هم دغدغه‌ی سلامت انتخابات را داشته است، بنابراین این تعامل باید به خوبی شکل بگیرد. و همچنین اعتماد متقابلی با هیاتهای نظارت باید داشت و با آنها برخورد سیاسی نکرد.

امیری همچنین به فرمانداران و مجریان انتخابات توصیه کرد که نقاط ضعف و خلاء‌ها را در مسیر انتخابات عمومی نکنند و در یک فضای آرام و دوستانه ضعف‌ها را تذکر دهند.

امیری همچنین توصیه کرد که مجریان انتخابات از پیشنهادات قانونی خوب استقبال کرده و درمقابل دوستداران نظام گارد نگیرند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مجریان انتخابات باید به هشدارهای هیات‌های نظارت توجه کرده و پاسخ مناسبی به آنها دهند اظهار کرد:‌حتما باید امور طبق جدول زمان بندی انجام شود زیرا در غیر این صورت خسارات زیادی پیش می‌آید . اعلام زودرس نتایج در گذشته آتش و بی نظمی به پا کرده است.وزیر کشور تاکید دارند که آرامش انتخابات بسیار مهم بوده و در کنار رقابت باید آرامش برقرار باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=176083

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر