2

وزیر ارشاد دستور رسیدگی به لغو اجرای ارکستر سمفونیک در لیگ‌جهانی را داد

  • کد خبر : 176104
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه ممانعت از نوازندگی زنان در مجموعه ورزشی آزدی هیچ توجیهی ندارد، اضافه کرد: منع نوازندگی زنان برای اجرای سرود ملی به دلیل کج‌سلیقگی و بی‌اطلاعی مسئولان حاضر از نحوه برگزاری برنامه بوده است.

حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به تصمیم منع نوازندگی زنان برای اجرای سرود ملی در افتتاحیه رقابت‌های کشتی باشگاه‌های جهان اشاره کرد و گفت:‌ حضور ارکستر سمفونیک تهران در این مراسم به دعوت فدراسیون کشتی انجام شده بود و قرار بود قبل از برگزاری کشتی سرود جمهوری اسلامی ایران توسط نوازندگان رسمی این ارکستر نواخته شود اما مسئولان و ماموران حاضر در ورزشگاه آزادی مانع از اجرای این سرود شدند.

مجوزهای لازم اخذ شده بود

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مأموران و مسئولان حاضر در ورزشگاه توجیه نبودند در حالی که هماهنگی‌های قانونی لازم، طی نامه‌ای مشخص، جهت اجرای برنامه یاد شده با حوزه حراست «وزارت ورزش و جوانان» صورت گرفته و مجوزهای لازم نیز اخذ شده بود.

وی با تاکید براینکه این ممانعت که به دلیل کج سلیقگی و بی‌اطلاعی مسئولان حاضر از نحوه برگزاری برنامه بوده است هیچ توجیهی ندارد، اضافه کرد: ماموران گمان می‍‌‌‌کردند بانوان نوازنده قرار است در ورزشگاه و در حین اجرای مسابقات ورزشی حضور داشته باشند در حالی که آنها فقط سرود ملی جمهوری اسلامی را نواخته و بلافاصله مجموعه ورزشی آزادی را ترک می‌کردند.

رفتارهای فراقانونی در رابطه با موضوعات فرهنگی بیش از حد شده است

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بانوان کنسرت ارکستر سمفونیک تهران بسیار موجه و شناخته شده هستند و همه آن‌ها با پوشش مناسب اسلامی و رعایت موازین شرعی در این مکان حضور پیدا کرده بودند اما گویا افراد ممانعت کننده توجیه نبودند، ادامه داد: هضم ممانعت از اجرای  سرود ملی سخت است و به نظر می‌رسد رفتارهای فراقانونی در رابطه با موضوعات فرهنگی از سوی افرادی که غیرمسئول در این زمینه بیش از حد شده است.

باید جلوی تکرار این وقایع را گرفت  

نوش‌آبادی با تاکید براینکه افرادی که مانع اجرا شدن باید توضیحات لازم را در این زمینه ارائه دهند البته به نظر می‌رسد این رفتار آن‌ها از سر ناآگاهی از اصل موضوع بوده است، گفت: وزیر ارشاد نیز با شنیدن خواستار رسیدگی به موضوع شدند.

حراست دستگاه‌های مربوطه در جریان بوده و فقط ماموران اجرای مطابق با قانون رفتار نکرده‌اند، گفت: وزارت ارشاد بارها تاکید بر رعایت قوانین توسط مسئولان در موضوعات فرهنگی و هنری بوده است و به‌هیچ عنوان نظرات شخصی خود را اعمال نکنند و به هر حال این رفتار توجیه قانونی و عرفی ندارد که باید جلوی تکرار آن را گرفت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=176104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر