4

مهاجرانی فاش کرد/ عده ای می خواستند با طرحی رندانه ولایت فقیه را مسکوت بگذارند

  • کد خبر : 176132
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۸:۵۰

عطاء الله مهاجرانی نماینده شیراز در مقاله ای در روزنامه اطلاعات نوشت : در برخورد با مسئله رهبری طرح و ترویج و تائید پیش نویس قانون اساسی توطئه رندانه ای بود که نهایتا دست اندرکاران پیش نویس می خواستند با طرح نوعی دموکراسی غربی ولایت فقیه را مسکوت بگذارند.

رخدادهای ۱۰ آذر ۱۳۶۱

چکیده

  • آیت الله خامنه ای : آن شخصی که اجازه نداد ما از اصولمان تخطی کنیم و در هیچ حالتی فراموش نکرد که ما برای چه انقلاب کرده و در چه راهی باید حرکت کنیم امام امت بودند که همیشه مراقب امور نیز بودند .

  • میرحسین موسوی نخست وزیر: برای پی بردن به نقش عظیم بسیج در انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ، بهترین زمان و نقطه شروع جنگ تحمیلی آمریکا علیه انقلاب می باشد .

  • هاشمی رفسنجانی:  پس از انقلاب ، مقاومت در برابر موج فساد و حفظ جمهوری اسلامی از فساد فزاینده یکی از میادین مبارزه بود که دادگاه مبارزه با منکرات محور اساسی این کار شد .

  • عطاء الله مهاجرانی : در برخورد با تائید پیش نویس قانون اساسی توطئه رندانه ای بود که نهایتا دست اندرکاران پیش نویس می خواستند با طرح نوعی دموکراسی غربی ولایت فقیه را مسکوت بگذارند.

  • ظهر دیروز بمبی در ساختمان شماره ده داونینگ استریت لندن محل اقامت و دفتر کار تاچر نخست وزیر محافظه کار انگلیس منفجر شد .

دنیا از فهم حماسه های شما جوانان و مردم عاجز است

مسئولین پایگاه های واحد بسیج مستضعفین سپاه پاسداران سراسر کشور که جهت برگزاری سمینار سه روزه ای به مناسبت هفته بسیج به تهران آمده اند دیروز در اولین روز این سمینار با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار کردند .

رئیس جمهور به فلسفه تشکیل ارتش بیست میلیونی اشاره کرده و گفتند : ارتش بیست میلیونی که به فرمان امام امت تشکیل شده است برای حفظ شیرین ترین میوه وجود این ملت در طول تاریخ تشکیل شد تا بتواند آن را از دست تطاول غارت گران حفظ نماید .

آیت الله خامنه ای آنگاه با اشاره به جریان هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای منحرف کردن آن قدم بر می داشتند گفتند : دولت موقت تا آن جایی که در راس کار بود به طرفی سیر می کرد که برای ما هشدار دهنده بود .آن شخصی که اجازه نداد ما از اصولمان تخطی کنیم و در هیچ حالتی فراموش نکرد که ما برای چه انقلاب کرده و در چه راهی باید حرکت کنیم امام امت بودند که همیشه مراقب امور نیز بودند .

رئیس جمهور ادامه دادند : دشمنان هنوز نمی توانند بفهمند که چگونه می توان دو و نیم میلیون انسانی داشت که هر لحظه آماده اند تا از انقلاب ، میهن ، جامعه ، اصالت ها ، ارزش ها و مکتبشان دفاع کنند و این برای آن ها ناشناخته است . دنیا از فهم حماسه ای که شما مردم انقلابی و مسلمان و جوان می آفرینید عاجز است و نمی تواند آن را درک کند . (۱)

توطئه های آمریکای جنایتکار تحت لوای شعارهای ظاهر فریب

میرحسین موسوی نخست وزیر به مناسبت سومین سالگرد تشکیل واحد بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد که در این سمینار خوانده شد.

در این پیام آمده است : سقوط رژیم وابسته و خائن پهلوی بسیاری از امیدهای بیگانگان را به یاس مبدل ساخت و به همین دلیل بود که ایادی و مزدوران ابرقدرت ها به ویژه آمریکای جنایتکار ترفندها و توطئه ها را در مناطق مختلف کشورمان تحت لوای شعارهای به ظاهر مردمی آغاز کردند .

موسوی در ادامه با اشاره به تشکیل بسیج مستضعفین آورده است : برای پی بردن به نقش عظیم بسیج در انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ، بهترین زمان و نقطه شروع جنگ تحمیلی آمریکا علیه انقلاب می باشد چرا که در همان ایام ملت ما شاهد حرکت های مسلحانه و تروریستی در شهرها از یک سو و ایجاد تشنج و درگیری توسط عناصر خائنی که در سطوح بالای حاکمیت نظام نوپای جمهوری اسلامی رخنه کرده بودند از سوی دیگر بود .

دنیای منحرف و زدوده از اخلاق از تحلیل پیروزی های ما عاجز است

وی در ادامه با اشاره به رشادت بسیجی ها در جبهه ها آورده است : دنیای منحرف و زدوده از اخلاق و کرامات انسانی که با پدیده جدیدی به نام شهادت و شهادت طلبی مواجه شده از تحلیل پیروزی های به دست آمده توسط رزمندگان ما عاجز مانده و مذبوحانه تلاش کرده و می کنند تا با استفاده از بوق های تبلیغاتی در سراسر جهان حقایق را تحریف و شکست نیروهای تجاوز گر را کم اهمیت و پیروزی های لشکریان اسلام را ناچیز جلوه دهند ، اما در این رهگذر آنچنان دچار تناقض گویی شدند که خود به خود موجی از هراس و دلهره را در دل دشمنان خدا ایجاد کردند.

ضرورت اطاعت بسیج از فرامین ولایت فقیه

نخست وزیر در پایان توصیه هایی نیز به بسیجی ها داشت ؛ این توصیه ها عبارتند از :

-اطاعت از فرامین رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی بمنظور تحقق اهداف متعالی مکتب و نجات مستضعفین از یوغ مستکبرین .

-بالا بردن آگاهی های اعتقادی ، سیاسی اعضا از طریق آموزش های لازم .

– وحدت نظر در میان تمامی اعضا و وحدت عمل با سایر نیروهای رزمنده در جبهه های نبرد و در پشت جبهه(۲)

موفقیت در به هم زدن بساط پر نکبت فساد گذشته در آینده تاریخ بسیار مهم است

سرپرست حکام شرع و بازپرسان دادگاه مبارزه با منکرات و جمعی از اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان ایرانی در هند عصر دیروز به طور جداگانه با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند .

در این دیدار رئیس مجلس گفت : پس از انقلاب ، مقاومت در برابر موج فساد و حفظ جمهوری اسلامی از فساد فزاینده یکی از میادین مبارزه بود که دادگاه مبارزه با منکرات محور اساسی این کار شد و بخش مهمی از این امر را به عهده گرفت و موفقیت اسلام در به هم زدن این بساط پر نکبت در آینده تاریخ بسیار مهم است .

هاشمی همچنین در دیدار با دانشجویان با اشاره به رسالت انقلاب اسلامی گفت : بینش ما محدود به خودمان و نسل آینده کشور نیست ما به خواست خداوند حامل رسالتی هستیم که از حدود جغرافیایی و نژادی گذشته و برای بشریت و قشر مستضعف انسان رسالت و پیام دارد و این افتخار برای شما کافی است .(۳)

مهاجرانی : عده ای می خواستند با طرحی رندانه ولایت فقیه را مسکوت بگذارند

عطاء الله مهاجرانی نماینده شیراز در مقاله ای در روزنامه اطلاعات نوشت : در برخورد با مسئله رهبری طرح و ترویج و تائید پیش نویس قانون اساسی توطئه رندانه ای بود که نهایتا دست اندرکاران پیش نویس می خواستند با طرح نوعی دموکراسی غربی ولایت فقیه را مسکوت بگذارند و با حضور خود در صحنه رهبری انقلاب ، روحانیون را به محراب و منبر بفرستند و دست آنان را از امور اجرایی یعنی رهبری انقلاب کوتاه نمایند .

وی ادامه داد :کلامشان این بود که همه مردم امام یکدیگرند و بر دامن کبریایی روحانیت نباید غبار مسئولیت اجرایی بنشیند و جان کلامشان این بود که خودشان امام مردم بشوند و رقیب را از میدان خارج نمایند.

مهاجرانی افزود : یکی از نظریه پردازان اندیشه فوق می گفت « وقتی روحانیون در دولت وارد شدند و حاکمیت پیدا کردند دیگر نیرویی نمی ماند که در روز مبادا مردم با تبعیت از آن دولت و حکومت را اصلاح نمایند و از سوی دیگر امور اجرایی افت و خیز دارد آمد نیامد دارد و روحانیون نباید چهره پاکشان مخدوش شود و مردم نابسامانی ها را از آنان بدانند .

مهاجرانی در ادامه با اشاره به نقد آیت الله منتظری به اصل ۱۶ پیش نویس قانون اساسی نوشته است : اصل شانزدهم می گوید « قوای ناشی از حق حاکمیت عبارتند از قوه مقننه ، قضائیه و مجریه که باید همیشه مستقل از یکدیگر باشند و ارتباط میان آن ها بر طبق این قانون به وسیله رئیس جمهور برقرار می گردد » آیت الله منتظری می گویند « حق حاکمیت و فرماندهی اولا بالذات منحصر است به خدایی که همه ملک اویند و تار و پود وجودشان به او وابسته است …ولی اگر خداوند که حاکم است به کسی حق حاکمیت بدهد و او را خلیفه و جانشین خود قرار دهد و او حاکم و فرمانروا می شود و همه باید از او اطاعت کنند» ایشان در نتیجه گیری از بحث خود متذکر می شوند که رابط سه قوه باید فقیه عادل باشد و لزوما رئیس جمهور یا باید فقیه عادل آشنا به مسائل روز باشد و یا از طرف او منصوب شود و زیر نظر او انجام وظیفه کند و حق حکم به انحلال مجلس شوری ، توشیح قوانین ، فرماندهی نیروهای نظامی ، اعلان جنگ ، متارکه جنگ ، عفو عمومی و یا تخفیف مجازات مربوط به فقیه عادل و عالم به حوادث و مسائل روز است و اگر بنا است مربوط به رئیس جمهور باشد پس باید رئیس جمهور فقیه عادل و یا اقلا منصوب از ناحیه او باشد و قضات نیز یا باید فقیه عادل باشند و یا اقلا منصوب از ناحیه او و آشنا به مسائل و احکام اسلام باشند . (۴)

دفتر کار نخست وزیر انگلیس منفجر شد

ظهر دیروز بمبی در ساختمان شماره ده داونینگ استریت لندن محل اقامت و دفتر کار تاچر نخست وزیر محافظه کار انگلیس منفجر شد . بنا بر گزارشات رسیده هنوز از تلفات و خسارات احتمالی خبری منتشر نشده است . این حادثه هنگامی صورت گرفته که جزیره بی ثبات انگلیس را موجی از نابسامانی احاطه کرده است و مبارزین آزادیخواه ویلز و جمهوری خواهان ایرلند شمالی هر لحظه بر شدت مبارزات خویش می افزایند.(۵)

پی نوشت:

۱-جمهوری اسلامی ، ۱۰ آبان ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۲

۲- کیهان ، ۱۰ آذر۱۳۶۱ ، صفحه ۲ ، بیانیه آذر ماه ۱۳۶۱ میرحسین موسوی در باره بسیج را با بیانیه شماره ۱۵ وی که در آذر ماه ۱۳۸۸ و در اوج فتنه صادر شد مقایسه کنیم به نتایج اسفباری می رسیم . موسوی در بیانیه سال ۸۸ خود و در سالگرد تاسیس بسیج مستضعفین از هیچ گونه اتهام زنی به این شجره طیبه دریغ نمی کند . وی در بخشی از بیانیه خود با ریاکاری های ضرور که او را در افکار عمومی مفتضح نسازد می نویسد « بسیج در تاریخ انقلاب نماد و نهاد شجاعت و ایستادگی ملت ماست. سی سال پیش از این امام بسیج مستضعفان را در مقابله با احتمال حمله نظامی ابرقدرت ها به وجود آورد و این موثرترین اقدام ممکن برای پیشگیری از آن خطر بود. در این سه دهه هیچ سلاحی وجود نداشت که قدرت‌های بزرگ و کوچک مخرب‌تر از آن را در اختیار نداشته باشند و تنها چیزی که آنان را از گزند رساندن به این خاک منصرف و یا پشیمان می‌کرد ملاحظه شجاعت مردمی بود که از قدرت قدرتمندان نمی‌ترسیدند و در دفاع از آرمان‌ها و حقوق خود کوتاهی نمی‌ورزیدند. بسیج قابی بود که این چهره از ملت ما را به نمایش می‌گذاشت.» وی همچنین ادامه می دهد « بسیج جلوه‌گاهی بود برای ظهور یکپارچگی اقشار و سلیقه‌های گوناگون مردم ما. زمانی که پدر دلسوز ما این نهال را غرس می‌کرد گفت: «کشوری که بیست میلیون جوان دارد، باید بیست میلیون بسیجی داشته باشد». چنین هدفی چگونه می‌توانست تحقق بیابد اگر بسیج به یک سلیقه یا نحله یا فرقه یا قشر تعلق پیدا می‌کرد؟ بلکه مقصود او از ارتش بیست میلیونی ایجاد ‌آن ظرفی و رنگی بود که بتواند تمام، یا لااقل اکثریت عظیمی از رنگ‌های جامعه را در خود جمع کند؛ شبیه‌ترین چیز به پرچم‌های سالار شهیدان (ع) که هر ساله در کشور ما بلند می‌شود و همه اقشار مردم ما، حتی برخی از اقلیت های دینی را گرد خویش می‌آورد.» رک بیانیه شماره ۱۵ میرحسین موسوی درباره بسیج مستضعفین ، ۴ آذر ۸۸ مقایسه این جملات با آن چه که در سال ۶۱ موسوی درباره بسیج گفته بود چندین سوال و نکته را به ذهن می رساند ۱- موسوی در سال ۶۱ گفته بود بسیج باید گوش به فرمان رهبر و ولی فقیه باشد و در سال ۸۸ از این که بسیج پای رکاب رهبر و مولای خویش در منکوب سازی ضد انقلاب و فتنه گران از هیچ تلاشی دریغ نمی کند گلایه مند است و حال چگونه می توان این دو را در یک قاب جمع کرد ؟ ۲- موسوی در سال ۶۱ گفته بود یکی از کار ویژه های بسیج مقابله با ضد انقلاب خائن داخلی است که در سطوح بالای حاکمیت رخنه کرده اند و حال چگونه عمل به این کارویژه در سال ۸۸ از سوی موسوی و دوستان فتنه گرش تحمل نمی شود ؟ ۳- موسوی در سال ۶۱ معتقد بود همه بسیجی ها باید هم فکر و هم نظر بوده و یک فکر و یک نظر در بسیج حاکم باشد و این فکر بر اساس اولین خواسته از بسیجی ها بایستی از رهبری و ولایت امر اخذ شود و حال چگونه وی در سال ۸۸ از بسیج می خواهد افکار مختلف و گاها متعارض را در خود جمع کرده و نمایندگی کند ؟  در این زمینه بی شک گفتنی های زیاد دیگری نیز هست که نشان می دهد انسان ها در طول زمان و به مقتضای چرب و شیرین دنیا و تمایل برای به دست آوردن بیشتر از آنی که حقشان است و مستحق آن هستند پای بر بسیاری از حقایق می گذارند و بدیهیات زیادی را منکر می شوند و دست آخر هم به گندم ری نمی رسند و آبروی داشته خود را نیز در طبق زیاده خواهی ها به حراج می گذارند .

۳-  اطلاعات ، ۱۰ آذر ۱۳۶۱ ، صفحه ۳

۴-  اطلاعات ، ۱۰ آذر ۱۳۶۱ ، صفحه ۱ و ۱۶

۵- جمهوری اسلامی ، ۱۰ آذر ۱۳۶۱ ، صفحه ۳

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی

منبع : فارس

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=176132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر