1

پرداخت وام، دردی از صنعت خودروی کشور دوا نمی کند

  • کد خبر : 176162
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

عضو کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم سپیدان در مجلس درباره شرایط کنونی صنعت خودروی کشور گفت: مادامی که بحث قیمت و کیفیت خودروهای تولید داخل حل نشود، مشکلات صنعت خودروی کشور حل نخواهد شد.

سید عنایت الله هاشمی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی صدای صنعت گفت: وام خودروی پرداخت شده به هموطنان، حالت مسکن داشته و درمان صنعت خودروی کشور نیست؛ لذا جهت حل مشکلات صنعت خودروی کشور باید ایرادات سیستمی شرکت ایران خودرو اصلاح گردد تا بدین صورت بتوانند هزینه ها را کاهش داده و کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند.

وی افزود: مادامی که بحث قیمت و کیفیت خودروهای تولید داخل حل نشود، مشکلات صنعت خودروی کشور حل نخواهد شد. دولت تا حدی می تواند از خودروسازها حمایت کند؛ اما این حمایت ها تنها مسکن بوده و دردی از صنعت خودروی کشور دوا نمی کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر ضرورت اعمال نظارت کافی بر تولیدات خودروسازها، اظهار داشت: وزارت صنعت، سازمان استاندارد و از همه مهمتر خود خودروسازها باید بر کیفیت خودروهای تولیدی نظارت کامل داشته باشند. گام بعدی، اعمال مدیریت صحیح و اصلاح ساختارها در راستای کاهش هزینه های تمام شده است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس تصریح کرد: اکنون خودروسازها با مشکلات ساختاری دست به گریبان هستند؛ دخالت افرادی که به صنعت خودرو تعلق ندارند، مشکلی بر مشکلات خودروسازها افزوده است.

هاشمی در پایان گفت: دولت باید سیاست گذاری های کلان صنعت خودرو را ترسیم کند؛ ‌نه اینکه بخواهد در مسائل مدیریتی خودروسازها و عزل و نصب ها دخالت کرده و یا امتیازاتی از خودروسازها دریافت کند. وزارت صنعت نیز ضمن اعمال نظارت بر نحوه فعالیت و کیفیت محصولات تولیدی خودروسازها،‌ باید از هرگونه اعمال نفوذ و خواسته های نابجا از خودروسازها ممانعت به عمل آورد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=176162

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر