2

عارف: حادثه قرچک به ضرر اخلالگران تمام شد

  • کد خبر : 176433
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴

رئیس بنیاد امید ایرانیان بیان‌اینکه اصلاح‌طلبان با اتهام‌زنی رقیب میدان رقابت را خالی نخواهند کرد،تاکید کرد: پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان عده‌ای را نگران کرده است.

محمدرضا عارف در دیدار اعضای شاخه جوانان حزب اراده ملت ایران با اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین، این حماسه را نشان دهنده وحدت و همبستگی میان مسلمانان و پویایی شیعه دانست و گفت: مشارکت بیش از ۲۷ میلیون زائر از بیش از ۶۰ کشور جهان در راهپیمایی اربعین و حضور این جمعیت در کشور عراق که با چالشهای مختلف امنیتی رو به رو است نشان از وفاق مثال زدنی مسلمان در پاسداشت شعائر دینی و عظمت قیام امام حسین (ع) است و این همبستگی می‌تواند در سطوح مختلف تکرار شود.

ایلنا/وی با قدردانی از زحمات تمامی نهادهای درگیر در حفظ امنیت زائران، از مقامات کشور عراق به جهت همکاری با مسئولان ایرانی در برقراری امنیت و حفظ جان زائران تشکر کرد و گفت: ملت‌های اسلامی دریافته‌اند که با داشتن امید و آرمان و بدون تکیه بر بیگانگان در کنار یکدیگر می‌توانند دست به خلق حماسه‌های بزرگی بزنند و دنباله رو سالار شهیدان حضرت سید الشهدا (ع) باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن روز دانشجو اشاره و با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو بویژه شهدای ۱۶ آذر ۱۳۳۲، آرمان‌گرایی، عدالتخواهی، حرکت در مسیر انقلاب اسلامی، اخلاق‌ورزی و خرد‌ورزی را از مطالبات دانشجویان دانست و گفت: در دهه سوم انقلاب با رکود نسبی فعالیت‌های دانشجویی به دلیل غلبه نگاه امنیتی بر فضای دانشگاه رو به رو بودیم. فضای دانشگاه در آن سال‌ها در اختیار گروه خاص قرار داشت و یک نگاه تک‌بعدی بر فضای دانشگاه حاکم بود که البته با ذات انقلاب اسلامی ما سازگاری نداشت.

وی با بیان اینکه باید با نقد عملکرد جنبش دانشجویی به سمتی حرکت کنیم که این جنبش راه تعالی را طی کند، خاطرنشان کرد: امروز باید تلاش کنیم با کمک جنبش دانشجویی به سمت رشد کشور و تبدیل شدن به قطب علمی در منطق حرکت کنیم که این اهداف با نقادی٬ خردورزی و توجه به مسائل حساس کشور عملی می‌شود.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان همچنین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر انتخابات مجلس در تراز بالاتری از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ برگزار شود آسیب‌پذیری نظام را در برابر چالش‌های مختلف کاهش می‌دهد و باعث افزایش نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه می‌شود.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان با اتهام‌زنی رقیب میدان رقابت را خالی نخواهند کرد، گفت: حادثه قرچک ورامین به ضرر کسانی شد که یک همایش قانونی را می‌خواستند با اخلال رو به رو کنند و اینگونه برخورد‌ها نشان دهنده پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان است که عده‌ای را نگران کرده است.

عارف در پایان با تاکید بر اینکه در رقابت انتخاباتی الگویی از اخلاق‌مداری، همدلی و همبستگی ملی را به نمایش خواهیم گذاشت، گفت: از تمامی نهادهای مسئول در امر انتخابات می‌خواهم زمینه حضور هرچه بیشتر همه سلایق و وفاداران به نظام جمهوری اسلامی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم کنند تا شاهد مشارکت و حضور پرشور مردم در روز انتخابات باشیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=176433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر