1

۱۸ زائر حرم رضوی دچار گازگرفتگی شدند

  • کد خبر : 176789
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

تعداد ۱۸ زائر حرم رضوی صبح روز چهارشنبه بر اثر استنشاق گاز منو اکسید کربن در یکی از اقامتگاه‌های مشهد مقدس دچار مسمومیت ناشی از گازگرفتگی شدند.

 

 مقارن ساعت ۵ و ۵۱ دقیقه صبح روز چهارشنبه با طلب استمداد از سامانه امداد و نجات ۱۲۵ سازمان آتش نشانی نجاتگران این سازمان برای نجات حادثه دیدگان به محل حادثه اعزام شدند.

تعداد ۱۸ زائر که در یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان امام رضا(ع) مشهد اقامت داشتند به دلیل نقص در دودکش و بهره گیری از بخاری غیر استاندارد دچار گازگرفتگی شدند که با حضور به موقع نجاتگران سازمان آتش نشانی از مرگ حتمی جان سالم به در بردند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد روز چهارشنبه در تشریح جزییات این حادثه گفت: با اعلام حادثه ای مبنی بر گاز گرفتگی تعدادی از زائران در یک ساختمان مسکونی واقع در خیابان امام رضا (ع) ستاد فرماندهی آتش نشانی مشهد بلافاصله نجاتگران ایستگاه شماره دو را به محل حادثه اعزام کرد.

آتش پاد سوم مهدی رضایی بیان کرد: تعداد ۱۸ نفر در این حادثه به دلیل استفاده از بخاری با دودکش غیر استاندارد دچار گازگرفتگی شدند که با حضور نیروهای آتش نشانی زائران دچار مسمومیت با همکاری پرسنل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با اشاره به وجود درصد بالایی از گاز سمی منو اکسیدکربن در محل اسکان زائران که به وسیله دستگاه گازسنج ارزیابی شده بیان کرد: خوشبختانه هوشیاری این افراد که پس از بروزعلایم سردرد، حالت تهوع و سرگیجه موجب تماس با نیروهای امدادی شد جان این ۱۸ زائر را نجات داد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از این نیز و در طی هفته جاری تعداد ۵۱ زائر در مراکز اقامتی بین راهی مشهد مقدس بر اثر استنشاق گاز منو اکسید کربن دچار مسمومیت ناشی از گازگرفتگی شدند که جان آنها نیز با حضور به موقع نیروهای امدادی نجات داده شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=176789

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر