2

صادق خرازی: تحریم انتخابات فاجعه است

  • کد خبر : 177132
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: تحریم و شرکت نکردن در انتخابات فاجعه است و اگر سال ۹۰ دوستان ما انتخابات را تحریم نمی کردند آیا اکثریت مجلس این گونه بود.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: تحریم و شرکت نکردن در انتخابات فاجعه است و اگر سال ۹۰ دوستان ما انتخابات را تحریم نمی کردند آیا اکثریت مجلس این گونه بود.
به گزارش ایرنا، سید محمد صادق خرازی دوشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه یزد افزود: من اصلاح طلب جدی هستم اما باید واقع بینانه مسائل را رصد و براساس حق صحبت کنیم و باید بپذیریم در سال ۹۰ اشتباه کردیم و آن اشتباه را دوباره تکرار نکنیم و باید همه حضور داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه برخی روزنامه ها نقل قول هاایی را از من می نویسند که درست نیست، خاطرنشان کرد: من تمام انتخابات بعد از انقلاب را قبول دارم و معتقد به تقلب نیستم و گفتم کسانی که به دشمن گرا می دادند چه اصلاح طلب و چه اصولگرا، خائن به ملت هستند.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: همواره امنیت و آسایش جامعه رابطه مستقیمی با رای مردم داشته و هرگاه حضور مردم در انتخابات بیشتر بوده امنیت بیشتری در مملکت به وجود آمده وتهدیدات خارجی نیز کمتر شده است
خرازی اضافه کرد: تنها راه ماندگاری و ادامه حیات سیاسی ، تجلی پیدا کردن حقوق انسانی است که در اردوگاه اندیشه ورزی دوم خرداد محقق شد.
وی ادامه داد: انتخاباتی که در سال ۹۲ برگزار شد کشور را از سیبل دشمنان دورتر کرد و در قرن اخیر باید همواره دنبال راهی برای ارتباط با دیگر تمدن ها باشیم و باید همه در انتخابات شرکت کنند.
خرازی خاطرنشان کرد: از آغاز قرن بیستم مهمترین جنگ های تاریخ بشر طی یکصد سال گذشته صورت گرفته است و در ابتدای قرن بیستم تعداد هفت هزار و ۹۲۶ زبان خارجی وجود داشت که تا پایان قرن به ۶۵۱ زبان تقلیل یافت یعنی بیش از ۹۰ درصد گویش ها و زبان ها فراموش شده است.
وی ادامه داد: گفت و گوی تمدن ها، گفت و گوی حق و باطل نیست بلکه گفت و گوی بین نخبگان و صاحبنظران جهان که مورد غفلت واقع شده است و زمانی که آقای رئیس دولت اصلاحات این مبحث را مطرح کرد قطعا با هماهنگی نظام بوده و بنده خودم مسئول بودم و در جریان امور قرار داشتم.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: گفت و گوی تمدن ها ضرورت زندگی انسان است و هنگامی که باب گفت وگو بسته شود ، زبان زور جای آن را می گیرد و در گفت و گوی تمدن ها مخاطب ملت ها بودند .
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان افزود: فتنه دو روی سکه داشت اول کسانی که قطعنامه ها را به مردم کاغذ پاره معرفی و چندصد میلیارد دلار پول مردم را حیف و میل کردند و با تندروی و انحراف وضعیتی را به وجود آوردند که از یک انسان درست هرگز روی نمی داد.
وی اظهار کرد: ما معیاری داریم که طبق دین و اعتقادمان باید آخرت خودمان را برای دنیای دیگران خراب نکنیم و استقلال ملت ایران به خاطر روحیه سلطه ستیزی است و همه قطعا قبول دارند که به اعتماد مردم خیانت شده و برای آنکه خیانت خود را بپوشانند فرار روبه جلو کردند.
خرازی افزود: دو جریان می تواند کشور را نابود کند اول انحراف و سپس التقاط و باید مواظب باشیم که اندیشه التقاطی دیکته شده غربی ها ذهن جوانان ما را خراب نکند.
وی ادامه داد: همچنین اندیشه انحرافی و کسانی که دنبال رمل و اسطرلاب بودند باب نشود زیرا در یک زمانی یکبار دیگر انحراف در حال تکرار شدن بود که هوش سرشار رهبری جلوی انحراف را گرفت و الان نمی شود این موارد را گفت اما قطعا تاریخ روزی همه را بیان خواهد کرد.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت : مذاکرات اتمی در زمان دولت اصلاحات شروع شد و در آن زمان هم آقای روحانی حضور داشت و در زمان رئیس دولت اصلاحات تعلیق شکسته شد و اکنون نباید تلاش نابغه های فنی ایران در دانش اتمی نادیده گرفته شود و همچنین نباید موفقیت ها به این دولت و آن دولت منتسب گردد و هر کس در هر دورهای کاری انجام داده قابل تقدیر است.
وی خاطرنشان کرد: من معتقدم دل رئیس دولت اصلاحات هم به دلیل ناهنجاری هایی که در دوره اصلاحات روی داد خون است و اکنون نیز خیلی از رفقای اصلاح طلبم از من ناخشنود هستند و می تازند.
خرازی افزود: ما با خون مردم و نام شهدا کاسبی نکردیم و رئیس دولت اصلاحات نیز هرگز از این عوامل استفاده نکرد و آن کسی که ملت را خس و خاشاک دانست دستش رو شد.
وی تاکید کرد : میزان ما در کشور رهبری است و خود رئیس دولت اصلاحات هم همین اعتقاد را دارد و بنده مراودات مستقیمی با ایشان دارم و ارادت خاص وی به رهبری را دیدم.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سوالی در مورد احتمال رد صلاحیت اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان گفت: اینکه می گویند شورای نگهبان می خواهد همه را حذف کند قبول ندارم چون در انتخابات ریاست جمهوری دور قبل که مهم و تعیین کننده بود آقای روحانی با چند دهم درصد رای بیشتر برنده شد و اگر نظام می خواست جلوی کار را بگیرد می توانست با ابطال ۱۰ صندوق رای این کار را انجام دهد.
خرازی خاطرنشان کرد: باور ندارم که شورای نگهبان این کار را انجام دهد اما اگر هم بخواهد اصلاح طلبان را حذف کند بازهم باید همه با زبان رای نظرات خودمان را اعلام کنیم و حضور حداکثری داشته باشیم هرچند با مذاکره می شود بسیاری از مشکلات را حل کرد.
خرازی افزود: کسانی که شعار نه غزه نه لبنان سر دادند خائن به آرمان های ایران هستند و چرا عده ای می خواهند این شعار را به اصلاح طلبان وصل کنند و رئیس دولت اصلاحات هم این شعار را نفی کرد و اینکه می گویند چرا برائت نمی جوید مگر تریبونی برای ایشان گذاشتند و حتی از عکس او هم می ترسند اما کسی که خداوند عزیز گرداند با تحریم و ممنوعیت عکس و خبر، عزت او از بین نخواهد رفت.
رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان یادآور شد: معتقدیم که رهبری فصل الخطاب کشور هستند و هر کجا بحران در کشور ایجاد شود باید به ایشان به عنوان آخرین فصل الخطاب رجوع شود و نباید در برابر ایشان مجتهد باشیم و باید نظرشان را بپذیریم .
این نشست به دعوت انجمن اسلامی پیرو خط امام دانشگاه یزد برگزار شد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=177132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر