2

ورزشی‌هایی که می‌خواهند مجلسی شوند

  • کد خبر : 177801
  • ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱

با پایان زمان ثبت نام از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی نام ورزشی‌های زیادی در این لیست دیده می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، ثبت نام دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۸ آذر آغاز شد و تا ۴ دی نیز ادامه داشت. در میان نفراتی که برای نمایندگی مجلس ثبت نام کرده‌اند نام های فراوانی از جناح‌ها و قشر‌های مختلف به چشم می خورد. در این میان اسامی چهره‌هایی هم دیده می‌شود که سابقه ورزشی داشته‌اند. نام برخی از این افراد پیش از این در میادین ورزشی شنیده می‌شد و یا پست های مختلف مدیریتی را تجربه کرده‌اند.

محمد عباسی اولین وزیر ورزش ایران یکی از سرشناس‌ترین چهره‌هاست که به همراه معاون قهرمانی دوره وزارت خود یعنی حمید سجادی برای حضور در مجلس ثبت نام کرده است. سجادی به تازگی مشاور فنی فدراسیون دوومیدانی هم شده است.

اما سه رئیس فدراسیون هم جزو کاندیداهایی این دوره مجلس هستند. فاطمه هاشمی دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی و رئیس فدراسیون ورزش پیوند اعضا سرشناس‌ترین رئیس فدراسیون است که وارد انتخابات شده است. سید مهدی هاشمی رییس فدراسیون تیراندازی که هم اکنون نیز نماینده مجلس است، برای دوره جدید نیز ثبت نام کرده است. غلامرضا جعفری رییس فدراسیون ورزش‌ روستایی و بازیهای بومی محلی سومین رئیس فدراسیون است که کاندیدای مجلس شده است. جعفری پیش از این رئیس فدراسیون شنا نیز بوده است.

اما مدیران، ورزشکاران و حتی گزارشگران ورزشی هم برای ورود به سیاست دورخیز کرده‌اند. محمد رویانیان مدیرعامل اسبق پرسپولیس که ورودش به ورزش با حواشی زیادی روبه رو بود این بار برای حضور در مجلس دست به کار شده است.

بهنام محمودی و آرش میراسماعیلی ملی‌پوشان سابق والیبال و جودو هم به دنبال صندلی مجلس هستند. مجید خدایی ملی‌پوش کشتی ایران در المپیک آتن و دارنده مدال برنز جهان به همراه حمید سیفی قهرمان سابق کشتی آسیا نیز کاندیدا شده‌اند.

افشین داوری رییس سابق فدراسیون دوومیدانی اسفندماه سال پیش برای حضور در ساختمان ملت از پیست دوومیدانی خارج شد و از ریاست فدراسیون استعفا داد.

عزیز محمدی دیگر چهره فوتبالی کاندیداتوری مجلس است. او که رئیس اتحادیه مدیران باشگاه‌ها است، پیش از این چند سالی ریاست سازمان لیگ فوتبال را برعهده داشت.

حسن کامرانی‌فر کمک داور بین‌المللی فوتبال ایران نیز تصمیم دارد از کنار خط زمین فوتبال به بهارستان برسد.

مهرزاد خلیلیان و صادق درودگر که سابقه مدیرعاملی سپاهان و ملوان بندرانزلی را در کارنامه دارند جزو ثبت نامی‌ها هستند.

یکی از جالب‌ترین کاندیداهای ورزشی جواد خیابانی گزارشگر فوتبال است که بعد از حضور علیرضا دهقان گوینده خبر ورزشی که در گذشته نماینده مجلس شد و این بار هم ثبت نام کرده، به دنبال حضور در مجلس شورای اسلامی است.

محمدرضا تابش (رئیس سابق فدراسیون سوارکاری)، هادی حسینی (مدیر کل سابق تربیت بدنی مازندران) و مقداد نجف‌نژاد (مدیر عامل سابق استقلال) دیگر افرادی هستند که حضور توامان در سیاست و ورزش داشته اند و در این دوره هم حضور دارند.

اولین چهره شاخص ورزشی که وارد مجلس شد، امیررضا خادم قهرمان سابق کشتی جهان و دارنده مدال برنز المپیک بود. او در سال ۱۳۸۲ نماینده مجلس شد. پیش از این ورزشکاران زیادی همچون رسول خادم، حسین رضازاده، هادی ساعی، عباس جدیدی و علیرضا دبیر با حضور در شورای شهر از ورزش به سیاست رفته‌اند. حال نوبت به مجلس رسیده که ورزشکاران و مدال آوران برای ورود به آن تلاش کنند.

این ثبت‌نام کنندگان بعد از درخشش و یا ناکامی در میدان ورزش می خواهند توانایی خود را در خانه ملت بیازمایند و با شعار خدمت به مردم پای به این خانه بگذارند.

۷ اسفند انتخابات برگزار می‌شود و تعداد صندلی‌هایی که از خانه ملت به ورزشی‌ها می‌رسد تعیین می‌شود. شاید در آن زمان مشخص شود که برنامه این ورزشکاران برای ملت تا چه اندازه برای مردم قابل قبول بوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=177801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر